mai 04, 2025, 21:15:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: CO, A/F -målere o.l.? Hva finnes?  (Lest 1066 ganger)
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« på: juni 12, 2010, 09:57:14 am »

Finnes slike saker i prisnivåer som passer for "forbrukere"? Tips og råd ønskes. 
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: juni 12, 2010, 10:28:07 am »

Hei. Du har to prisnivå. Lambda som viser om blandingen er for feit eller for mager. Disse er billige, Biltema har sikkert som virker.
Det beste er om du tar skrittet opp til bredbåndslambda, for da får du greie på nøyaktig hvor feit/mager blandingen er.
Skal du dyse opp en maskin skikkelig, kan det faktisk lønne seg å kjøpe den dyre. Da treffer du fortere med rette dysene enn med en billig.
Jeg bruker PLX bredbånd, og den står på permanent, aldri hatt problem. Jeg kjører på blandingsforhold ca. 12 opp til 2.800 og 13.4 opp til 7000.
Her er billig: http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Bilelektrisk/Digitalt-maleinstrument/?prdid=32214
Og dyrt:  http://www.efmotor.no/meters/dm5smafr.html (Det er den samme jeg bruker.)
« Siste redigering: juni 12, 2010, 10:33:27 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #2 på: juni 12, 2010, 10:38:19 am »

Alt uten om Bredband er helt bortkastet ¨å det er helt sikkert , PLX er å annbefale.
« Siste redigering: juni 12, 2010, 10:40:12 am av rallybugs » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: juni 12, 2010, 10:44:34 am »

Ja, og jeg har tenkt mer enn en gang at jeg burde ha satt inn en flens i hvert grenrør, for å kunne flytte sonden for å måle hvert løp for seg.
Beste hadde vært å kjøpe 3 sett til, (Så i bruksanvisningen at de kunne kobles sammen) Men det blir for mye penger, og jeg har allerede 6 instrumenter..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #4 på: juni 12, 2010, 10:45:12 am »

jeg bruker autometer sin bredband, den har også loggmulighet. Siden jeg har turbo, er blandingskurven helt motsatt. begynner magert helt opp i 14,5 og går gradvis rikere til 11 på fullt.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!