mai 05, 2025, 11:44:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Korleis fjerne teppesett i T1?  (Lest 1073 ganger)
Johannesholmen
Juniormedlem
**

Hest er best...som pålegg

Vis profil WWW
« på: mai 19, 2010, 21:52:48 pm »

Vart litt i tvil om eg poste på rett plass, men satser på det...i og med at eg har eit "problem".

Som tittelen på innlegget antyde, så skal eg ut med teppesettet for å sjå kva som skjule seg under... Er nok litt overflaterust, som eg vil ha fjerna, og så lura eg litt om eg finne nokre overaskelsa Sjokkert
Men altså, eg skal ut med det, men: kor starta eg, korleis gjere eg dette? Teppesettet er heilt og fint, så vil gjerne ha det inn igjen når den tid kjem. Rekna med det ikkje er berre å rive og slite...
Ja og så har eg sett litt under teppesettet, og der ligg det nokre svarte "plater", som ser ut som det er dobbeltsidig lim på. Er dette asfaltplater? Og er det til demping av lyd? (dekkstøy etc) Må/bør desse platene skiftast ut når eg er ferdig med "dørken"? Ser vel ikkje for meg at ein får ut desse platene heile...

Tar i mot alle råd med stor takksamheit;)
« Siste redigering: mai 19, 2010, 22:01:12 pm av Johannesholmen » Loggført

Vw 1300L 69mod
Og ein Ford Focus stv (familiebil) He he...
Fender Stratocaster USA...1979mod
97105413 (Tar eg den ikkje er eg på jobb, do eller søv)
OTO
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: mai 20, 2010, 21:10:42 pm »

Teppene er hellimt, samtidig som de er festet med små spiker i karosseriet. Dersom du har de nyere "Filt" teppene skal dette gå greit. Har du en eldre boble med løkketeppe er dette så og si umulig å få av helt..
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
vw1961
Supermedlem

Originalnostalgiker

Vis profil
« Svar #2 på: mai 20, 2010, 22:43:48 pm »

Når/hvis du får ut teppene i gulvet, kan du med fordel skrape vekk asfaltplatene. Tar du i bruk en varmluftspistol bør det gå greit. Jeg la nye asfaltmatter og tilpasset de med vp, og deretter underlagsfilt fra biltema. En rull filt holdt akkurat. Ikke mye støy fra gulvet nå. Bare godlyd fra bokseren bak dumpa:)
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Lassen
Supermedlem

Praise the Lowered

Vis profil
« Svar #3 på: juli 27, 2010, 01:13:28 am »

ei fein sag e ett sinnsykt bra verktøy til å fjerne gamle lyddempingsmatter å gammel lim med...gjorde det på gulvet i bobla mi sjøl.
å brukte vel bare rundt en time på å få løst alt av dritt... Blunker
så var det bare å smøre owatrol på... å når det var tørt så smørte jeg to lag med arcanol å nye lyddempingsplater oppå det igjen Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!