Teknisk:Rustsveiset, nye bremser, hjullager, pakninger + +
Begge framskjermer er fra en 52-55 modell.
Forstilling er sway-away m/stabstag for senkeforstilling.
Meget gode reflektorer gir veldig godt 6V lys!
Standard, moderne 3-punkts belter framme, 2 stk. originale magebelter bak.
Interiør er en blanding av original og NOS tepper. Originalt taktrekk.
Motor: Porsche 356 brannpumpe fra Sivilforsvaret, 1968 modell. ”fabrikksny” da den kun hadde gått 50 timer (har loggboka). Motor er bygd om til å passe i bil med følgende deler:
• Originalt Porsche viftehus med originale gasserstag (som sitter foran viftehuset)
• Original 356 ”power-pulley” (er mindre enn de som sitter på brannpumpene).
• Originale 356 doble innsug, med doble Zenith 32 NDIX (som er originalt til motoren - 1600 super).
• Originalt Oljefilter
• Kjøleblekk ombygd/laget nytt for å passe boble.
• Sene 30-hesters varmebokser ombygd for å passe Porsche J-pipes (varme finnes!)
• 4-1 eksos og Glaspack gir godlyden ut bak
• Originalt, 6V anlegg (selvfølgelig)
Det er MYE jobb for å få en slik motor til å passe i boble. Når den først er inne, er det en meget god cruisingmotor med utrolig godt bånndrag. Kan anbefales!

Motoren har nå gått fem somre.
Bilen er selvfølgelig kun sommerkjørt etter restaurering, og har vært lagret i egen garasje også om sommeren. Har hatt mange problemfrie turer i denne til Mantorp, den har også cruzet på autobahn på vei til Hessich Oldendorff (hvor Porschemotoren virkelig kom til sin rett). I fjor vår kjørte jeg den over til Bergen, med barn og gravid samboer om bord – den ble brukt som bryllupsbil i min brors og svigerinnes bryllup.
For meg har dette vært en god og teknisk meget pålitelig bil, jeg har finpusset stil gjennom min tid som eier. Etter livet som ”daily driver”, har denne bilen vært i miljøet som Rat-look, Resto-look og Cal-look….nå er det opp til en eventuell ny eier å ta denne videre…..

Interessert i å kjøpe en spennende livsstil?
Mer info, besiktigelse og prøvekjøring kan ordnes på 916 07 282

Mvh
Are
(Oslo)