mai 05, 2025, 07:42:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan koble starter?  (Lest 4321 ganger)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« på: juni 24, 2010, 20:02:40 pm »

Har fått tak i ett girkassehus fra 094 kasse! Som jeg tenkte å bruke som oppstartsbukk!

Men så er spørsmålet? Hvordan kobler jeg starter for å få den til å slå inn?
Ser det er 2 kontakter på den! + og - antar jeg?

Noen som kan bistå?
« Siste redigering: juni 24, 2010, 20:06:38 pm av Rikard » Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1 på: juni 24, 2010, 20:05:56 pm »

På den store med mutter setter du strøm fra batteri og den lille er strøm fra tenning....

Kan også bare sette strøm på den store og så kortslutte mellom stor og liten, da går den også rundt Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 24, 2010, 20:08:57 pm »

Aha Gliser Var såpass komplisert ja! Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #3 på: juni 24, 2010, 20:13:22 pm »

Aha Gliser Var såpass komplisert ja! Gliser

Ække så komplisert når du ser en starter i sine bestanddeler og skjønner hva som skjer inni der... Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 24, 2010, 20:31:23 pm »

Så starter må ikke jordes på noe vis da!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #5 på: juni 24, 2010, 20:42:52 pm »

skrues jo rett i girkasse og motorblokk som igjen jordes i bunnplata:) Du kan med fordel skru av jordingsbåndet mellom girkassas forkant og bunnplata og pusse ned til blanke jernet for å oppnå maks god kontakt. ta gjerne en runde med pussepapiret på ringkabelskoen på batterikabelen. gjenta det samme med jordkabel ved batteri. Da er det sikret god kontakt!
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #6 på: juni 25, 2010, 00:15:30 am »

Er vel egentlig ikke noe bunnplate på en oppstarts bukk, men du må klart ha en tykk kabel fra -polen på batteriet , til gods på clutch huset
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #7 på: juni 25, 2010, 00:20:27 am »

Brukte startkabler! Blunker Starter fløy! Men ville ikke ta fatt i svinghjulet, lurer på om jeg har blitt lurt gitt!
Av han som solgte meg motoren!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #8 på: juni 26, 2010, 18:49:34 pm »

Tenker du på at det kan være 6 v svinghjul?
Er vel bareå måle diameter eller telle tenner, 12 v skal ha 130 tenner
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #9 på: juni 27, 2010, 10:12:51 am »

Jepp, jeg tenker på det! Ja, jeg må nok igang å måle!
Men har ikke no 12v svnighjul å måle i mot! Noen som vet forskjell antall tagger, lengde?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #10 på: juni 27, 2010, 22:40:13 pm »

fikk det her til å funke ikveld når jeg var hos rikard Glad...og 1500 starta den men må sjekke ut bensinpumpa sia den ikke tar opp bensin . for den gikk kun på bensin helt i gasser..
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!