mai 04, 2025, 11:00:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvor mye betyr det for deg at "den rette kjøper / overtar din folkevogn"?  (Lest 1233 ganger)
Lars G
Supermedlem

Vis profil

« på: juni 12, 2010, 12:03:53 pm »

Dette har jeg fundert over mange ganger, da jeg har solgt/overdratt "noen" folkevogner.
Selv har jeg solgt folkevogner til lavere pris enn høystbydende, da jeg har likt kjøper`s planer/tanker videre for folkevognen.
Selvsagt er det fristende å selge til høystbydene, både innenlands og utenlands, da en ofte trenger kronene til neste prosjekt etc.

Selgere står fritt til å gjøre hva som passer en best, uten at noen skal blande seg inn i salgsprosessen, det har jeg alltid ment, samtidig synes jeg det er hyggelig at folkevognen kan sees igjen på et treff i Norge.
Min siste solgte folkevogn har jeg sett flere ganger igjen. Ekstra kjekt sist, var at kjøper har fullført mine planer med Judson, helt herlig.
Folkevognen ble solgt til noe redusert pris og det angrer jeg ikke et sekund på. Kjøper var for meg den rette kjøper og folkevognen er tidvis innom solfylte Bergen.

Fremdeles leter jeg passivt etter det gode eksemplaret av en oval, som selges til Norsk pris, uten at noen "uvitne" (her regner jeg med reaksjoner...) hauser opp prisen, til langt over reell markedspris.
Drømmen er vell nå at et pensjonert medlem av vw veteran klubben ringer og vil selge sitt "urørte" eksemplar til "den rette kjøper", med klausul om ikke å gjøre folkevognen uorginal..

Ha en god sommer.
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

Vis profil

« Svar #1 på: juni 12, 2010, 13:14:09 pm »

Fremdeles leter jeg passivt etter det gode eksemplaret av en oval, som selges til Norsk pris, uten at noen "uvitne" (her regner jeg med reaksjoner...) hauser opp prisen, til langt over reell markedspris.
Drømmen er vell nå at et pensjonert medlem av vw veteran klubben ringer og vil selge sitt "urørte" eksemplar til "den rette kjøper", med klausul om ikke å gjøre folkevognen uorginal..

Ha en god sommer.

Denne drømmen fikk jeg oppfylt i 2005... Da kom det en kar bort og lurte på om jeg ville kikke på ei gammal boble han hadde på låven.
Dette ville jeg jo selvfølgelig og da vi kom inn på tunet hadde bonden kjørt ut bilen, vasket den og gjort den klar til prøvetur.
Gleden over dette var jo stor, bilen var fult kjørbar med skilter og alt. Så Ovalen fra 1957 ble med oss hjem den til en fornuftig
pris, kanskje litt under markedspris. 20.000 ga vi og siden har den gitt oss mye glede, ei heller har vi ødelagt den. Bare satt på div
ekstrautstyr og tar en rullende restaurering...

Så lykke til alle sammen
Loggført

Mvh
Reiel
OTO
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: juni 12, 2010, 14:40:20 pm »

Denne drømmen fikk jeg oppfylt i 2005... Da kom det en kar bort og lurte på om jeg ville kikke på ei gammal boble han hadde på låven.
Dette ville jeg jo selvfølgelig og da vi kom inn på tunet hadde bonden kjørt ut bilen, vasket den og gjort den klar til prøvetur.
Gleden over dette var jo stor, bilen var fult kjørbar med skilter og alt. Så Ovalen fra 1957 ble med oss hjem den til en fornuftig
pris, kanskje litt under markedspris. 20.000 ga vi og siden har den gitt oss mye glede, ei heller har vi ødelagt den. Bare satt på div
ekstrautstyr og tar en rullende restaurering...

Så lykke til alle sammen
[/quote]

Min drøm ble oppfylt i 2006, da jeg fikk en etterlengtet -58 "Trond" kjøpt til kompispris 10 000,- bare å starte og kjøre så og si. Servicehefte med servicer opp til dagens km stand. 120 000.
Noen av oss er med andre ord heldige Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #3 på: juni 12, 2010, 21:57:30 pm »

For meg betyr da mykje att bilar eg måtte selga kjem på vegen att. Delebilar er det altfor mange av.. delelager og forøvrig.
Eit anna eksemepel er jo den 61en me kjøpte via deg, Lars Blunker Den var meint som delebil men er no snart på vegen att
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!