mai 05, 2025, 09:54:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvor ble splittbuss av? (Stavanger 1985)  (Lest 2267 ganger)
tmw
Medlem

Vis profil
« på: mai 18, 2010, 21:17:20 pm »

Jeg har i 25 år lurt på hvor denne bilen ble av. Bilen sto parket på Øvre Knausen i Hillevåg  (litt utenfor Stavanger sentrum) , og tilhørte en Bull Njå som hadde butikk i Hillevåg i -70 årende. Jeg var i 1985 og spurte om å få kjøpe denne, med på det tidspunktet lå eier på sykehus på sitt siste og kona ville ikke ta noen avgjørelse på noe salg enda. Jeg var oppe med jevne mellomrom og spurte, men ingen avgjørelse ble tatt så lenge mannen levde. Jeg ville ikke mase for mye, og lot det gå en god stund. Da jeg kom opp igjen var bilen BORTE. Jeg ringte på og snakket med damen, hun fortalte: jeg trodde det var deg jeg solgte den til  Sint Sint Sint
Bilen hadde blitt solgt for 500,-  Sint  
Jeg husker bilen var strøken invendig, og hadde kun 43000km, årsmodellen var 1966

Er det noen her inne som husket denne, eller vet hvor den ble av? Kanskje Håkon vet noe? Han bodde vel rett nedenfor slik jeg husker?

På bilde ser vi Maskinhuset i bakgrunnen.,

* IMG_0008_NEW 2.jpg (87.65 KB, 749x521 - vist 268 ganger.)

* IMG_0007_NEW 1.jpg (119.57 KB, 750x518 - vist 221 ganger.)
« Siste redigering: mai 25, 2010, 19:41:28 pm av tmw » Loggført
tmw
Medlem

Vis profil
« Svar #1 på: mai 24, 2010, 18:29:29 pm »

Ingen som kjenner til denne ?
Loggført
Splittbuss
Seniormedlem

Vis profil
« Svar #2 på: mai 24, 2010, 21:23:23 pm »

Ligner stygt på min, og den har gått 61000 nå...men regner med det finnes fler slike gobiler :-) ...hvor er Hillevåg i landet?

Vet du hva mannen som eigde den het? har papirer på min tilbake til 1970...

Mvh
Fredrik
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: mai 24, 2010, 21:51:02 pm »

Hillevåg er i Stavanger
Loggført

1961 T1 - Custom
tmw
Medlem

Vis profil
« Svar #4 på: mai 25, 2010, 19:40:17 pm »

Ligner stygt på min, og den har gått 61000 nå...men regner med det finnes fler slike gobiler :-) ...hvor er Hillevåg i landet?

Mvh
Fredrik

Hei Fredrik

Bilen hadde kun 1 eier, som het Bull Njå, husker ikke fornavnet. Har din bil gått i Stavanger tidligere?
Loggført
Splittbuss
Seniormedlem

Vis profil
« Svar #5 på: mai 25, 2010, 19:45:38 pm »

Mvh
Fredrik

Hei Fredrik

Bilen hadde kun 1 eier, som het Bull Njå, husker ikke fornavnet. Har din bil gått i Stavanger tidligere?

Da er det nok ikke min, min var kjøpt ny av "renomme vaskeri" i oslo, og har vert innom Hønefoss og div plasser på østlandet...

Men den var steikje lik min  Glad

Mvh
Fredrik
Loggført
tmw
Medlem

Vis profil
« Svar #6 på: mai 25, 2010, 19:50:10 pm »

Mvh
Fredrik

Hei Fredrik

Da er det nok ikke min, min var kjøpt ny av "renomme vaskeri" i oslo, og har vert innom Hønefoss og div plasser på østlandet...

Men den var steikje lik min  Glad

Mvh
Fredrik

Ok, rart at ingen av VW folket her inne kjenner til denne, eller har sett bilden den gangen, det var en sjelden bil den gang også. Det er mulig bilen er gått i pressa for alt det jeg vet, men det hadde vært kjekt å få vite at den finnes en plass idag  Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!