mai 05, 2025, 12:04:46 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
valg av forgasser til 1835??
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: valg av forgasser til 1835?? (Lest 1302 ganger)
jalokoey
Supermedlem
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
valg av forgasser til 1835??
«
på:
mai 03, 2010, 23:12:12 pm »
har en 1835 motor ,,, gex 110 kam . ikke porta topper . så med andre ord en middels trim 1835. vil ha den pålitelig og minst mulig krims krams.. da min 1600 er slitt . så vil eg helst ha denne i bilen fort.
Loggført
jalokoey
Supermedlem
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
Sv: valg av forgasser til 1835??
«
Svar #1 på:
mai 03, 2010, 23:14:32 pm »
kom gjerne med tilbud om du har noe passende for salg..
Loggført
boble62
Nybegynner
Innlegg: 21
Bosted: drammen
Sv: valg av forgasser til 1835??
«
Svar #2 på:
mai 05, 2010, 15:11:28 pm »
Heisann leste litt i Aircooled VW Engine Interchange Manual nå. De har en fin formel for å regne ut størrelse på forgasser. Dette er bare en røff rettningsllinje, ikke overestimere max rpm. Andre spesifikasjoner på motoren kan også ha noe å si på valg av str, for stor forgasser vil gi dårligere kjøre egenskaper og høyt forbruk.
Den lyder slik :
Forgasser str=kvadratroten av (cc per sylinder * max rpm) Delt på 40
Choke diameter= forgasser str * 40 Delt på50
Main jet= choke diameter * 4
Så i ditt tilfelle feks:
kvadratroten av (458,75*6000)/ 40 =41,47 Forgasser str
41*40/50=32,8 Choke diameter
32,8*4=131,2 Main jet
Eller
kvr(458,75*5000)/40=37,86
37,8*40/50=30,29
30,29*4=121,16
Loggført
rallybugs
Seniormedlem
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne
Sv: valg av forgasser til 1835??
«
Svar #3 på:
mai 06, 2010, 08:04:19 am »
bruk 2 x dobble 40 mm vist du øndsker maks respons til gatebruk , den gamle typen Dellorto uten en masse progressjons hull er de beste , eller Weber made in Italy eller Spania
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...