Fant plutselig ut at jeg ville pusle med boble i et par uker i sommer, og kjøpte nesten like plutselig det som jeg tror er en 59-modell (iallefall da den først ble registrert).
Jeg har lite mekkeerfaring fra før (har eid to japanske biler som gikk på luft og kjærlighet), men jeg satser på å lære litt fra forumet her, litt fra kompis som kan VW og litt fra prøving og feiling.
Hentet bilen i går, kjørte den 150 kilometer hjem og oppdaget dette problemet:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,25591.0.html.

_V4K0659.jpg (163.71 KB. 800x533 - vist 321 ganger.)
Under arbeid i dag. Har tatt ut seter/batteri, pusset ned rust i frontrom og innvendig.

_V4K0662.jpg (131.69 KB. 800x533 - vist 319 ganger.)
Etter å ha fjernet rust la jeg et lag Owatrol. Skal lakkere sort/orginallakk og legge teppe når lakken er tørr.

_V4K0664.jpg (110.68 KB. 800x533 - vist 298 ganger.)
Motoren skal nylig være overhalt, men jeg er ikke helt sikker på hvilken det er. Noen?

_V4K0665.jpg (131.56 KB. 800x533 - vist 279 ganger.)
Har åpnet dørene for å forsøke å få vindusheisene til å fungere skikkelig, men har ikke fått det til enda. Har prøvd å olje tannhjulene uten resultat.
Jada, da er jeg igang. Dette er ikke et veldig oppfattende prosjekt, men jeg håper etterhvert å få satt inn et diskré stereoanlegg, få interiøret noenlunde fint (noen som har prøvd å skjære til tepper selv?) og få motoren til å svive skikkelig.
Innspill, tips og hjelp mottas med stor takk!