mai 04, 2025, 19:21:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Girkasse spørsmål  (Lest 1033 ganger)
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« på: juni 10, 2010, 00:29:55 am »

Jeg har en 79 doka med 2liter kasse og 1600 motor, broren min bygger en 1915 Motor og har en 1500 kasse (tror jeg)
Han har spurt meg om vi skal bytte, Men har lurer jeg på åssen blir draget i bilen min med den kassa hans og får jeg mye mindre toppfart?
Regner med at han blir fornøyd siden de kassene ikke er over alt lenger. Hvamener folket? Godt bytte for meg eller et godt bytte for han?


Lars
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 10, 2010, 01:01:28 am »

største utfordringen blir å få de respektive kassene til å passe etter byttet.
hvis jeg forstår det riktig??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #2 på: juni 10, 2010, 01:08:46 am »

Jeg har en 1600 sylindere på 1500 blokk og 2.0 kasse. Han har en 1500 kasse med 1600 blokk og 1915 sylinder sett på,
så ser ikke at det skal være noe problem.
 
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #3 på: juni 10, 2010, 01:10:07 am »

Vet jo om at folk kjører 2.0 kasse i boble,
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 10, 2010, 01:16:40 am »

joda , da må enten bygge om giroverføring eller byge om kassa til type 1 skiftemekanisme/nesekon
og skal du sette svingaksel 1500 boble kasse inn i bay , er det også en del ombygging.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #5 på: juni 10, 2010, 01:20:44 am »

ok, men en orginal 1600 kasse fra bobla over i bussen da? passer det bedre en 1500 kassa?
Eller er det masse stress det også?
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!