rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 635
Bosted: kodal
|
 |
« på: juni 09, 2010, 15:44:36 pm » |
|
hvem kan bore om bremseskiver (boltsirkel) her i norge  helst på østlandet (vestfold) takknemlig for tips
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1 på: juni 10, 2010, 07:09:51 am » |
|
Har produsert en sak i går, skrues på skive/trommel, bruk en vanlig drill og gjeng opp. For 130/100. Produsert i cnc maskin med meget bra nøyaktighet, 30mm tykk aluminium med borstyringer i HM. Tanken var å produsere og selge disse for en snau tusing. Skal ta bildet av den i dag og legge ut.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #2 på: juni 10, 2010, 11:33:17 am » |
|
Hvad skal du bore fra og til?
Jeg skal have boret mine bremser til 5x130 og har en lille kontakt til en der muligt kan gøre dette.
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #3 på: juni 10, 2010, 13:08:23 pm » |
|
Jeg tenker på å borre om fra 4x130 til 4x100. Denne ble jeg ferdig med i dag, du skrur av hjulet, skrur på adapter med originalboltene, bruker 8mm bor i borstyringene og tar av malen. Så borrer du opp til M12 eller M14.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #4 på: juni 10, 2010, 14:08:32 pm » |
|
den lånes vel vekk til klubb medlemmer:) hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #5 på: juni 10, 2010, 14:24:47 pm » |
|
Den der var fin! Kommer den også i 5x130?
Har en adapter fra 4x130 til 5x130 der kan bruges til mal hvis det skulle være aktuelt?
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #6 på: juni 10, 2010, 14:43:19 pm » |
|
Hei. Det var ikke dumt det nei. Selvfølgelig bør det være 5x130 boltmønster også. Skal prøve å tegne det inn å se hvordan det ser ut. Noen som kan hjelpe meg med å tenk gjennom en praktisk prosedyre? Kan det komme spon inn i lagre om du lar delene stå på bilen?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #7 på: juni 10, 2010, 14:45:10 pm » |
|
den lånes vel vekk til klubb medlemmer:) hehe
Ja. Vil du teste den? Og ta noen "how to bilder"?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 635
Bosted: kodal
|
 |
« Svar #8 på: juni 10, 2010, 14:47:13 pm » |
|
Hvad skal du bore fra og til?
Jeg skal have boret mine bremser til 5x130 og har en lille kontakt til en der muligt kan gøre dette.
jeg skulle ha borret 2 skiver som har 4/130 til 5/130 og 2 skiver som har 5/130 til 4/130.................
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #9 på: juni 10, 2010, 14:50:33 pm » |
|
Hvad skal du bore fra og til?
Jeg skal have boret mine bremser til 5x130 og har en lille kontakt til en der muligt kan gøre dette.
jeg skulle ha borret 2 skiver som har 4/130 til 5/130 og 2 skiver som har 5/130 til 4/130................. Skal du ha boblefelger på porschen din?  (5/130 til 4/130) Ble litt nysgjerrig..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 635
Bosted: kodal
|
 |
« Svar #10 på: juni 10, 2010, 18:48:13 pm » |
|
Hvad skal du bore fra og til?
Jeg skal have boret mine bremser til 5x130 og har en lille kontakt til en der muligt kan gøre dette.
jeg skulle ha borret 2 skiver som har 4/130 til 5/130 og 2 skiver som har 5/130 til 4/130................. Skal du ha boblefelger på porschen din?  (5/130 til 4/130) Ble litt nysgjerrig.. neida  skal bare ha litt valg muligheter...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #11 på: juni 10, 2010, 20:21:09 pm » |
|
Hei. Det var ikke dumt det nei. Selvfølgelig bør det være 5x130 boltmønster også. Skal prøve å tegne det inn å se hvordan det ser ut. Noen som kan hjelpe meg med å tenk gjennom en praktisk prosedyre? Kan det komme spon inn i lagre om du lar delene stå på bilen?
Send PM om du vil låne adapter. Jeg skal gerne være "prøvekanin" på en prototype til 5x130 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #12 på: juni 10, 2010, 23:26:30 pm » |
|
eg har og spacer som går fra 4x130 til 5x130. som du kan låne og bruke som mal. må bruke det ene hulle som er i 4 bolt . og borre opp 4 til så får du 5x130.. om du er med hva eg mener.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #13 på: juni 11, 2010, 05:17:41 am » |
|
Trenger ikke låne noe. Tegner inn i autocødd og sender til CnC maskin. Men utfordringen blir borstyringer, siden samme hullene skal være både for styring og for bolt. Får lage presspasning med brotsj så det går å dunke dem ut. Hullene til bolt blir da 15mm, men det er jo konen som sentrerer allikevel?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #14 på: juni 11, 2010, 08:37:08 am » |
|
Muligt jeg ikke er helt med  Men det ene hul der skal bruges til både som 4- og 5-hull trenger vel ikke at laves som styring til opboring, bare som feste?
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #15 på: juni 11, 2010, 10:55:14 am » |
|
Hvis du fester i 4x100 og bore opp til 5x130 eller 4x130 så trenger du det. Se lengre opp i tråden, det var en som etterlyste det.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #16 på: juni 11, 2010, 12:56:57 pm » |
|
Er med nu 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #17 på: juni 11, 2010, 13:42:51 pm » |
|
lille du 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|