mai 06, 2025, 09:57:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Batterikabler, vær forsiktig! Bilde av AU!  (Lest 1798 ganger)
Raymond
Medlem

Vis profil
« på: juni 30, 2010, 19:44:14 pm »

Ikke ment som en syk trang til å vise mitt blåe øye, eller vekke sympati, men bare som en liten vekker for noen og enhver. Skulle starte en Gehl (Bobcat) med flatt batteri på jobben idag. Setter på startkabler fra en batterivogn vi har, og starter Gehl`en. Alt vel så langt. Går så bak for å ta av startkabelen på batteriet i Gehl-enden, og hele batteriet eksploderer! Fikk en helsikkes smell i venstre øyet, heldigvis er det kollegaer rett i nærheten som snarrådig nok kommer springende til med øyeskyllevann. En lang ettermiddag på sykehuset, men alt ser ut til å ha gått overraskende bra (bank i bordet)!  Så vær forsiktig der ute, VET jo at man skal jorde til gods, være forsiktig, blablabla.... Men har jo gått bra de 100.000 andre gangene jeg har gjort det. Skal bare...

*  (30.19 KB, 640x480 - vist 4273 ganger.)
Loggført

Den er IKKE søt, den er tøff!!!
RødeBaron
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 30, 2010, 21:49:09 pm »

har sett batterier eksplodere, ikke å anbefale....   så bra du kom ifra det med helsa i behold.
Loggført

original buddie                  Bugbuddies.no
smeen
Juniormedlem
**

Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 01, 2010, 09:46:58 am »

Huff, Nå husker du vel til neste gang, ( Det gjør jeg ) Jeg har selv revnet noen batterier seneste var i vinter på gråtass, takk og lov hadde jeg lagt meg til vanene og lukke pansret før jeg setter på siste kablen til ekstrabatteriet. Godt det gikk bra med deg kunne gått mye verre....
Loggført

Øyvind Solberg
Fjelly 1820 Spydeberg
Tlf:95 46 40 21

Selv små ting tar tid......
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: juli 01, 2010, 09:54:13 am »

God bedring!!

Har opplevd samme selv på traktoren hjemme. Av en tilfeldig grunn hadde jeg på meg solbriller og hørselvern. Smeller noe inn i helv... sprang rett i dusjen for å si det sånn. Rød i ansiktet og hvit rundt øyne og ører Gliser

Dette batteriet hadde jeg glemt stod på lading, så det hadde koket en stund og laget knallgass. Da var det ikke noe lurt å starte motor med "skrujerntaktikken" mot starter og litt gnister....
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!