Flakken
Nybegynner

Innlegg: 40
Bosted: Verdal
|
 |
« på: mars 01, 2008, 05:53:50 am » |
|
Kabelen som går fra hanskerommet til panser låsen på bobla mi har røket, noen som vet hvordan jeg kan får opp pansret nå 
|
|
|
Loggført
|
Type 1 1963
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #1 på: mars 01, 2008, 10:35:01 am » |
|
En jeg kjenner endte opp mep å sage av håndtaket på utsiden med baufil. Han sagde så langt ned mot lakken som mulig. Da spratt lokket opp. Men dette høres brutalt ut synes jeg, så jeg håper det finnes en bedre måte å gjøre dette på! Har ofte tenkt på dette selv, men aldri funnet ut hvordan dette kan gjøres på en mere anstendig måte. Håper andre her har noen forslag.
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
Arnfinn Gjøsund
Juniormedlem
 
Innlegg: 88
Bosted: Brattvåg. Ålesund er nærmeste by.
|
 |
« Svar #2 på: mars 01, 2008, 11:35:30 am » |
|
Jeg kappet bare et hull i reservehjulsbunnen. Da rekker du tak i utløseren...
|
|
|
Loggført
|
VW1200 -74mod 2110cc. Plast.
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #3 på: mars 01, 2008, 11:48:47 am » |
|
Hvis du klarer å dytte reservehjulet opp over tanken via dreneringshullet som er i bunn av reservehjulsbrønnen klarer du å åpne den derfra med litt tykk ståltråd. mikk makk som tar tid....
det finnes også en apebaby i oslo området?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jalle
Supermedlem
    
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog
Klubbløs #006
|
 |
« Svar #4 på: mars 01, 2008, 12:02:41 pm » |
|
Eller du kan ofre hanskerommet og nå wire'n derfra. om det er oppe og ikke nede den er røket av da.
|
|
|
Loggført
|
All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #5 på: mars 01, 2008, 13:27:26 pm » |
|
Jeg brukte hanskerommet. Hadde heldigvis ikke reservehjulet inne. Men, ikke gort på ett minutt akkurat.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #6 på: mars 01, 2008, 14:24:53 pm » |
|
Her blir det enten å lirke, bruke tid og sikkert banne, ved å gå via hanskerom eller reservehjulsbrønnen, ja. Det er de tipsene jeg husker å ha lest selv tidligere.
Eller metoden endel VW-verksteder brukte i gamle dager - de gikk hardt og brutalt gjennom panseret og bytta panser etterpå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #7 på: mars 01, 2008, 15:56:32 pm » |
|
Empiboy,,,kan du ikke ta med han kompisen din og dra til Flakken og hjelpe ham? tipper han blir glad for slik eksperthjelp.
Mener du at forslaget mitt er tvilsomt  . Det gikk greit på den måten. Nytt håndtak måtte jo kjøpes inn, men jobben tok bare 15 min. Gjengene til låsedelen som sitter under lokket er jo i håndtaket. Ergo hvis man sager det av løsner delen på innsiden og man får enkelt opp lokket. Og nytt håndtak er jo nesten gratis.
|
|
« Siste redigering: mars 01, 2008, 20:19:29 pm av empiboy »
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #8 på: mars 01, 2008, 23:23:16 pm » |
|
Ta bort lokket i reservehjulsbrønnen, derfra nå du utløseren fra bilens underside. Klart det blir litt mer trikky nå reservehjulet er tilstede.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
SilverPig
Medlem
  
Innlegg: 125
Bosted: Nesøya, Asker
Joik har større kraft enn krutt!
|
 |
« Svar #9 på: mars 03, 2008, 14:38:19 pm » |
|
Jeg ville gått for apebaby-trikset til JHU som beskrevet i en gammel tuju-tråd.  En sikker vinner hver gang.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GeirH
Supermedlem
    
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
 |
« Svar #10 på: mars 03, 2008, 15:03:07 pm » |
|
Har bare vært borti 2 låser som jeg har studert nærmere, den ene til boble fra 67 den andre en Ghia fra 60. Begge disse låsene er ganske finurlige, de er på en måte i åpen stilling når du du drar i wire'en eller ved wire brudd. Det er bare når en hel wire sørger for å holde låsen i en mellomstilling at låsen er låst...... mitt tips, uten å være sikker på om VW gikk bort fra denne løsningen, er å faktisk prøve å åvlaste låsen ved å dytte panseret ned, og se om det åpner. Tar gjerne imot tilbake melding etterpå om låsen din er konstruert på den samme "lure" måten.
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #11 på: mars 03, 2008, 16:08:48 pm » |
|
sikreste er å kutte håntaket i bently rep.litteratur står det hvordan så er det vel berre å ringe skrotnisse å få ett nytt håntak 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Flakken
Nybegynner

Innlegg: 40
Bosted: Verdal
|
 |
« Svar #12 på: mars 03, 2008, 20:44:03 pm » |
|
Ble så jeg kappet et hull i reservehjulsbrønnen og fikk åpnet pansret derfra fikk ordna ny kabel og sveist igjen hullet igjen, fungerte som fjell.
|
|
|
Loggført
|
Type 1 1963
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #13 på: mars 04, 2008, 00:58:18 am » |
|
Panser låsen på boblo mi kan du no opna utan å dra i nokon som helst wire 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|
Gromgutn
Seniormedlem
   
Innlegg: 476
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #15 på: oktober 27, 2008, 00:02:11 am » |
|
Panser låsen på boblo mi kan du no opna utan å dra i nokon som helst wire  Samme med min, det er bare å trykke inn knappen å åpne. Noen som har tips på hvordan jeg han fjerne håndtaket og lage skult åpning?
|
|
|
Loggført
|
72 1302 roadster
|
|
|
|