mai 04, 2025, 18:10:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Justering av motor med 2x40 dellorto..........  (Lest 2778 ganger)
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« på: juni 10, 2010, 17:07:13 pm »

Noen som kanskje vet?
Har en nybygd 1776ccm som henger litt ved belastning på ca 2700-3200rpm, ca 90-110 km/t.
Ruser jeg motoren og gir på opp i ca 3500rpm og høyere Rekker tunge problem borte. Gir jeg full gass fra 900-5500rpm merkes litt av problemet, men ikke så mye.
Trenger den større/mindre dyser? Får den for lite/mye bensin?
Har og montert ny el pumpe som gir ca 4 bar.

Til opplysning har jeg en W120 cam, 041 topper 35,5x40mm godt bearbeidet m/match porta innsug og 1,25:1 vipper.
Har jeg kanskje bygd en motor som ikke trives på lave turtall?

Har ikke fått montert temp måler ennå, så jeg ser ikke om den går for varmt.
Har desverre ikke fått mulighet ennå til og justere den på dyno/ruller.

Kom gjerne med innspill, da jeg syns det er litt slitsomt å kjøre med Tvilende Er jo ikke sunt for motor heller hvis den går magert.
Vil gjerne prøve og få ordnet dette, før jeg reiser mot vestlandet Kult

Mvh Svein.
« Siste redigering: juni 10, 2010, 18:15:13 pm av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #1 på: juni 10, 2010, 21:44:05 pm »

Bumper denne.
Er det noen som kanskje tror noe om saken?

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #2 på: juni 10, 2010, 21:55:51 pm »

Hvilken fordeler har du? 009?
Loggført

Mob:92245040
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1919
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: juni 10, 2010, 21:58:50 pm »

feil trykk på bensin ...iallefall . Typisk feil dette når du ligger å lusker på tomgangssystemet (drit i lufttilførsel ) .. 

Erich
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #4 på: juni 11, 2010, 00:31:48 am »

Hvilken fordeler har du? 009?
Petronix
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #5 på: juni 11, 2010, 00:35:08 am »

feil trykk på bensin ...iallefall . Typisk feil dette når du ligger å lusker på tomgangssystemet (drit i lufttilførsel ) .. 

Erich

Det var det jeg mistenkte også.
Så da går jeg til innkjøp av en trykkregulator i morgen.Så får vi se hva som skjer.
Takker for innspill både her og på PM.

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #6 på: juni 11, 2010, 00:37:34 am »

feil trykk på bensin ...iallefall . Typisk feil dette når du ligger å lusker på tomgangssystemet (drit i lufttilførsel ) .. 

Erich

Det var det jeg mistenkte også.
Så da går jeg til innkjøp av en trykkregulator i morgen.Så får vi se hva som skjer.
Takker for innspill både her og på PM.

Mvh Svein

Men 4 bar er vel i drøyeste laget for gassere?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #7 på: juni 11, 2010, 00:44:44 am »

feil trykk på bensin ...iallefall . Typisk feil dette når du ligger å lusker på tomgangssystemet (drit i lufttilførsel ) .. 

Erich

Det var det jeg mistenkte også.
Så da går jeg til innkjøp av en trykkregulator i morgen.Så får vi se hva som skjer.
Takker for innspill både her og på PM.

Mvh Svein

Men 4 bar er vel i drøyeste laget for gassere?

Hei
Liten skrive feil der Rekker tunge
Den er selvfølgelig justerbar. Men den er litt vanskelig og justere bare på skruen uten noe instrument. Bestilte meg nå en regulator med instr Blunker


Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #8 på: juni 11, 2010, 22:56:42 pm »

Hva slags dyer/halsringer har du ?
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #9 på: juni 12, 2010, 02:08:06 am »

Her er det noe å finne:
http://cgi3.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=alfa1750

Porsche 912/914 and Beetle VW Dell'orto carbs  chokes; Main jet ; emulsion tube; air corrector; idle jet; pump jet; needle valve;

FRD 32; 23; 110; 7099.1; 200; 40; 40; 150; Use 115/118 mains above 1600cc

FRD 34; 27; 128; 7099.1; 170; 45; 50; 150; Use 132/135 mains above 1600cc

single DRLA40 or DRLA 36; 28; 145; 9164.2; 180; 65; 50; 150/170; Use 28 chokes up to 1800cc, single carb. not recommended for engines above this size

30; 152; 9164.2; 180; 65; 50; 150/170

32; 160; 9164.2; 180; 65; 50; 150/170

34; 165; 9164.2; 180; 70; 50; 150/170

Twin DRLA40 or DRLA 36 1300/1600&1700 Bus; 28; 112; 9164.2; 180; 55; 33; 150

DRLA 40 or 36-1641 cc's & 2 litre Bus; 30; 122; 9164.2; 180; 55; 33; 150

DRLA 40 or DRLA 36 -1800 cc; 32; 132; 9164.2; 180; 58; 33; 150

DRLA 40-1800-2000cc; 34; 140; 9164.2; 180; 60; 33; 150;

float level for the DRLA carburetors should be set at 5-6mm

Twin DRLA45; 36; 160; 9164.2; 180; 60; 40; 170

38; 170; 9164.2; 180; 60; 40; 170

twin DRLA48; 38; 170; 9164.2; 180; 60; 40; 170

40; 180; 9164.2; 180; 60; 40; 170
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #10 på: juni 12, 2010, 09:58:19 am »

Takk i gjen Glad
Cato: Har ikke fått sjekket ennå.Mye på jobb om dagen Tvilende
RZR-Andy:Takker,da får jeg se hva som sitter i mine.
Mener det var en på 160 og en 130 dyse. Muligen den går magert kanskje. Får se på det i kveld.

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #11 på: juni 12, 2010, 11:27:16 am »

DRLA 40-1800-2000cc; 34; 140; 9164.2; 180; 60; 33; 150;


Dette er std. oppsettet som pleier å fungere bra
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #12 på: juni 23, 2010, 14:04:13 pm »

DRLA 40-1800-2000cc; 34; 140; 9164.2; 180; 60; 33; 150;


Dette er std. oppsettet som pleier å fungere bra
Takk for tips.
Da er de forskjellige oppsettene prøvd og jeg havnet på ;  34; 140; 9164.2; 180; 57; 33; 150; Gliser
Motoren drar klokkerent fra 2-6500rpm.   FØR:                                       175             165
Nykking ved 3000rpm borte vekk.

Mvh Svein
« Siste redigering: juni 23, 2010, 23:44:32 pm av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #13 på: juni 23, 2010, 14:08:51 pm »

Flottings det! Lite som kan sammenlignes med den deilige lyden av en sinna luftkjølt som drar reint gjennom registeret!
Loggført
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #14 på: juni 23, 2010, 22:35:22 pm »


Dette er std. oppsettet som pleier å fungere bra
[/quote]
Takk for tips.
Da er de forskjellige oppsettene prøvd og jeg havnet på ;  34; 140; 9164.2; 180; 57; 33; 150; Gliser
Motoren drar klokkerent fra 2-6500rpm.   FØR:                      175             165
Nykking ved 3000rpm borte vekk.

Før 175 bensin og 165 luft?
Kjører 200 luft og 155 bensin på min 1915ccm....er det en vanlig kombinasjon. ( den orker ikke mye motstand på lavt turtall )for mye bensin ?
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #15 på: juni 24, 2010, 22:51:11 pm »

Takk for tips.
Da er de forskjellige oppsettene prøvd og jeg havnet på ;  34; 140; 9164.2; 180; 57; 33; 150; Gliser
Motoren drar klokkerent fra 2-6500rpm.   FØR:                                       175             165
Nykking ved 3000rpm borte vekk.

Før 175 bensin og 165 luft?
Kjører 200 luft og 155 bensin på min 1915ccm....er det en vanlig kombinasjon. ( den orker ikke mye motstand på lavt turtall )for mye bensin ?

Hei
Denne funket for meg. Men ikke alle motorer er like: 180 luft/150 bensin.

DRLA 40-1800-2000cc; 34; 140; 9164.2; 180; 60; 33; 150;
float level for the DRLA carburetors should be set at 5-6mm

Lykke til.

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!