mai 05, 2025, 17:15:52 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Snikk-snakk
>
Regulator/vippe for likestrømsdynamo
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Regulator/vippe for likestrømsdynamo (Lest 1991 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen
Regulator/vippe for likestrømsdynamo
«
på:
juni 29, 2010, 22:11:03 pm »
Er disse "vare" for varme? ? ? ?
saken er
har hatt regulatoren montert på toppen av viftehuset .
etter en del hardkjørd så blir regulatoren god og varm ; 60 grader tipper jeg , og ladespenningen blir borte og det blinket/lyste svakt i ladelampa.
jeg byttet til en annen regulator .men samme skjedde igjen.
t.o.m en tredje satt jeg inn og når ladingen forsvant på denne , flyttet jeg regulatoren under baksete der den pleier å stå, koplet om på ledninger(da de er en vekselstrømsbil)
byttet også børster på dynamo .
ser foreløpig bra ut med kjølig regulator.
Loggført
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
H-MEK
Supermedlem
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
Sv: Regulator/vippe for likestrømsdynamo
«
Svar #1 på:
juni 29, 2010, 22:42:38 pm »
Kan være en av grunnene til at de ble flytta fra dynamo til under baksete i 66/67.
Loggført
Henning
Tlf 408 26 388
1303SS
Supermedlem
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
Sv: Regulator/vippe for likestrømsdynamo
«
Svar #2 på:
juni 29, 2010, 22:53:34 pm »
har min plassert på dekslet for oljekjøleren og det har ikke vert problemer med lading er foresten en regulator fra biltema.
Loggført
1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun
1937 swithun s98
Meld deg inn i klubben vår:
http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Lars Johansen
Supermedlem
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
Sv: Regulator/vippe for likestrømsdynamo
«
Svar #3 på:
juni 30, 2010, 11:22:36 am »
Sitat fra: H-MEK på juni 29, 2010, 22:42:38 pm
Kan være en av grunnene til at de ble flytta fra dynamo til under baksete i 66/67.
Antar det var knyttet mot fuktighet også.
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...