mai 04, 2025, 00:53:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: forskjell mellom 65 & 67?  (Lest 1476 ganger)
mini_røinaas
Nybegynner
*

Vis profil
« på: mai 23, 2010, 23:04:52 pm »

hei.
har en 1967 mod 1500 t1 som har vært restauert en gang for mange år siden... da har dem byttet ut sjåførdøra med en 1968 mod dør noe som gjør at jeg har 2 forskjellige dørhåndtak utvendig og forskjellig låsing på trekantvinduet og speilet sitter på døra.
Har fått tilbud om en 65 mod delebil som jeg kjøpe, men har ikke tilgang til å se på den før evt henting. er det store forskjeller karosserimessig og evt intriørmessig mellom disse 2 årsmodellene?

mvh Joachim
Loggført

Mvh Joachim
Rocket-Racing
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: mai 23, 2010, 23:12:32 pm »

Det er en god del forskjeller karosserimessig, bla annet motorlokk, bakplate, dører ++. Pyntelister på panser og sider er bredere på en 65 og har dermed større hull til innfesting. Når det gjelder interiøret er nesten alt annerledes. Noe vil passe men ikke se korrekt ut. Andre knotter på dash, ratt, dørtrekk, seter, you name it.. I tillegg har 65 helt annen forstilling, det er den siste med kingbolter, 67 har balljoint. Det er hundre andre forskjeller også, så det å bruke en 65 som delebil til en 67 er rett og slett ikke særlig gunstig..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
mini_røinaas
Nybegynner
*

Vis profil
« Svar #2 på: mai 23, 2010, 23:26:45 pm »

ok. det høres da ikke særlig lurt ut. men tror du at trekantvindu, speil (som sitter på hengslen) kan passe? hadde ikke tenkt å bruke mere enn dette fra bilen...

mvh joachim
Loggført

Mvh Joachim
Rocket-Racing
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: mai 23, 2010, 23:52:33 pm »

Speilet passer. Luftevinduet passer også, tror hendelen på innsiden er lik men ble plutselig litt usikker..
Er kanskje litt drøyt med en hel delebil hvis du bare trenger disse delene? Begge deler burde være greit å få tak i løst. Hvis jeg leter litt har jeg sikkert det du trenger  Osteaktig
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
H-MEK
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: mai 23, 2010, 23:59:56 pm »

Har dør til 67 som du kan få hvis du skrur den av selv. Tror jeg har dørhandtak også..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

Vis profil

« Svar #5 på: mai 24, 2010, 01:52:00 am »

Men er det ikke no med buinga på den sideruta også? At -67 1500 har bua og resten har rett eller motsatt?
Når du ser bilen fra bak mot fronten, sikter langs siden?

Jeg bare undrer... Rekker tunge
Loggført

Mvh
Reiel
mini_røinaas
Nybegynner
*

Vis profil
« Svar #6 på: mai 24, 2010, 16:20:40 pm »

vurderte å kjøpe hele bilen pga av at prisen var 1500kr... kunne da ha plukket de delene som jeg trenger/kan selge eller liknende og etterpå levert bilen til skroting... men siden nesten ingenting vil passe så legger jeg bort den tanken. 

vinduene som sitter på min er rette...

sier takk for det H-MEK, tar kontakt med deg over tlf litt senere.  Glad
Loggført

Mvh Joachim
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!