Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #30 på: juni 25, 2010, 18:57:33 pm » |
|
Det er liksom det jeg mener... Da er det ikke så galt med 5000 for ny turbo, wastegate, slanger, downpipe og flenser. I bra kvalitet.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
røed
Seniormedlem
   
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
 |
« Svar #31 på: juni 29, 2010, 21:45:30 pm » |
|
burde jeg ha en større forgasser en 32 solex som er på nå? hva med en dobbel 40 mm webber eller lingnende. mittmontert ? og hvor skal jeg hente olje fra ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #32 på: juni 30, 2010, 01:09:00 am » |
|
Jeg satser på standard gasser som står på originalt på 1600. Aner ikke hvor stor eller hva den heter. Må antageligvis dyses opp? Olja henter du fra oljetrykksbryter, de selger 1/8" fittings på Biltema som passer rett på. (T stykke) Inn på toppen av turbo, ut i bunnen på turbo og returen kan du legge i toppdeksel, hull for bensinpumpe, oljepåfyllingsrøret, dypsump, eller andre steder oljen kan renne inn.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #33 på: juni 30, 2010, 08:18:02 am » |
|
Her er en tråd dere bør se på om dere ikke har gjort det alle rede http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=3&t=118340Det er litt for få som pusler med turbo på vwnorge 
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
røed
Seniormedlem
   
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
 |
« Svar #34 på: juni 30, 2010, 17:35:37 pm » |
|
ja har lest de meste inne på den siden  men takk alikeel. tror du ikke det plir litt spinkelt med 1 enkelt gasser? og kan jeg ikke bruker orginal bensin pumpe ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
røed
Seniormedlem
   
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
 |
« Svar #35 på: juli 06, 2010, 22:30:58 pm » |
|
da er turboen i hus. ser veldig grei ut den, men hvor skal jeg montere den? fant et bra sted men da kommer 1000 kr spørsmålet kan jeg vri (viftehuset) aluminums delen, 180 grader rundt ??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #36 på: juli 06, 2010, 22:33:00 pm » |
|
du kan snurre både turbin og compressor del 360 grader , så lenge midt delen med lagrene har oljen inn på toppen og oljeretur i bunnen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
røed
Seniormedlem
   
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
 |
« Svar #37 på: juli 06, 2010, 22:37:19 pm » |
|
takk. er det no forskjel på olje inn og olje ut ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #38 på: juli 08, 2010, 13:36:23 pm » |
|
Som regel er innløpet beregnet for gjenget banjoskrue, og utløpet er en flens med et hull på hver side. Viktig at de står mest mulig vertikalt plassert så det ikke renner olje inn i tetningen. (Ref. mail jeg fikk fra Turbokongen i går)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #39 på: juli 08, 2010, 14:06:50 pm » |
|
Og hvis det er intern wastegate, må du ta hensyn til braketten, at den stemmer med ventilen i eksoshuset. Og at ingen av delene står i veien for olje inn/ut.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
røed
Seniormedlem
   
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
|
 |
« Svar #40 på: juli 08, 2010, 22:45:45 pm » |
|
da var turbo kjøpt inn og har begynt på grenrøra. tenker å legge turboen i høyde med coilen, er det noen problemer med det ( coilen skal flyttes ) turboen er en kkk k14 med intern wastegate  så nå er jeg på jakt etter en wbx fordeler, må den moddes no og skal jeg ha med eller uten vakum ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #41 på: juli 09, 2010, 21:43:40 pm » |
|
Enkleste er vakuum -du må trekke ned tenning når du får trykk. Jeg vil prøve å lage justerbart nedtrekk.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|