mai 05, 2025, 05:41:27 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dele en boble 1302 fra bunnplata...?  (Lest 1641 ganger)
Ohmern
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« på: mai 14, 2010, 18:48:27 pm »

Hei, jeg lurer på hvordan man deler en boble 1302- 71modell, fra bunnplata, noen som har gjort dette før ?
« Siste redigering: mai 14, 2010, 18:56:39 pm av Ohmern » Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: mai 14, 2010, 19:39:52 pm »

Siterer vår alles kjære Tistlo fra denne 14 dager gamle tråden jeg:

Ja sats på sjølvgjort og velgjort restaurering, eg kan anbefala Esab OrigoMag 171C veldig greitt apparat til dette bruket, samt veldig bra kvalitet(ikkje noko du vert missfornøygd med/biltema)
 
For å dela bilen so må du ivertfall løysa:

-18 bolter under kanalane
-4 bolter i framkant av kanalane under rammehovudet
-4 bolter under baksetet (+ evt 2 til)
-1 bolt i kvar innerskjerm bak.
-2 boltar under bensintanken til forstillinga
-Ut med bensintanken og skru laus rattstamma frå styresnekka
-Av med bremseslangen frå tank til pumpa.
-Speedometerwire på venstra framhjulet
-Ledningar bak i motorrommet, alt som heng fast, eller kjem ut av karosseriet må løysast frå motoren(kan vera greiast å ta ut motoren fyrst, slepp å løfta karosseriet so høgt opp då..
-Ledningar under baksetet(muligens ikkje på din 62modell, men sjekk om det er noko som kjem frå karosseriet og går til bunnplata)

Og det er vel omtrent det. Ellers kan det vera ein fordel å ta av Mest mulig av bilen. då klarar 2 stk å lyfta av karosseriet. Men eg kan anbefala deg 4 pers/ein i kvart hjørna ved løft. Då er det ikkje noko tungt. Ellers er det berre å prøvelyfta når du trur du har løyst bilen, i front og bak, so ser du om den heng igjen nokon plassar før dekan begynner å løfta i alle hjørner..

Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Ohmern
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: mai 14, 2010, 19:46:15 pm »

Takk for info Osteaktig
Loggført
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #3 på: mai 14, 2010, 21:28:30 pm »

Må huske at 1302 er annerledes fra A-stolpen og fram nå da  Øyerulling

Nå er ikke jeg noen ekspert på de bilene, men vet at de sitter montert fast til chassi noe annerledes foran.. helt sikkert noen som har ei smørbrødliste på den biten og  Glad
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: mai 17, 2010, 19:04:40 pm »

På 1302 må du og løysa fjerbeinet frå karosseriet + att det kanskje er eit feste til tunellen inni bilen under dashbordet einplass. Ellers er det vel nokon skruer nedi reservehjulsbrønnen.

Berre å leita so finn du nok skruer Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #5 på: mai 18, 2010, 08:54:17 am »

2 skruer under dashen, 2 i reservehjulsbrønnen under lokk, og 2 stk igjennom rammehodet (en på høyre og vensre side) skrudd inn fra undersiden helt i front på bilen. Ellers må du løsne fjærbeinet og koble fra styrestag fra styresnekka evt fjerne hele snekka og evt holdern til parallellstaget?. sees som 3  skruer i hver innerskjerm foran (3 skruer til styresnekka v. side, og 3 til parallellstag holdern/Svinger h. side)

Er litt mer som må av på 1302 og 1303 enn andre bobler da forstilling er annerledes. Må bare kikke hvor og hvilket stag som er enklest å løsne. En grei jobb for dem som har lyst, tid og som ikke gir opp i første motbakke. Gliser
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!