VW 612 RS
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
 |
« på: mai 24, 2010, 13:11:15 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #1 på: mai 24, 2010, 13:21:58 pm » |
|
1.7 mente selger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #2 på: mai 24, 2010, 14:33:14 pm » |
|
Samme som 411E mao
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #3 på: mai 24, 2010, 20:28:47 pm » |
|
Samme som 411E mao
Selv om det er 100% VW denne motoren, så høres det mye "grommere" ut med "Porsche-motor" da...  Er godkjent å skrive det på 914/4.motoren da denne har stempler,kam og topper som du ikke finner på de andre T4-motorene.
|
|
« Siste redigering: mai 24, 2010, 21:33:33 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #4 på: mai 24, 2010, 20:50:21 pm » |
|
Samme som 411E mao
Selv om det er 100% VW denne motoren, så høres det mye "grommere" ut med "Porsche-motor" da...  Er godkjent å skrive det på 914/4.motoren fa denne har stempler,kam og topper som du ikke finner på de andre T4-motorene. Skal inn med slik 914 motor i splitten nå, og det er jo tøft å si man har Porsj i hekken..
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #5 på: mai 24, 2010, 21:18:08 pm » |
|
Jeg hadde en slik i hebben, gikk veldig bra. Var en kjekk motor, veldig turtallsvillig:)
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
VW 612 RS
Seniormedlem
   
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
|
 |
« Svar #6 på: mai 24, 2010, 22:06:53 pm » |
|
Samme som 411E mao
Selv om det er 100% VW denne motoren, så høres det mye "grommere" ut med "Porsche-motor" da...  Er godkjent å skrive det på 914/4.motoren da denne har stempler,kam og topper som du ikke finner på de andre T4-motorene. Hva er forskjellen da?
|
|
|
Loggført
|
- Audi S6 -97 avant - Audi A4 -97 1.8TQ avant - VW 412/6 -74 (3,0/930) - VW 1303 -74 (2,9/901) - Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #7 på: mai 24, 2010, 22:23:02 pm » |
|
Samme som 411E mao
Selv om det er 100% VW denne motoren, så høres det mye "grommere" ut med "Porsche-motor" da...  Er godkjent å skrive det på 914/4.motoren da denne har stempler,kam og topper som du ikke finner på de andre T4-motorene. Hva er forskjellen da? Forskjell bare på den 4sylindra 2literen vel? 1700 og 1800 som ble brukt i 914, er vel identisk med 411/412 motorene.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #8 på: mai 24, 2010, 23:27:17 pm » |
|
Toppene er i hvertfall like, hvordan det er med stempler og kam er jeg ikke sikker på? Hesteantallet er vel også likt. W-motor (1.7) ble brukt i 1971 VW 411 og 1970-71 Porsche 914, EA&EB i 1972/74 VW 412 og 1972/73 Porsche 914. EB hadde 7,3 i komp og 72 hk, mens EA hadde 8,2 i komp og 80 hk.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #9 på: mai 24, 2010, 23:36:19 pm » |
|
Samme som 411E mao
Selv om det er 100% VW denne motoren, så høres det mye "grommere" ut med "Porsche-motor" da...  Er godkjent å skrive det på 914/4.motoren da denne har stempler,kam og topper som du ikke finner på de andre T4-motorene. Hva er forskjellen da? Forskjell bare på den 4sylindra 2literen vel? 1700 og 1800 som ble brukt i 914, er vel identisk med 411/412 motorene. Stemmer det. 1,7 og 1,8 motorene er like, mens 914/4 (eller 914 2,0) som noen oxo kaller den er forskjellig fra vw sin 2,0 med helt andre topper, stempler som gir høyere komp. og en annen kam. Denne motoren heter GB og har faktisk litt annerledes blokk. Denne har da originalt 100 hk og er vel således den sterkeste lufkjølte fireren std.
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #10 på: mai 24, 2010, 23:37:15 pm » |
|
Forskjell paa blokka ogsaa? Vet du hva det er?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #11 på: mai 24, 2010, 23:38:07 pm » |
|
Jærva - har du sett noen bremsepapirer på en slik 2.0 standard motor? Finner kun for de amerikanske versjonene med lavere komp etc.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #12 på: mai 24, 2010, 23:39:28 pm » |
|
Samme som 411E mao
Selv om det er 100% VW denne motoren, så høres det mye "grommere" ut med "Porsche-motor" da...  Er godkjent å skrive det på 914/4.motoren da denne har stempler,kam og topper som du ikke finner på de andre T4-motorene. Hva er forskjellen da? Forskjell bare på den 4sylindra 2literen vel? 1700 og 1800 som ble brukt i 914, er vel identisk med 411/412 motorene. Stemmer det. 1,7 og 1,8 motorene er like, mens 914/4 (eller 914 2,0) som noen oxo kaller den er forskjellig fra vw sin 2,0 med helt andre topper, stempler som gir høyere komp. og en annen kam. Denne motoren heter GB og har faktisk litt annerledes blokk. Denne har da originalt 100 hk og er vel således den sterkeste lufkjølte fireren std. Heter de ikke 914/4 uansett om de har 1,7-1,8- eller 2,0liter? Og 914/6 med sekser?
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #13 på: mai 25, 2010, 22:05:33 pm » |
|
Forskjell paa blokka ogsaa? Vet du hva det er?
Er bare noen mindre greier. Bla ved det runde lokket under og en endring i forbindelse med et annet lokk, men ikke noe store greier. Mener å huske at 914 med 1,7 og 1,8 bare heter Porsche 914, mens 914 med 2,0 heter 914/4, men er ikke skråsikker på dette. Angående effekt på 914 2,0 motoren, så har jeg et gammelt Gute Fahrt blad der det er en std. 914 med 2 dobble 40mm Webere på, og den ble bremset til 106,5 hk. Så 100 hk med std. innsprut stemmer nok bra. Skal se om jeg ikke finner igjen det bladet. Kan da legge det ut her da 1303´en som da er levert av Willibald er testet med akstider og toppfart osv..
|
|
« Siste redigering: mai 25, 2010, 22:08:33 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
|