mai 07, 2025, 01:05:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Modernisering av en 1300S kasse  (Lest 1761 ganger)
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« på: juni 19, 2010, 22:33:09 pm »

Hei
Skal bygge om en 1300s kasse jeg har stående. Den skal tåle ca 150++, skal også måtte tåle en skikkelig riv start på SCC.
Hva mener de som har greie på det at denne kassea må inneholde. Hva tåler denne orginalt?
Ny kasse er vurdert,men siden denne står i garasjen vil jeg prøve å bruke denne.
Tenkte også å sende inn en bestilling av deler til denne kassa, noen forhandlere dere anbefaler?
Bygger til kassa har jeg her hjemme Blunker
Tenkte meg tett 1,2,3 gir og langt 4 gir, også en Super diff+++++++++Eller?

Mvh Svein
« Siste redigering: juni 22, 2010, 14:25:40 pm av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 22, 2010, 14:11:19 pm »

Superdiff eller LSD er nok noe som må inn, den orginale diffen tåler så og si ikkenoe.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #2 på: juni 22, 2010, 23:56:15 pm »

1. gear er også et svakt punkt, etter min mening minst like svakt som diffen.

Men solid i forhold til hva det opprinnelig er beregnet for...
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: juni 23, 2010, 06:50:33 am »

Jeg har fått tips om superdiff til min, men også forsterka sideplater.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #4 på: juni 23, 2010, 09:35:01 am »

For å si det slik, en skikkelig rivsart på SCC krever en solid kasse. Men dersom en tar det litt mer med ro, dvs ikke bare legger seg på 6000 og flytter venstrefoten lenger til venstre så kjapt en kan, holder en 1300s kasse lenge. Som Cato sier, så er førstegiret et svakt punkt når en forsøker seg på en rivsart. Mange som har forsøkt rivsart med orginalt førstegir bare for å finne ut at det gjenstår ca 402,23600 meter når bilen stopper Sjokkert
Loggført

---
Mvh Rabben
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #5 på: juni 23, 2010, 11:06:25 am »

Da vil det si at det lønner seg og kjøpe sterkere drev sats hvertfall til 1 gir + en Super Diff, forsterket sidedeksel,sveiset 3-4 Hubs, stål skifte gaffel. Noe mer dere anbefaler og bytte i samme slengen.

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 23, 2010, 12:38:22 pm »

Mulig jeg har det aller meste du mangler Svein....1 og 2 gear duger lenge med org utveksling (utvekslingsmessig), jeg mangler mainshaft - men det har du i kassa di.

Kassa er Jørans gamle som satt i Ghiaen hans, bygget av Mark Herbert, etterjustert av Erik.

Se her for info om kassa som nå ligger hos Jee i påvente av en mainshaft...http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8143.0.html - det er og forsterka aksler med..

Vurderes solgt, men gir det ikke bort - har bare ikke fått ut fingeren/prioritert å få den iorden.

« Siste redigering: juni 23, 2010, 13:00:38 pm av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: juni 23, 2010, 12:54:30 pm »

Denne tråden - http://www.vwnorge.no/index.php/topic,16477.0.html - er en god start for lesing.

Kunne vi kombinert dette hadde det jo vært en flott samlet info-pakke.
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #8 på: juni 23, 2010, 13:40:01 pm »

Mulig jeg har det aller meste du mangler Svein....1 og 2 gear duger lenge med org utveksling (utvekslingsmessig), jeg mangler mainshaft - men det har du i kassa di.

Kassa er Jørans gamle som satt i Ghiaen hans, bygget av Mark Herbert, etterjustert av Erik.

Se her for info om kassa som nå ligger hos Jee i påvente av en mainshaft...http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8143.0.html - det er og forsterka aksler med..

Vurderes solgt, men gir det ikke bort - har bare ikke fått ut fingeren/prioritert å få den iorden.


Ringer deg i morgen jeg Tom Glad

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!