april 20, 2024, 06:41:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: EBB`s lille buggy på GATEBIL Våler.  (Lest 16722 ganger)
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« på: mai 24, 2010, 15:01:26 pm »

Da har jeg og Buggyen hatt oss en ny omgang med treffaktivitet og denne gang på GATEBILS treff på Vålerbanen.

Strålende vær , utrolig masse kjekke entusiaster å prate /kjøre med og selvfølgelig masse kule biler av alle typer som det skal være på ett biltreff av disse dimensjonene.

Selvfølgelig var jeg igjen den eneste luftkjølte bilen på banen men det gjør ingenting når en kan kose seg  mellom  ( bokstavelig ment ) alle de andre merkene….

GATEBIL og publikum satte for meg en ekstra stor spiss på dagen med å velge min bil til :

CAR OF THE SHOW



Og det vanket attpåtil kjekke premier :


Jeg må bare få si TUSEN TAKK til GATEBIL og ALLE publikum som kom med så mange og fine tilbakemeldinger  på helgens aktiviteter.

Det er kjempekjekt å se at GATEBIL også lar den lille mannen i gaten få lov til å være bidragsyter mellom alle de fantastiske kreasjonene på treffene deres !
Inkluderende og åpent er vel stikkordet for GATEBIL sine arrangement.

Rundt 200 ( tohundre ) runder på Vålerbanen rakk jeg med Buggyen  i helgen og den gikk perfekt prikkfritt i alle rundene.
 Gire ved 8200 rpm over langstrekket på Våler  med en T4 er bare en opplevelse kan jeg si dere.
Alt jeg måtte gjøre var å lime en slangestuss på ett ventildeksel,  fylle bensin og gasse som en gal…

Snekret noen bevegelige bilder for dem som ikke var der :



Synd ikke flere med luftkjølt benyttet anledningen til både å treffes og kjøre på bane...
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #1 på: mai 24, 2010, 15:17:52 pm »

Herlig video og kjøring Osteaktig. Den buggyen din er helt rå.
Bare synd at musikken er rompa, men man kan jo stille ned lyden Blunker
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #2 på: mai 24, 2010, 16:07:13 pm »

Mange takk fra en, som ei var der
Loggført

Seaside VW Klubb
kay arne
Juniormedlem
**
Innlegg: 72
Bosted: roverud



Vis profil
« Svar #3 på: mai 24, 2010, 16:13:18 pm »

ser du hadde det gøy der, ser ut som dem andre står rolig Gliser
den hvite volvo 740 på ca 3,50 ut i videoen tenker jeg måtte sjekke buksene sine da han kom inn i pitten
Loggført

EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #4 på: mai 24, 2010, 18:33:35 pm »

Ja det var ingen andre på banen med noe luftkjølt og synd er det.
Er jo så mange som PRATER om det men aldri dukker opp så den er grei Glad

Volvoen var en smule optimistisk ja,,,men det gikk godt Glad

Musikken er mitt valg. Andre ville sikkert valgt noe annet men jeg tar meg all den frihet jeg føler for når jeg snekrer film.
Akkurat som når jeg snekrer bil & motor Glad
Loggført
tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #5 på: mai 24, 2010, 18:42:13 pm »

Var der,og blei imponert over hvor bra du holdt følge med "værstinga"!  Kult
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 24, 2010, 18:58:58 pm »

Vel blåst og gratulerer med premien(e)!! Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #7 på: mai 24, 2010, 19:36:55 pm »

Morsomt! Så du passerte flere Sierra (Coswort'er).
Husker en kompis som hadde vært på Rudskogen en gang, der flere merkesklubber var å kjørte.
Den råeste Cossien, som var kosta på en halv mill, blei frakjørt av en grønn småsliten Lada stv, med påskriften med sprayboks: Lier Ladateam.

Lett senka og med litt bredda originalfelger.







Understell og motor var Fiat Racing, med biturbo...
 Gliser
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 24, 2010, 19:46:18 pm »

Var tilstede mesteparten av søndagen. Men så ingen Buggy!? Dumt  Flau

Ellers kan jeg rapportere om mye idiotkjøring av DE "utvalgte" gatebil kjendisene. Ser ut til at enkelte kan gjøre som de vil... selv om det til og med går imot kjøreretningen innemellom. Det er såklart publikumsvennlig. Men før eller siden går det skikkelig galt.

Frister ikke å dra utpå der gett. Rene flipperspillet. Med så mange kjørestiler på en gang. Hver sin lyst.



Loggført

EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #9 på: mai 24, 2010, 20:07:41 pm »

Akkurat det at det er så mye variert på banen på Gatebils treff er jo det som gjør det gøy.
Ingen klasser blandt gatebilene så der kan du jo fighte med alt som dukker opp.
Om det er en GT3 Porsche eller en Cossy betyr nada og ingenting så lenge det tilbyr kjøretid og glede med ratt og bil.

Jada , det er mye merkelig kjøring men det gjør det hele bare gøy og utfordrende for oss førere.

For meg så ble det 2,3 km pr runde x ca 200 runder i løpet av helen ,  ikke mindre enn over 40 MIL (!) å kjøre fort på.
Om noen av milene blir med litt "vill " trafikk rundt meg er bare spennende.

Sammenligner en det med eksempelvis dragracing sine par-tre km på en helg i uendelig ventekø så fatter jeg ikke at ikke flere kjører bilene sine på baner som Våler...men de om det og selvfølgelig har noen andre ønskemål for sitt tidsforbruk med sin entusiastbil.
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #10 på: mai 24, 2010, 20:30:31 pm »

Aldri eit innlegg uten..  Øyerulling

Sammenligner en det med eksempelvis dragracing sine par-tre km på en helg i uendelig ventekø så fatter jeg ikke at ikke flere kjører bilene sine på baner som Våler...men de om det og selvfølgelig har noen andre ønskemål for sitt tidsforbruk med sin entusiastbil.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #11 på: mai 24, 2010, 20:35:41 pm »

Aldri eit innlegg uten..  Øyerulling

Sammenligner en det med eksempelvis dragracing sine par-tre km på en helg i uendelig ventekø så fatter jeg ikke at ikke flere kjører bilene sine på baner som Våler...men de om det og selvfølgelig har noen andre ønskemål for sitt tidsforbruk med sin entusiastbil.

Jeg gjør som jeg vil og drag vs bane er alltid med i disse trådene ja.

 Litt synd, for det er egentlig artige tråder, med bra kjøring...  Hva ed å bare gi faen i å henge ut hva andre gjør a, og kun kose seg.. 

my 2 cents.. 
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #12 på: mai 24, 2010, 20:50:29 pm »

var der på lørdagen og kikket. mye rått.
har en liten videosnutt snart på gang med flere runder av EEB buggyen.
kjørte jevnt og trutt.
som nevnt tidligere er det kun noen få som prøver å kjøre sporvalg/kjøre fort.
det blir da litt  vrient ,da de fleste skal prøve å drifte, å herje , under "frikjøringen"
de FÅ som forsøker å kjøre sporvalg får det til å virke som man kjører fra "ALT"
det er jo SHOW/FESTIVAL så det gjelder å underholde.
syntes de kunne pressa inn ett eget heat for kun sporkjøring/grip for vanlig gatebiler.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #13 på: mai 24, 2010, 21:02:17 pm »

@freddyB og Espen
Hvis dere hadde lest med litt mindre skylapper så hadde dere kunne lest at dette som jeg skrev:
"så fatter JEG ikke..." og " selvfølgelig har noen andre ønskemål for sitt tidsforbruk med sin entusiastbil."
er MINE meninger.
Har jeg ikke lov til å ha mine meninger som alle andres UTEN at det trenger å vrenges til noe negativt ?

Veldig kort fortalt :
Jeg skjønner ikke at noen gidde å dille med bil for å få så lite tilbake i KJØRETID som en får med Dragracing.

Dette er min personlige mening og INGEN trenger å farge det som noe negativt for det om vel ?
Det har ikke blitt nevnt ett ord om dragracing som noe negativt ifra min side. Eller stiller bane/drag opp mot hverandre.

Tvert om kjører jeg selv Dragracing både på Street legal , Gatebil og andre steder hvis anledningen byr seg på kjøretreff hvor det OGSÅ er banekjøring med i bildet.
Men jeg gidder ikke dra 50 mil en vei for å få så lite kjøretid som det blir,,,,,ER DET SÅ VANSKELIG Å FORSTÅ SOM MIN PERSONLIGE MENING ?


Håper dette kan ta bort litt av vranglæren noen alltid må ta frem her.

Men det jeg håper på er at flere airheads kan se potensialet i sin lille luftkjølte ( for meg oljekjølte ) doning og få ENDA MER AKTIV entusiasme i form av banekjøring på treff !
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #14 på: mai 24, 2010, 21:05:17 pm »

@knotenblekk
Rundetider på Rudskogen og Våler er tilgjengelige overalt på nett og da ser en lett om en kjører ifra "ALT " eller om en pusler rundt Glad
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #15 på: mai 24, 2010, 21:06:23 pm »

Jeg tror alle har fått med seg hva DU mener. Det JEG mener er at det ALLTID må trekkes fram i ALLE trådene om din banekjøring. Og selv kommentaren til musikk valget gikk du i forsvar på ved å anngripe ..  Anngrep er IKKE beste forsvar..  Og tro meg, jeg digger buggyen din, jeg liker bare ikke din nedlatende tone i dine innlegg når noen våger seg å stille spørsmålstegn ved noe du sier. Senk skuldra og ta deg selv litt mindre seriøst.  

Forsatt god sommer.

Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: mai 24, 2010, 21:07:39 pm »

klar over det  og vet du kjører fort.
cluet er att det potensielt er mange av de som lå mere brett  enn rett frem kunne kjørt grisefort.
og ja personlig syntes jeg svinge banekjøring er mer gøy enn drag
blitt hekta sjøl. men drag har sin sjarme det også

ja takk begge deler
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #17 på: mai 24, 2010, 21:08:24 pm »

Har du bare oljekjøling? Kjører du bilen frem og tilbake eller på henger?
Loggført

Mvh

Marius
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #18 på: mai 24, 2010, 21:23:16 pm »

Morsomt å se!
Hva veier bilen din?
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #19 på: mai 24, 2010, 21:40:07 pm »

Jeg blir herved å finne rett bak EBB buggyen for å lære sporvalg slik at jeg og kan kjøre fra allt!

og selfølgelig trekkes en slik bil på henger til treff. hvor skal man ellers gjøre av familie og verktøy/drivstoff. eller komme seg hjem om man knuser no? tror ikke det er driftsikkerheten det skorter på.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #20 på: mai 24, 2010, 21:59:50 pm »

Kult å se luftkjølt vw på bane. Var selv på rudskogen med min oval for en stund siden. Selv med 34 hk er banekjøring helt konge. Jeg ønsker meg et vw treff med banekjøring.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #21 på: mai 24, 2010, 22:11:49 pm »

Liker det du driver med jeg EBB. En luftkjølt bil, som skiller seg litt fra mengden, hva gjelder biltype, motor og fører.  :-)
"Dare to be different" det er nok av "look alike'ere" der ute.
Alltid moro med filmsnutter, for oss som ikke er der "live"
For min del kan det gjerne være svensktoppar eller countrymusikk til filmsnuttene, skal SE PÅ filmen jeg.
Loggført

Har laaang VW-pause.
Ørjan Evensen
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #22 på: mai 24, 2010, 23:01:47 pm »

Kult å se luftkjølt vw på bane. Var selv på rudskogen med min oval for en stund siden. Selv med 34 hk er banekjøring helt konge. Jeg ønsker meg et vw treff med banekjøring.
Bra sagt "Dewil", kunne ikkje vore mer enig! Gliser Trenge ikkje nødvendigvis å ha masse krefter og stor motor for å ha det gøy på bane, kan ha det nøyaktig like kjekt med ein original bil. Tar bare litt lengre tid å komme seg rundt banen Blunker
Angående treff med banekjøring, så står jo treffet vårt på Bore for døren snart. Der kan du virkelig få prøvd deg, SINNSYKT kjekt! Eg kjørte for første gang på bane i fjor og det gav mersmak så det holde. Glad
Angående banekjøring vs drag : smaken er som baken.... Eg synes i grunnen at begge deler er sykt gøy, men det er fordeler og ulemper med begge deler. Diskusjonene som til enhver tid oppstår tyder bare på at entusiasmen er på topp blant alle som driver aktivt innen motortsportmiljøet, og det kan jo være positivt i seg selv! Blunker
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #23 på: mai 25, 2010, 06:57:05 am »

Sånn ja , nå begynte det og bli litt mer konstruktivt her !

Selvfølgelig er litt av formålet å fremprovosere reaksjon.
Det er drit irriterende å alltid være den eneste som stiller med noe luftkjølt på bane når en vet om alle de som både sier de bygger og som og faktiskt har kjerrer de kan stille med.

Er dere redde for å drite dere ut , kjøre sakte , ødelegge bilene,,,eller hva er problemet ?
Tror dere ikke dette er gøy eller lider dere av "min bil skal bare bones " syken alle sammen ?

Nå har jo jeg bevist i mange år at bunnplater i Hitlerstål og støtstenger er utmerkede redskaper til å både ha det gøy med og frembringe fine resultater med så hvorfor tar ikke mange flere sine torsjonsvridende biler utpå mon tro ?

Det jeg ikke skjønner er faktumet at hadde flere valgt å benytte bilen sin på bane hadde de funnet ut alle de plussene det gir som entusiast :

-Du lærer ditt kjøretøy utrolig bra å kjenne
-Du finner svakheter og styrke i kjerren din på en helt annen måte og kan utvikle bilen din til det bedre
-Du opparbeider faktiskt utrolig mye kjøreferdigheter som igjen en får full valuta for i all nåtid og fremtid til øvrig traffikal benyttelse
-Miljøet vil vokse på seg og stimulere til økt deltakelse både mht treffdeltakere , treffanntall og ikke minst rekruttering i yngre skikt.

Så hvis alt dette er så negativt kan det kanskje være på sin plass med en liten revolusjon blandt de luftkjøltes tilhengere....

@MArius
ja , ja og atter ja jeg har bare oljekjøling og har hatt det i mange år nå selv om mange sikkert hadde håpet på at det ikke hadde virket i disse årene Glad
200 runder i denne helgen på Våler i over 25 varmegrader den ene dagen med full gass og 8000 rpm + hadde sikkert tatt frem svakhetene i systemet,,,eller ?

Edit ; fikset på noen skriveleifer i ivrighetens navn...



« Siste redigering: mai 25, 2010, 07:02:05 am av EBB » Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #24 på: mai 25, 2010, 07:02:37 am »

Igjen, tt kjeme bra skrevet innlegg helt til :

"ja , ja og atter ja jeg har bare oljekjøling og har hatt det i mange år nå selv om mange sikkert hadde håpet på at det ikke hadde virket i disse årene Glad
200 runder i denne helgen på Våler i over 25 varmegrader den ene dagen med full gass og 8000 rpm + hadde sikkert tatt frem svakhetene i systemet,,,eller ?"


Ser du forskjellen om du hadde redigert deg til dette? :

"ja , ja og atter ja jeg har bare oljekjøling og har hatt det i mange år nå.
200 runder i denne helgen på Våler i over 25 varmegrader den ene dagen med full gass og 8000 rpm + har den tålt år etter år. "

Da ville du fremstått som mye mer positiv hele veien, og ikke hengt med sleng bemerkninger som vi som har lest alle trådene og kranglene skjønner at er ett hint til en du har krangla med.
Loggført
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #25 på: mai 25, 2010, 07:07:51 am »

EBB-SE/SVAR PM!
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #26 på: mai 25, 2010, 07:22:15 am »

@espen
Grunnen til det er meget enkel :
Alle de som har slengt med leppa tidligere om hva som går eller ikke går mht eksempelvis om en T4 kan kun oljekjøles ser jo nå selv at de ikke skjønner hva de selv har kritisert Glad

Jeg bryr meg ikke om å rammes inn i ett A4 format hverken i form av å konfirmere meg i de rette retninger eller å la meg styre av den allmenne oppfattelse for å føle meg akseptert el lign.
Være meg selv er aller viktigst så får det bare bli sånn det blir.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #27 på: mai 25, 2010, 07:31:50 am »

@espen
Grunnen til det er meget enkel :
Alle de som har slengt med leppa tidligere om hva som går eller ikke går mht eksempelvis om en T4 kan kun oljekjøles ser jo nå selv at de ikke skjønner hva de selv har kritisert Glad

Jeg bryr meg ikke om å rammes inn i ett A4 format hverken i form av å konfirmere meg i de rette retninger eller å la meg styre av den allmenne oppfattelse for å føle meg akseptert el lign.
Være meg selv er aller viktigst så får det bare bli sånn det blir.

Men ser du ikke at bare ved å ha brukt bilen så mye som det du har gjort er bevis godt nok, og at det ikke nødvendigvis er vits å ha det siste ordet..  Og ved å legge ut tråder som viser det UTEN å dra fram gammel møkk/legge ved små bemerkninger så vil folk kaskje like det ennå bedre.
Loggført
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #28 på: mai 25, 2010, 07:33:22 am »

EBB-SE/SVAR PM!!
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #29 på: mai 25, 2010, 07:33:51 am »

@Tekken
Dette sender du meg på en PM :
"EBB-
Hvorfor er det så viktig for deg,å hver gang få frem til alle i norge hvor bortkastet du syns det er å holde på med drag racing?"

Du har tydelivis ikke fått med deg hele greien her ifra første dag av.
Jeg har som sagt uendelig mange ganger tidligere ; INGEN TING IMOT DRAGRACING !!!!

For info skyld tok jeg Draglisensen min på Gardermoen for så mange år siden at flere her inne neppe var født.

Tror du at jeg har deltatt på så mange stevner med DRAGRACING inkludert å kjørt så godt som ALLE STREET LEGAL dragløp som har vært her lokalt i distriket , i så mange år ,  så lenge jeg har hatt Buggyen hvis jeg HADDE SYNEST AT DET ER ALLMENT BORTKASTET Å HOLDE PÅ MED DRAGRACING Hæ??

Dette handler ikke om "dere " mot "meg ".
Handler kun om preferanser og la meg gjøre det KLINKENDE KLART IGJEN :

JEG HAR INGENTING IMOT DRAGRACING

Det som er min PERSONLIGE mening er kun at jeg vil ha kjøretid når jeg drar 100-200 mil på treff og det får jeg på banetreff og IKKE på dragstevner,,,så enkelt er det !

La oss nå slippe denne evindelige gnålingen fremover i dette henseendet så blir ting så mye hyggeligere Glad
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!