juni 15, 2024, 18:16:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Henger litt olje under blokk ved oljepumpedeksel...  (Lest 1021 ganger)
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« på: mai 05, 2010, 20:50:24 pm »

Har hatt et problem med at det lekker fra og eller rundt oljepumpedeksel. har gjenget opp skruehullene, byttet dekslel og lagt dobbel papirpakning.skulle tro at det ikke lekker da, men det gjør det. Sjangs for at det kan istedet komme i skjøten i blokka ?
Noen vært borti dette før? Kommer noen dråper på bakken etter stund når bilen har stått litt..
Noe man kan smøre på som holder olja unna?
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #1 på: mai 05, 2010, 20:54:05 pm »

Hva med å skru av å bytte ut pakningene med wurth sin bunnpannepakning på boks? Bra og tette saker! Kan jo også være at det lekker ut rundt en av skruene i lokket?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: mai 05, 2010, 23:25:04 pm »

Permatex er tingen.. dei papirpakningane er ikkje mykje til nytte utan noko lurium rundt.. smør på eit lag på kanten av pompo, so pakningen so tynt lag til, so monter på blokka, so tynt lag på begge sider av dekselpakningen so tek du på alle 4 pinneboltane, so kan du snøra innåt og vera heilt sikker på att da er tett! Permatex 3H, biltema pakningsmasse, loctite eit eller anna nummer(liten kvit boks) etc
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #3 på: mai 06, 2010, 18:54:17 pm »

Bruk ikke annet en olje på den tynne papirpakningen i mellom pumpehus og pumpedeksel , vist du ikke vil tape oljetrykk , Permatex der gir for mye klaring og dårlig oljetrykk , olja kommer vel kansje ut langs pinne bolta ?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!