Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #30 på: juni 18, 2010, 21:04:34 pm » |
|
Trengte litt inspirasjon idag 
 P18-06-10_20.58[01].jpg (121.97 KB. 800x600 - vist 561 ganger.) Lurer litt på om innsugene blir for lange? pluss ett sett med Weber 36 IDF
 P11-06-10_15.06[03].jpg (127.5 KB. 800x600 - vist 416 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #31 på: juni 19, 2010, 15:59:54 pm » |
|
Da var settet med 40IDF plukket i biter, og er kokt med citronsyre, zalo og bakepulver  ble bra!! blokk skal hentes fra JEE på mandag -94mm fresing -lettet svinghjul -8 dowelpins -fullflow gjenget deretter skal alt bevegelig sendes til sveinT for balansering/vektjustering siden dette blir en motor med org. veiv, må man da vektjustere stempler? har sett at det varierer 1-3 gram på stemplene, men har dette noe å si når man holder seg til 5500RPM?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #32 på: juni 19, 2010, 19:52:03 pm » |
|
Er festene til forgasserene på innsugene dine rotert 180grader? Ser at justeringsskruene er inn mot midten istedet for utover.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #33 på: juni 20, 2010, 02:51:49 am » |
|
Vil vel mildt sagt gi deg hodebry å justere inn motoren med tomgangsskruene montert innover mot viftehuset...
Angående vektdifferansen, så står det i alle fall i min Haynes-manual at VW tillater opptil 8 g differanse mellom stemplene. Jeg for min del pleier å justerer ned til maks 0,1g i differanse på råder og stempler. Sikkert ikke noe problem med 3 g forskjell, men alt som kan forbedres og som ikke koster noe er jo positivt! Kjøp en brevvekt på biltema - Holder lenge og får alt av deler innenfor et gram.
Jeg har std.-veiv u. motvekter i min 1600 m. Web 110. Trekker den opp til 6500 på det værste. Sviver fint ennå... Er riktignok godt balansert og vektjustert den motoren.
Hvis du kontrollmåler veiva for kast og slittasje (regner med at Svein Terje gjør dette for deg hvis du spør han), og den er kast, så koster en sveist og omslipt DPR-veiv 180$. Jeg ville vurdert en motvektsveiv med den kammen hvis du skal ha god magefølelse i lengden og trekke ut alt det kammen greier...
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #34 på: juni 20, 2010, 04:00:17 am » |
|
Er festene til forgasserene på innsugene dine rotert 180grader? Ser at justeringsskruene er inn mot midten istedet for utover.
vet da pokker jeg  er de det? skal ikke gasserene stå sånn imot hverandre? slik at en gasser må dras, og en gasser må dyttes åpen?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #35 på: juni 20, 2010, 04:02:49 am » |
|
Vil vel mildt sagt gi deg hodebry å justere inn motoren med tomgangsskruene montert innover mot viftehuset...
Angående vektdifferansen, så står det i alle fall i min Haynes-manual at VW tillater opptil 8 g differanse mellom stemplene. Jeg for min del pleier å justerer ned til maks 0,1g i differanse på råder og stempler. Sikkert ikke noe problem med 3 g forskjell, men alt som kan forbedres og som ikke koster noe er jo positivt! Kjøp en brevvekt på biltema - Holder lenge og får alt av deler innenfor et gram.
Jeg har std.-veiv u. motvekter i min 1600 m. Web 110. Trekker den opp til 6500 på det værste. Sviver fint ennå... Er riktignok godt balansert og vektjustert den motoren.
Hvis du kontrollmåler veiva for kast og slittasje (regner med at Svein Terje gjør dette for deg hvis du spør han), og den er kast, så koster en sveist og omslipt DPR-veiv 180$. Jeg ville vurdert en motvektsveiv med den kammen hvis du skal ha god magefølelse i lengden og trekke ut alt det kammen greier...
svarer på dette imorgen... litt mange øl innabords akkurat nå 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #36 på: juni 25, 2010, 23:06:22 pm » |
|
lite oppdateringer her. men har hentet blokk etc, (bra jobb) og skal snart sende roterende deler til sveinT, som skal balansere og vektjustere  litt bilder: slipt anleggsflate mot lamellen
 P25-06-10_22.34[02].jpg (113.62 KB. 800x600 - vist 337 ganger.) 8 dowels 
 P25-06-10_22.34[01].jpg (106.96 KB. 800x600 - vist 328 ganger.) lettet svinghjul
 P25-06-10_22.34.jpg (106.48 KB. 800x600 - vist 332 ganger.) to sett med topper og gassere 
 P25-06-10_22.32.jpg (142.31 KB. 800x600 - vist 447 ganger.) T3 + 36 IDF til venstre Autolinea og 40IDF til høyre  da ett spørsmål til tmbryhn: lange 44mm innsug eller kortere 48mm innsug? iforhold til terioen om bedre flow?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #37 på: juni 25, 2010, 23:25:50 pm » |
|
De innsugene til venstre føler jeg ser mye bedre ut. Finere og jevnere krumning utifra bildet i alle fall. Min magefølelse sier heller 44mm og litt lengre innsug. Klart, putter du på 40-gasserne blir overgangen desto mindre.
Dog, de innsugene setter gasserene dine "feil" vei utifra hva som er normen. Justeringsskruene skal vanligvis peke utover, mens på begge dine innsug ser det ut som at de peker innover mot viftehuset. Som nevnt tidligere, tror jeg du vil få mye hodebry med dette når det kommer til justering og tilpassning.
|
|
« Siste redigering: juni 25, 2010, 23:31:06 pm av tmbryhn »
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #38 på: juni 25, 2010, 23:55:18 pm » |
|
De innsugene til venstre føler jeg ser mye bedre ut. Finere og jevnere krumning utifra bildet i alle fall. Min magefølelse sier heller 44mm og litt lengre innsug. Klart, putter du på 40-gasserne blir overgangen desto mindre.
Dog, de innsugene setter gasserene dine "feil" vei utifra hva som er normen. Justeringsskruene skal vanligvis peke utover, mens på begge dine innsug ser det ut som at de peker innover mot viftehuset. Som nevnt tidligere, tror jeg du vil få mye hodebry med dette når det kommer til justering og tilpassning.
kort skrutrekker og lite viftehus ordner det  matchporter begge og ser hva som skjer jeg !
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #39 på: juni 26, 2010, 10:14:17 am » |
|
kort skrutrekker og lite viftehus ordner det  matchporter begge og ser hva som skjer jeg ! Jaja, vi får se på det med tiden da, hehe. Er spent selv, jeg, for å se om du får det til å passe greit inn med justering osv. Men, er det forskjell på de to parene i form av om det er offset eller ikke? De til venstre ser ikke offset ut, mens de til høyre synes jeg å dra kjensel på fra tidligere bruk i så måte. Isåfall må du planlegge hva slags gasserstag-kit du skal kjøpe hvis du skal ha hex-bar-løsningen. Jeg kan ikke uttale meg om andre stagsatser.
|
|
« Siste redigering: juni 26, 2010, 10:21:04 am av tmbryhn »
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #40 på: juni 26, 2010, 11:18:00 am » |
|
blir nok csp bellcrank stag.. funker bra nå og er fornøyd med det. det til høyre er offset ja.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
passat
Nybegynner

Innlegg: 23
Bosted: sunnfjord
|
 |
« Svar #41 på: juni 29, 2010, 22:28:57 pm » |
|
Heisann ser du har tatt av svinghjulet litt!!!!!! Hva var vekta før dreiing , og hva er den nå? Meninger om vektreduksjon er nok mange. Skal du lage en motor for Rallycross så er det nok riktig med letting av svinghjul, men til gatebruk , ikke helt sikkert . Noen andre som har synspunkter?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #42 på: juni 29, 2010, 22:39:32 pm » |
|
JEE som har dreid det. Motoren spinner opp lettere, og mindre motorbremsing.. kommer ikke på noe mer jeg?
vekt er jeg ikke helt sikker på, men er sikkert tatt av 2,5 til 3kg
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #43 på: juni 29, 2010, 23:38:46 pm » |
|
Heisann ser du har tatt av svinghjulet litt!!!!!! Hva var vekta før dreiing , og hva er den nå? Meninger om vektreduksjon er nok mange. Skal du lage en motor for Rallycross så er det nok riktig med letting av svinghjul, men til gatebruk , ikke helt sikkert . Noen andre som har synspunkter?
Med mindre en ikke behersker å sette bilen i bevegelse med gass/clutch så er det bare å lette svinghjulet...
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #44 på: juni 30, 2010, 00:07:13 am » |
|
blir en stage 1 kennedy trykkplate, og kushlock plate.. har da litt følelse i beina, så tror nok dette skal gå bra!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #45 på: juli 02, 2010, 21:10:37 pm » |
|
Nedtur...  har brukt ca. 2timer på å lete frem deler på vwparts, men ved betaling har paypal bestemt seg for å endre metode, slik at jeg må vente på å få en 4-sifret kode for å bestille.. må lagre handlekurven og prøve igjen imorgen; her er listen hvis det er noen som gidder å lese seg igjennom  Kennedy High Performance Pressure Plates Double Thrust Cam Bearings Main Bearing Set Standard Black Pulley Tin Dual Port Cylinder Tin, Black Chrome Pulley Bolt and Washer Billet Pulley 7" Black Tube of Moly Assembly Lube CB Performance Racing Gland Nut and Washer Deluxe Flywheel Seal Tool Flywheel Remover Aka Torque Dude Genuine VW Valve Covers (pair) Valve Cover Clips (pair) O-Ring, Flywheel Seal, 13-1600Cc Red Silicone Flywheel Seal, Brazilian 1200-1600 Copper Exhaust Gasket - Large 3 Bolt Flange Billet Oil Filter Adapter Maxi 30mm Full Flow Oil Pump with Black Anodized Billet Cover with 3/8'' outlet (to '70) 94 Mm A Forged Piston And Cylinder Set Chrome Velocity Stacks VELOCITYSTACK: MB43-6050 Weber Idf-Dellorto Drla Air Cleaner Base Gaskets - fits 36, 40mm DRLA and 40 IDF Deluxe Carburetor Synchrometer Weber 40-48 Idf Rebuild Kit Weber Emulsion Tubes For Dcoe, Dco, Ida, Idf WEBEREMULSIONTUBES: MB43-5678 Weber Idf Choke Blockoff Plate Weber Tech Handbook Fuel Pump, Generator Style Gasket, For Fuel Pump To Flange Push Rod For Fuel Pump Generator Web Cam 109 Type 1 Web Cam Type 1 Camshaft Gear Web Cam Type 1 Valve Springs Only "Single" Set of 8 Cam Bolts Cam Locks CSP Carburetor Linkage Type 1 - Standard IDF CSP Type 1 Bellcrank Linkage Return Spring GASGACINCH, 4 oz Can Valve Spring Retainers - Chromoly Single or Dual Springs Valve Keepers der er listen hvis det er noen som gidder å lese seg igjennom 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #46 på: juli 03, 2010, 12:47:19 pm » |
|
Jeg så igjennom kjapt. Liker at du går for 109-kammen. Da kan vi sammenlikne resultatene til slutt, hehe.
Så også at du går for 30mm-pumpe. Du vet hva det innebærer av modifikasjoner på blokka, right?
Ellers så det ut som en del fine og dyre deler til dette "budsjett-bygget". Har du ikke linjeborret blokka forresten? Så du bestillte std. rammelager. Rådelager må du heller ikke glemme...
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #47 på: juli 03, 2010, 15:45:31 pm » |
|
blokken er målt opp UTEN slitasje hva må gjøres med blokken ved 30mm pumpe (da er det mulig at den ryker) lagt til rådelager ja 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #48 på: juli 04, 2010, 12:32:32 pm » |
|
Brows litt på nettet, ellers ligger moden dokumentert i 1915-tråden min, delvis på side 1, 4 og 5. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,16619.120.htmlViktigste er å borre opp returhullet i blokka di ved svinghjulsenden, og også setet som stempelet til trykkregulatoren tetter mot. Dette er ca. 5mm opprinnelig, og bør borres opp til ca. 8,5 (stemmer overens med 1/8 NPT). Returen vil flowe lettere, kort fortalt. Den andre moden med å plugge igjen hovedgalleriet før kjøleren får du se på selv. Jeg er veldig fornøyd med den moden for min egen del, men du får se hva du vil gjøre selv. Jeg kjører 5-40 syntetisk på varmeste sommerdagen med dette systemet, og vil prøve 0-30 på vinteren. Trykket er den siste bekymringen du noen gang vil ha med en fersk blokk og 30mm-pumpe...
|
|
« Siste redigering: juli 04, 2010, 12:38:56 pm av tmbryhn »
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #49 på: juli 04, 2010, 14:56:52 pm » |
|
Så ikke noe vippestell på lista?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #50 på: juli 04, 2010, 19:10:32 pm » |
|
Så ikke noe vippestell på lista?
org vippestell
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #51 på: juli 04, 2010, 20:51:24 pm » |
|
Med den kammen, så tror jeg ikke 1,1:1 bør være noe problem nei. Jeg for min del skal kjøre med 1,25:1 på innsugsvippene. Har fått tak i noen modifiserte std. vw-vipper. 40$ for 8 stk. på eBay.
Løftet i seg selv er plenty for std.-ventilen sålangt jeg kan se, men det akselererte løftet du får med ei vippe med kvassere utveksling vil jo gi deg bedre flow på lavt løft enda tidligere. Mere fylling, økt moment! Jeg har ikke prøvd dette før, men har troen på det.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #52 på: juli 13, 2010, 00:10:18 am » |
|
da blir det mest sannsynlig 1-5/8 MERGED header fra CSP og hideaway på denne motoren  JEE anbefalte dette eller 1-3/4 men blir nok det øverste 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #53 på: juli 13, 2010, 00:29:48 am » |
|
Har du tenkt på motstand i eksosen og hvordan dette virker inn på dreiemoment?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #54 på: juli 13, 2010, 00:46:39 am » |
|
ikke nevneverdig, men etter opplesing på thesamba og her, sådet virker som om dette blir bra! har også ett vanlig header med stor flens jeg evt. kan bruke 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #55 på: juli 17, 2010, 10:03:39 am » |
|
da ble deet ikke 1-5/8 eksos da enkelte ikke bryr seg om avtaler
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #56 på: juli 17, 2010, 14:13:11 pm » |
|
hvor får jeg tak i oljeslager? trenger sløyfe fra pumpen til filteret og til blokka.
noen som har pent brukte?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #57 på: juli 17, 2010, 14:32:24 pm » |
|
Kjøp nye på Tess eller andre som er profesjonelle leverandører av kvalitetsslanger. Jeg skulle spare ei krone, og måtte stanse og reparere oljeslangene 7 ganger (Kan dokumentere med bilder) på vei fra Stavanger til Bergen i fjor. De sprakk rundt slangeklemmene.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #58 på: juli 17, 2010, 14:42:01 pm » |
|
tess har vel bare sånne feite pressede? kunne sett for meg skrudde små stålomspunnede hvis det ikke er latterlig dårlig
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #59 på: juli 17, 2010, 16:00:55 pm » |
|
http://www.industrinett.no/wsp/tess2/frontend.cgi?template=node&nodeid=865Siste armerte jeg kjøpte fra Biltema kjennes også bra ut. De stålomspunnede fra biltema har jeg skiftet ut pga. gummien er ikke armert, og de sveller opp så jeg ikke får dem tette når jeg bruker dem til bensin.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|