jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« på: mai 06, 2010, 23:27:01 pm » |
|
vurdere cb efi til min1835, noen som har erfaring med dette?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #1 på: mai 07, 2010, 06:34:46 am » |
|
Så lenge du ikke har falsk luft, så funker det knall. Les: jeg har det, sliti med falsk luft ( vært en kløne ) Funnet feilen og nå går den som en drøm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2 på: mai 07, 2010, 06:48:30 am » |
|
Fungerer fint, men du må kjøpe spesial USB kabel på Chlas olsson og bruke pc med engelsk windows 98SE. Vi kødda i flere dager for å få kontakt med styringen. (Jeg var med bare litt)
|
|
« Siste redigering: mai 08, 2010, 08:29:44 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #3 på: mai 07, 2010, 09:36:34 am » |
|
Fyll på med info her, har også vurdert dette på 2332 motoren min.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #4 på: mai 07, 2010, 10:24:35 am » |
|
Fungerer fint, men du må kjøpe spesial USB kabel på Chlas olsson og bruke pc med windows 98SE. Vi kødda i flere dager for å få kontakt med styringen. (Jeg var med bare litt)
Usb elelr vanlig seriekabel funker fint. Problemet i begynnelsen var at selve boksen ikke klarte Norsk språk. Dette problemet er løst/er underveis til å bli løst. Det har blitt sendt over en norsk pc for å rette på dette. Så fort sprutet fikk rett språk på pc så gikk alt fint. Men dette er det bare å sende en mail til CB og spørre om, så får du svar. Jeg har snakket mye med dem ang dette når mine problemer dukket opp. Og fått meget bra hjelp.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #5 på: mai 07, 2010, 10:44:04 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #6 på: mai 07, 2010, 11:16:46 am » |
|
det står "Compatible with most aftermarket ignition systems: MSD, Mallory, Pertronix (Except Compufire DIS)" Så du må nok ordne tenninga selv på dette sette i alle fall. Om det er dette settet som omtales lenger opp i tråden, ja se det vet ikke jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #7 på: mai 07, 2010, 11:22:39 am » |
|
du trenger amerikansk pc/windows allt annet ser ut for å lage krøll. Ring brodern 91879220 så får du greie på ulempene  men tross allt plunder så tror jeg han ikke skal ha gassere lenger. Kan foresten nevne att dette sitter på en f#/"d escort med helaluminium OHC på 2,5l 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #8 på: mai 07, 2010, 13:01:37 pm » |
|
Kittet selges i utgangspunkt uten tenning, men kan kjøres med vanlig fordeler. Om det fortsatt krasjer med nors pc må som sagt sjekkes med cb. Skal sende Pat en mail jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #9 på: mai 07, 2010, 13:17:59 pm » |
|
Tror pc-trøbbelet er så ankelt som å gå inn i kontrollpanelet, regional and language options, velge English (US) i stedenfor Norsk (Bokmål). Dette innvirker på komma og punktum regler på PC. USA bruker andre skilletegn enn Norge, og dette virker inn på noen USA og Canada applikasjoner.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #10 på: mai 07, 2010, 13:19:22 pm » |
|
Tror pc-trøbbelet er så ankelt som å gå inn i kontrollpanelet, regional and language options, velge English (US) i stedenfor Norsk (Bokmål). Dette innvirker på komma og punktum regler på PC. USA bruker andre skilletegn enn Norge, og dette virker inn på noen USA og Canada applikasjoner.
Dette holder ikke. Det er prøvd og det feilet veldig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #11 på: mai 07, 2010, 14:15:27 pm » |
|
Tror pc-trøbbelet er så ankelt som å gå inn i kontrollpanelet, regional and language options, velge English (US) i stedenfor Norsk (Bokmål). Dette innvirker på komma og punktum regler på PC. USA bruker andre skilletegn enn Norge, og dette virker inn på noen USA og Canada applikasjoner.
Dette holder ikke. Det er prøvd og det feilet veldig. kan skrives under på!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #12 på: mai 07, 2010, 14:30:26 pm » |
|
Men som sagt, kjører nå en pc med kun us windows instalert og det funker som gull. Ikke at jeg trenger å bruke pc'n no mer egentlig tror jeg. Men kjekt å ha i tilfelle man vil justere. Og til tiden hvor man skal begynne å putte inn annet tenningsannlegg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #13 på: mai 07, 2010, 18:15:08 pm » |
|
Jeg har hørt mye bra om det sprutet her, men hvorfor ikke gå for Electromotive eller Haltec feks. Der jo disse anleggene som stort sett alle tunere som har bremsebenk i Norge driver å fikler med. Disse anleggene har ikke de begrensningene som cb.sprutet har med ekstra følere osv.. Kjøper du et pent brukt slikt anlegg, så koster ikke det særlig mer enn CB. sitt + at du har tenning, null problem med å koble til Laptop osv.. osv..
Her sakset fra electromotive sin side :
Engine Management System
The new TEC³ represents the current in state-of-the-art fuel injection and direct ignition control integrated into one revolutionary package. The TEC³ is a PC-programmable engine control system featuring a powerful Windows-based tuning environment. Converting from carburetion to fuel injection has never been easier than with the TEC³. Whether you choose to run throttle body injection, multi-port, or individual throttle bodies,the TEC³ will provide you with the ability to tune your engine to its peak capabilities. Street enthusiasts will enjoy the benefits of a ‘distributorless’ ignition system that not only is infinitely adjustable, accurate, and powerful, but also gives you improved firewall clearance and freedom from all those ignition amplification boxes that you used to run in the past. If you are running an aggressive profile camshaft, idle control has always proven to be problematic for lesser engine management systems, but not for the TEC³. Within the WinTEC software resides our exclusive ‘TPS/MAP Idle Blend’ table. With a few clicks of the keyboard, you will enjoy an idle quality that other engine management systems only dream of having. For competition and ultra high output engines, the sophistication and power of the TEC³ system simply out-performs other production and aftermarket systems. With full control of the engine over all possible operating conditions, outputs that will control nitrous, boost, VTEC, and other devices, new rev-limiters with ‘Triple Smooth’ technology, and On-Board Data Acquisition, the TEC³ gives you Total Engine Control...and makes the competition green with envy!
Standard features built in to the TEC³:
PC programmable and configurable for 1, 2, 3, 4, 6, 8, cyl. engines and Rotories with a 12 cyl.and 6 cyl dual plug option Operate in Open or Closed loop Run True Sequential, Phased Sequential or Simultaneous Injection with individual cylinder trim Configurable for TBI, MPI, TPI and individual throttle bodies
Additional Injector Output Drivers built-in.. Run Low or High impedance injectors
Full 150 mJ of Spark Energy directly to the plugs without misfire
New Dual Rev Limiters with ‘Triple Smooth Technology’.. 1st step retards timing to a negative -12º degrees.. 2nd step cuts coil current in half.. 3rd step coil current and fuel are cut-off.. all three steps occurring within milliseconds! Waste Gate (Boost Control), Nitrous Control with up to 4 stage retard available
Four Programmable GPO’s (General Purpose Outputs) to control or activate VTEC, Shift Lights, Water Pumps and Fans, A/C Compressor, Torque Converter and more.
New Programmable Adjustable Electronic Tachometer Output
Uses primarily GM type sensors
Diagnostic monitoring with codes issued through Check Engine Light
Easy to install bolt-on Trigger Wheel and Mag Sensor Kits available for many applications
Made in the USA
|
|
« Siste redigering: mai 07, 2010, 18:19:42 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #14 på: mai 08, 2010, 20:58:31 pm » |
|
kjøre heller megasquirt da.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #15 på: mai 08, 2010, 21:14:39 pm » |
|
Megasquirt gjør vel stort sett det samme, men er "gjør det selv"
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #16 på: mai 08, 2010, 22:43:15 pm » |
|
Electromotive er : "THE REAL DEAL" 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #17 på: mai 08, 2010, 23:16:13 pm » |
|
har megasquirt i notch med wbx og turbo.. begynne og få teken på ms nå så går nok for det en gang til.  la inn en bestilling på mexico innsug og tb med dyser og fuel rail. og to ms ecu.. i går så går for det i denne omgang er jo bare en liten 1835.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|