Oddbjørn
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)
|
 |
« på: mai 16, 2010, 13:18:24 pm » |
|
Nevner det jeg husker i farten. Sakset fra gammel salgsannonse Orginal veiv og råder. 69mm. lettet svinghjul. 8 stift. Ny scat crommoly bolt med skive. Oppmålte og vektjusterte råder. Ny cima mahle 94mm sats. Nye Mofoco 042 topper. Nye. Utjevnet kanaler og matchede nye innsug. Vakumtestet. Justert forbrenningsrum. Mofocos medfølgende doble ventilfjærer. Toppet med lash caps på ventilene. Orginale vippearmer med swivelfeet justerskruer. Shimset opp til rett geometri. Og med nye crommoly støtstenger. Og nye orginale støtstangrør. Ny Empi oljepumpe. Mener det var en 28mm. Ny Brazilblokk. Oppmålt etter alle kunstens regler. Good to go. Med påloddet lengre oljepick up. (slageklemme versonen suger somregel luft). Ekstra oljesump. Det eneste som ble overlatt til tilfedighetene var kammen. Jalle hadde tidligere en 1915 som fungerte akkurat som han ville at den skulle gjøre. Og det eneste som kunne reddes fra denne var nettopp kammen. Hverken kam eller kamfølgere var utenfor slitegrensen. Kamfølgerne sitter såklart slik de ble innkjørt. Men hvordan kam det egentlig er vites ikke. Men vil anta ca 284 grader etter oppførsel i tidligere motor.
Komp er som Jalle nevner 9,5. Fjerner du 0.1mm shims har du 9,9:1.
Motoren ble innkjørt og brukt knappe 3000 km ? Ble tatt ut av bil da jeg manglet en lashcap etter at ventildeksel ble dunket av. Nye bolton rockerarmer må monterest før oppstart. Medfølger samt nye lashcaps. Mistet den ene da orginal vippearm løsnet i messingtråden. Motoren gikk fint frem til dette, men skal det vær i orden så skal det være i orden så den ble demontert.
1 5/8 Merge header å phatboy potte følger med. Ny dynamo. Ny dynamofot. Påfylling å åndeboks i dynamotårn. Alle kjøleblekk er nye. Vifta er forsterket. Motoren befinner seg tørt å fint i kjelleren min på sandnes/ganddal
Prisantydning rundt 30 lapper. Gi bud
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1 på: mai 16, 2010, 13:30:07 pm » |
|
Kan vel legge til at det er Jee racing aka Erik Dahlberg som har bygget.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Oddbjørn
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)
|
 |
« Svar #2 på: mai 16, 2010, 13:36:58 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oddbjørn
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)
|
 |
« Svar #3 på: mai 16, 2010, 17:33:05 pm » |
|
Gassere følger selvsagt med
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #4 på: mai 16, 2010, 18:01:41 pm » |
|
Nevner det jeg husker i farten. Sakset fra gammel salgsannonse Orginal veiv og råder. 69mm. lettet svinghjul. 8 stift. Ny scat crommoly bolt med skive. Oppmålte og vektjusterte råder. Ny cima mahle 94mm sats. Nye Mofoco 042 topper. Nye. Utjevnet kanaler og matchede nye innsug. Vakumtestet. Justert forbrenningsrum. Mofocos medfølgende doble ventilfjærer. Toppet med lash caps på ventilene. Orginale vippearmer med swivelfeet justerskruer. Shimset opp til rett geometri. Og med nye crommoly støtstenger. Og nye orginale støtstangrør. Ny Empi oljepumpe. Mener det var en 28mm. Ny Brazilblokk. Oppmålt etter alle kunstens regler. Good to go. Med påloddet lengre oljepick up. (slageklemme versonen suger somregel luft). Ekstra oljesump. Det eneste som ble overlatt til tilfedighetene var kammen. Jalle hadde tidligere en 1915 som fungerte akkurat som han ville at den skulle gjøre. Og det eneste som kunne reddes fra denne var nettopp kammen. Hverken kam eller kamfølgere var utenfor slitegrensen. Kamfølgerne sitter såklart slik de ble innkjørt. Men hvordan kam det egentlig er vites ikke. Men vil anta ca 284 grader etter oppførsel i tidligere motor.
Komp er som Jalle nevner 9,5. Fjerner du 0.1mm shims har du 9,9:1.
Motoren ble innkjørt og brukt knappe 3000 km ? Ble tatt ut av bil da jeg manglet en lashcap etter at ventildeksel ble dunket av. Nye bolton rockerarmer må monterest før oppstart. Medfølger samt nye lashcaps. Mistet den ene da orginal vippearm løsnet i messingtråden. Motoren gikk fint frem til dette, men skal det vær i orden så skal det være i orden så den ble demontert.
1 5/8 Merge header å phatboy potte følger med. Ny dynamo. Ny dynamofot. Påfylling å åndeboks i dynamotårn. Alle kjøleblekk er nye. Vifta er forsterket. Motoren befinner seg tørt å fint i kjelleren min på sandnes/ganddal
Prisantydning rundt 30 lapper. Gi bud
30 50 lapper 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oddbjørn
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)
|
 |
« Svar #5 på: mai 16, 2010, 18:16:55 pm » |
|
får kansje om du er heldig en ny dynamo for 30 50 lapper 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #6 på: mai 16, 2010, 18:45:12 pm » |
|
får kansje om du er heldig en ny dynamo for 30 50 lapper  He he er nok enig med deg der. Motoren ser meget bra ut 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #7 på: mai 17, 2010, 01:22:56 am » |
|
kr 24.759,- er budt herfra!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oddbjørn
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)
|
 |
« Svar #8 på: mai 17, 2010, 02:57:22 am » |
|
495 femtilapper er notert. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #9 på: mai 17, 2010, 14:56:39 pm » |
|
495 femtilapper er notert.  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #10 på: mai 19, 2010, 15:16:59 pm » |
|
solgt eller??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oddbjørn
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)
|
 |
« Svar #11 på: mai 19, 2010, 16:50:45 pm » |
|
Mulig avtale på gang. Money talks
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|