Sigmund
Medlem
  
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund
|
 |
« på: mai 22, 2010, 22:29:41 pm » |
|
Dette her med Solex 32-34 forgasser.
Noen som har noen linker / info om å få diise montert på en Type 1 motor ? Mener jeg har sett noen side fra det store utland som viser dette, men klarer helt ikke å finne tilbake til dem.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sigmund
Medlem
  
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund
|
 |
« Svar #1 på: juni 12, 2010, 10:39:32 am » |
|
Hmmm... Dette er kanskje ikke noe som er kjent ? Å ha 2 gassere 32-34 (solex) på en T1, dette er ikke noe som lar seg gjøre ? eller ikke en helt vanlig problem stilling ? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #2 på: juni 12, 2010, 11:51:27 am » |
|
Klart dette går... Satte sammen dette på ett par timer tidligere i uka.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #3 på: juni 12, 2010, 11:56:42 am » |
|
Problemet er vel at folk flest ikke gidder å lage til slik selv, når nesten likt oppsett er å få kjøpt nytt bolt-on. Det jeg har satt sammen er bare "prototyp". Gasserstag, og overføringer fra type4, filter fra stasjonærmotor. Innsug vet jeg ikke hvor kommer fra originalt, da disse er 5-6cm lenger enn de som sitter på type3.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Sigmund
Medlem
  
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund
|
 |
« Svar #4 på: juni 12, 2010, 12:17:03 pm » |
|
Takker for svar =o))
Må det gjøres noe spesielt med tanke på dette med bensinpumpe ? Blir kanskje for mye mating a fuel til 2 gassere fra den originale bensinpumpa ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #5 på: juni 12, 2010, 12:25:31 pm » |
|
Originalpumpa gir nok den. Det som er jobb med ett slik "ceap`o" oppsett er gasserstag. Kan modifisere ett type3 "propell" stagsett, men problemet blir høyden på innsug. Stag kommer i konflikt med dynamo, og da må du enten forlenge innsug, eller heise gassoverføringer. Enkelt for en som har kassevis med deler å velge i, mens resten velger ett sett kadron gassere til 2-3lapper..
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Sigmund
Medlem
  
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund
|
 |
« Svar #6 på: juni 12, 2010, 13:21:13 pm » |
|
Trodde muligens det verste var å få plass på sidene med Gasserene til Veggen mot Kupeen. Mine innsug er nok sikkert av den lave sorten, så som du sier... får en utfordring der med dynamoen. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #7 på: juni 26, 2010, 23:09:01 pm » |
|
Jeg kjørte med en rød -73 1303s med 2 slike forgassere på slutten av 80-tallet. Fikk en -68 variant som delene ble plukket av. Mener å huske at jeg modifiserte de originale type 3 stagene og lenkearmene på forgasserne. Innsugene var std "lave" type 3. Kjøpte luftfilter fra Hotshop og "Thunderbird" eksos fra Kvikkservice og bilen gikk godt nok for en med fersk førerkort
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #8 på: juni 27, 2010, 00:54:14 am » |
|
Er ikke noe problem å lage forlengere på korte innsug, det er bare 2 rør med en flens i hver ende.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sigmund
Medlem
  
Innlegg: 121
Bosted: Kristiansund
|
 |
« Svar #9 på: juli 04, 2010, 11:12:00 am » |
|
Du tenker da ett rør mellom innsug og forgasser ? som løfter forgasseren høyere enn ved ett vanlig kort innsug ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #10 på: juli 04, 2010, 11:36:50 am » |
|
Riktig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #11 på: januar 31, 2011, 21:33:46 pm » |
|
Hvordan gik det her?
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
|