Endre D
Global moderator
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« på: februar 24, 2008, 22:30:19 pm » |
|
Jeg er i gang med å overhale et sett med med weberforgassere og trenger noe å få dem skikkelig rene med (de er plukket helt ned). Jeg ser at mange bruker et middel som heter "simple green" blandet med varmt vann. Noen som vet om det finnes et tilsvarende middel i norge eller har andre gode tips til fremgangsmåte?
|
|
|
Loggført
|
 "When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
FosenXpressen
Seniormedlem

TOTO
|
 |
« Svar #1 på: februar 24, 2008, 23:08:51 pm » |
|
Ultralyd
|
|
|
Loggført
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#1 & Founder "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
T1-55
Seniormedlem

|
 |
« Svar #2 på: februar 24, 2008, 23:35:23 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
BUG ME!
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: februar 25, 2008, 00:20:12 am » |
|
Sikkert helt konge, dog er tips om rimeligere alternativer også velkomne..  Finnes det forresten verksted eller liknende som tilbyr denne tjenesten?
|
|
|
Loggført
|
 "When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
FosenXpressen
Seniormedlem

TOTO
|
 |
« Svar #4 på: februar 25, 2008, 13:53:58 pm » |
|
Kan tilby denne tjenesten jeg. Men du finner sikkert noen nærmere deg. Jeg holder til på FOSEN Sikkert helt konge, dog er tips om rimeligere alternativer også velkomne..  Finnes det forresten verksted eller liknende som tilbyr denne tjenesten?
|
|
|
Loggført
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#1 & Founder "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem

|
« Svar #5 på: februar 25, 2008, 21:58:36 pm » |
|
Forgasserservice i Drøbak bruker saltsyre for åvaske gassere. Hvis du prøver, skjer det på eget ansvar.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem

|
 |
« Svar #6 på: februar 26, 2008, 22:15:33 pm » |
|
Hva med et eller annet jeg kan senke selve "forgasserkroppen" nedi for å løse opp den verste møkka? Bensin, diesel, whitespirit eller no annet lurium, hva er best?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem

|
 |
« Svar #7 på: februar 26, 2008, 22:22:49 pm » |
|
Legg den i et kar med white spirit eller diesel et par dager før du tar den opp og gir den en omgang med tannbørsten. Det tar det meste. Men skal du ha dem i nystand er nok syrebad kanskje løsningen. Jeg hadde overlatt den jobben til fagfolk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #8 på: februar 26, 2008, 22:28:36 pm » |
|
Blåse dem med knuste nøtteskall. Dette er mye mer skånsomt enn glassblåsing og du får en flott overflatefinish.
Fåes kjøpt hos Luna forhandlere. Tore Vagle i Sandnes kan ihvertfall skaffe.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem

|
 |
« Svar #9 på: februar 27, 2008, 10:23:29 am » |
|
Takker for tips folkens.  Noen som vet om dette er noe man får tak i i Norge? Så unektelig ganske praktisk ut; 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #10 på: februar 27, 2008, 11:09:20 am » |
|
Disse er vasket i ultralyd
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: februar 27, 2008, 12:56:36 pm » |
|
for en syk finnish.. hvis man får det der med det settet man kan kjøpe hos gasolin bl.a så lurer jeg på om vi må rett og slett ha en i klubben..hehe
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
|