april 24, 2024, 05:54:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ut på tur alltid sur  (Lest 3473 ganger)
TURBO
Gjest
« på: mai 13, 2010, 13:42:18 pm »

Sommeren nærmer seg med stormskritt med treff og crusing å alt som hører til.
Lurte litt på hva som er lurt/ "et must" å ha med seg av verktøy og lignende i tilfelle stopp eller annet trøbbel.
Tenkte å få innspill på de 8-10 mest nødvendige tingene,for å sette sammen en "nødpakke"
Innspill?
« Siste redigering: mai 14, 2010, 20:35:47 pm av Ingar » Loggført
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #1 på: mai 13, 2010, 14:22:18 pm »

Sommeren nærmer seg med stormskritt med treff og crusing å alt som hører til.
Lurte litt på hva som er lurt/ "et must" å ha med seg av verktøy og lignende i tilfelle stopp eller annet trøbbel.
Tenkte å få innspill på de 8-10 mest nødvendige tingene,for å sette sammen en "nødpakke"
Innspill?
ja dette mæ eg vite og Gliser
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #2 på: mai 13, 2010, 14:42:15 pm »

Stift, kondensator, fordelerlokk, viftereim, slepetau og hjullager er vel kjekt å ha.
NAF medlemskap er vel noe av det beste?
Loggført

Mob:92245040
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: mai 13, 2010, 15:02:52 pm »

Mobiltelefon, og noen gode venner... Blunker

En kasse med assortert verktøy er greit å ha med seg, men nesten viktigere med litt reservedeler.
Verktøy er å få lånt på de fleste bensinstasjoner, men delelagrene er som regel bytta ut med brød og melk.
-Gassvaier, viftereim, fordelerlokk/rotor(reim som ryker, tar fort fordelelokk), pakninger til bunnlokk, og nok olje til ett skift,
er av tingene jeg pleier å ha med.
Det viktigste er vel egentlig klargjøring, og service før turen tar til.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: mai 13, 2010, 17:07:57 pm »

I bobla hadde jeg alltid jekk,en bukk,verktøy,viftereim,gassvaier,plugger,rotor,fordeler lokk,kondensator,stift,korkpakninger til ventildeksler,brannslukker,slepetau,olje+++++
 
Men nå som jeg kjører T2,har jeg følgenende ALLTID liggende i Panelen:Jekk,2bukker,metervis med bensinslanger i 6mm og 8mm.Slangeklemmer i alle størrelser,mange diverse pressa slanger til fullflow og ekstern oljekjøler,4sett med plugger,2oljeskift(20/50 olje-15liter)sikkert 10viftereimer,hel haug med rotorer,kondensatorer,fordelerlokk,stifter og pluggkabler,ekstra el.bensinpumpe,2mekaniske pumper med bakkelitt og stang,paknings sett til sikkert 3-4motorer,ekstra ventildeksler,alt av lyspærer,metervis med ledning,kabelsko sett,hjul lager,paknings sett til aksel,fett,girolje,girolje pumpe,fjær sett,splint sett,coil,diverse mutter og skrue sett,12v til 230v omformer+dremel sett,masse diverse endestykker/nipler til pressa koblinger,brannslukker,slepetau,strips,race teip,2førstehjelps skrin,starter,alt av verktøy(sikkert30kg),stempelring presse,bensinfilter,2 Fram HP1 oljefiltere,reservehjul,2bokser rep.hjulskum,fotpumpe,både 6v og 12v regulatorer,+++++++++++
Sikkert bortimot 80kg ekstra i førstehjelp til panelen.Men så har jeg alltid kommet meg hjem hvis noe har skjedd også da.
Så hvis noen trenger noe for å komme seg hjem fra treff eller lignende,så er jeg ikke vanskelig med hjelp.Hvis jeg har delen med meg.
                  
« Siste redigering: mai 13, 2010, 17:09:59 pm av Kim Larsen » Loggført
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #5 på: mai 14, 2010, 08:51:20 am »

Før hadde jeg med mye, nå tar jeg med mer øl og kjører jeg etter Kim  Gliser
Loggført

---
Mvh Rabben
TURBO
Gjest
« Svar #6 på: mai 14, 2010, 10:25:19 am »

Før hadde jeg med mye, nå tar jeg med mer øl og kjører jeg etter Kim  Gliser

Tar med brennvin og grillmat og kjører bak dere jeg da Gliser
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #7 på: mai 14, 2010, 10:42:34 am »

Jeg ser nå at å kjøre noe annet sted enn i nærheten av denne Kim er å betrakte som risikosport  Gliser
Husker vi lasta en bil full av mye greier for å reise en tur til bugrun (50 kg  deler) fordi vi kjørte en litt sliten en ,anyway turen frem og tilbake gikk uten ett feilslag og den eneste bilen som hadde problemer var en golf i følget.
Loggført

Seaside VW Klubb
TURBO
Gjest
« Svar #8 på: mai 14, 2010, 15:12:23 pm »

Konklusjonen blir:
Min nødpakke:
-Stifter
-Plugger
-Fordelerlokk
-Viftereim
-Slepetau
-Gassvaier
-Kondensator
-Hjulvinne 17 og 19

Brannslukker og oil har jeg fra før Glad

Så holder jeg utkikk etter Rabben hvis jeg blir tørst Gliser
Loggført
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #9 på: mai 14, 2010, 18:30:19 pm »

Til bilen:

Ledningsstubb
Tennplugger
Brannslukker
Gasswire
Litt basis verktøy. 10,13,15,17,19, avbiter, tang
Bensinslanger
Bremseveske
reservehjul på boks
Clutchwire
Ekstra bensinpumpe
Olje
Viftereim
stift
Lommelykt
Sølvtape
slangeklemmer og elektrikerstrips
Slepetau
Bensinkanne
Startkabler

-------------------------------------
Til treffet:

Liggeunderlag
Dyne
Pute
Stropper
Pressing
engangsgrill
Biffbestikk
laken
vanndunk
våtservietter
søppelpose
Lommelykt
Stoler
Partytelt
kjølebag
skjøteledning
myggspray
bestikk

God tur Ingar
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #10 på: mai 14, 2010, 19:48:39 pm »

Fryktelig mange som ikke stoler på bobla her!
Har med stift og tennplugger (men har aldri byttet etter veien, kun hjemme), litt enkelt verktøy inkl pluggnøkkel, bør vel kjøpe ei ny viftereim å ha med, den gamle har virka i 6 år nå.
Og en sukkerbit kan være kjekk å ha, i tilfelle gasswiren ryker (min har ryki, har kjørt med sukkerbit i tre år nå...).
Har vel også med ei frontlyspære, de gule 6V symmetriske finner man bare hos meg...

Brannslukker'n er også med.

Og det var det. Sånn har'n gått i 20 år.
 Glad


PS: UPT AS (Ut På Tur, Aldri Sur) er en mc-klubb.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #11 på: mai 14, 2010, 20:24:39 pm »

det er vell greit å ha med litt verktøy i bilen, men jeg har ikke hatt brukt for det ennå, bobla mi går på luft å kjærlighet å litt bensin Gliser
Loggført

FOLLO VW KLUBB
TURBO
Gjest
« Svar #12 på: mai 14, 2010, 20:35:20 pm »

Til bilen:

Ledningsstubb
Tennplugger
Brannslukker
Gasswire
Litt basis verktøy. 10,13,15,17,19, avbiter, tang
Bensinslanger
Bremseveske
reservehjul på boks
Clutchwire
Ekstra bensinpumpe
Olje
Viftereim
stift
Lommelykt
Sølvtape
slangeklemmer og elektrikerstrips
Slepetau
Bensinkanne
Startkabler

-------------------------------------
Til treffet:

Liggeunderlag
Dyne
Pute
Stropper
Pressing
engangsgrill
Biffbestikk
laken
vanndunk
våtservietter
søppelpose
Lommelykt
Stoler
Partytelt
kjølebag
skjøteledning
myggspray
bestikk

God tur Ingar

Hva med spy-poser Lars Rekker tunge

Bare spør Tore Gliser
Loggført
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #13 på: mai 14, 2010, 21:01:22 pm »

Gikk igjennom panelen før idag.Der under i sofa`en lå det også ekstra gasspedal,folierør i folie og i aluminium,gjengesett,grise-pikk sett,bremseveske,30meter skjøteledning,en pakke med 100 latex hansker,par sett med arbeidshansker,håndrens,lano,mekkebukse,mekke genser,locktite,brekkjern,crc spray,dekkshine,ekstra turteller,ekstra høytallere,clutsj vaier,2gass vaiere,bilens farge på sprayboks,bøtte med sikringer,lue,vannflaske,pakke med ekstra hjulbolter-både 12mm & 14mm,ett sett med noen finurlige piper for å trekke ut knekte pinnebolter,baufil+haug med blader,rull med søplesekker,lommelykt,12v arbeidslampe,komplett fordeler med vacum,50cm med 12mm kobber rør,batterilader med 6v & 12v,elektronisk skyvelær,multimeter,og en haug med småtteri.Alt dette + alt det andre jeg ramsa opp tidligere i tråden ligger bestandig i panelen.Sikkert mye som kunne ha ligget igjen i garasjen.Men man vet jo ikke hva man trenger når man trenger det.
Så da ligger det der da Gliser Det verste er at panelen går som ei kule med all denne ekstra vekta.
Og når jeg skal på tur/treff.Så pakker jeg lett 50kg til.Gassgrill,kjøleskap,gass,tv/dvd,sengetøy,den berømte BLENDEREN,vanndunk,+++ Osteaktig
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #14 på: mai 14, 2010, 21:05:11 pm »

Ikke rart bilen din er lav Kim. Blunker   Men har hatt nytte av dine reserver før jeg. Glad
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #15 på: mai 14, 2010, 21:05:19 pm »

Gikk igjennom panelen før idag.Der under i sofa`en lå det også ekstra gasspedal,folierør i folie og i aluminium,gjengesett,grise-pikk sett,bremseveske,30meter skjøteledning,en pakke med 100 latex hansker,par sett med arbeidshansker,håndrens,lano,mekkebukse,mekke genser,locktite,brekkjern,crc spray,dekkshine,ekstra turteller,ekstra høytallere,clutsj vaier,2gass vaiere,bilens farge på sprayboks,bøtte med sikringer,lue,vannflaske,pakke med ekstra hjulbolter-både 12mm & 14mm,ett sett med noen finurlige piper for å trekke ut knekte pinnebolter,baufil+haug med blader,rull med søplesekker,lommelykt,12v arbeidslampe,komplett fordeler med vacum,50cm med 12mm kobber rør,batterilader med 6v & 12v,elektronisk skyvelær,multimeter,og en haug med småtteri.Alt dette + alt det andre jeg ramsa opp tidligere i tråden ligger bestandig i panelen.Sikkert mye som kunne ha ligget igjen i garasjen.Men man vet jo ikke hva man trenger når man trenger det.
Så da ligger det der da Gliser Det verste er at panelen går som ei kule med all denne ekstra vekta.
Og når jeg skal på tur/treff.Så pakker jeg lett 50kg til.Gassgrill,kjøleskap,gass,tv/dvd,sengetøy,den berømte BLENDEREN,vanndunk,+++ Osteaktig


Grisegutt!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #16 på: mai 14, 2010, 21:07:51 pm »

Husk at det lå ett sett med GRISEPIKKER der også Sjokkert Gliser
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #17 på: mai 14, 2010, 21:45:01 pm »

PÅ MED SEKK HUMØRET VEKK.

Det er vel ikke inholdet i sekken som gjelder, men det er et grundig vedlikehold over tid. Kontroll og klargjøring før tur er bruksgleden.

Det rekker med kjøretøyet helt naturellt for meg. Det er jo ikke født med reisende verksted.
Loggført
bay crewcab
Seniormedlem
****
Innlegg: 374
Bosted:



Vis profil
« Svar #18 på: mai 14, 2010, 22:15:29 pm »

Unnskyld Jaru. Du er herved oppgradert fra pessimist til superoptimist.
Kim derimot er nedgradert fra optimist til super kronisk pessimist(realist) TvilendeGliser Gliser.
Loggført

Member of mandagsklubben
Member of Ultimate Street Bays
Bronze 2011, silver 2012 and gold 2015 in USB
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!