Brurud
Supermedlem
    
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk
|
 |
« på: juli 03, 2010, 21:32:48 pm » |
|
Hei Jeg har en 67mod beach buggy som jeg har hatt problemer med å få startet, det viste seg at svinghjulet var slitt så jeg fikk tak i et 200mm svinghjul, kjøpte ny 200mm clutch og trykkplate. Nå har jeg sånn solfjær clutch, før satt det en 180mm med bare fire sånne armer på. Har fått sammen alt og ting ser veldig bra ut bortsett fra èn ting. Noen ganger når jeg skal kjøre igang på¨første gir så begynner hele bilen å hoppe fremover og den detter ut av giret. Det skjedde ikke noe når jeg girer fra første til 2. og jeg prøvde å trille litt fremover for så å kjøre videre på 1. gir da hoppet den igjen. Satt bilen i 2. gir å kjørte igang trillende da var alt normalt. Det funker helt fint å rygge også forresten.
Kan det være utløserlageret som ikke passer? eller er det noen andre som har opplevd liknende?
Mvh Stian
|
|
|
Loggført
|
53 1200 Zwitter 62 1200 Panel 69 1500 Karmann Cabriolet 77 T2 Westfaila Berlin 86 T3 Syncro Doka 86 T3 Syncro Caravelle C 90 T3 Syncro halvpanel twinslider 90 Golf Country
|
|
|
Lassen
Supermedlem
    
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland
Praise the Lowered
|
 |
« Svar #1 på: juli 03, 2010, 22:11:20 pm » |
|
skifta du utløselager når du skifta over til 200 mm clutch...? for di er ikke like på 180 mm å 200 mm...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #2 på: juli 03, 2010, 22:14:53 pm » |
|
Du har nok utsletne motorfester. Det er to stykk under cluchhuset på girkassa, og eit bak ved nesekonen på girkassa. Bytter du dei er du antakligvis kvitt problemet ditt.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #3 på: juli 03, 2010, 22:24:00 pm » |
|
+ riktig justering av vinkel på utløserarmen som clutchwiren er festet til på girkassen.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Brurud
Supermedlem
    
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk
|
 |
« Svar #4 på: juli 03, 2010, 22:45:50 pm » |
|
Du har nok utsletne motorfester. Det er to stykk under cluchhuset på girkassa, og eit bak ved nesekonen på girkassa. Bytter du dei er du antakligvis kvitt problemet ditt.
Hei Er det sånne som disse du mener? http://www.vwnorge.no/index.php?action=dlattach;topic=22302.0;attach=82518;image
|
|
|
Loggført
|
53 1200 Zwitter 62 1200 Panel 69 1500 Karmann Cabriolet 77 T2 Westfaila Berlin 86 T3 Syncro Doka 86 T3 Syncro Caravelle C 90 T3 Syncro halvpanel twinslider 90 Golf Country
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #5 på: juli 03, 2010, 22:53:55 pm » |
|
Ja, men dette er ikke org. fester. Disse er hardere og du vil oppleve litt mere motorristing i bilen. Den til venstre er fremre feste og de to til høyre er bak.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Brurud
Supermedlem
    
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk
|
 |
« Svar #6 på: juli 03, 2010, 23:04:17 pm » |
|
ok, takk for svar  da har jeg etpar ting å sjekke ut. Må man ut med motor for å skifte motorfester forresten? og er det forskjell på utløserlager for 180mm og 200mm som det sies her?
|
|
« Siste redigering: juli 04, 2010, 00:19:16 am av Buggbru »
|
Loggført
|
53 1200 Zwitter 62 1200 Panel 69 1500 Karmann Cabriolet 77 T2 Westfaila Berlin 86 T3 Syncro Doka 86 T3 Syncro Caravelle C 90 T3 Syncro halvpanel twinslider 90 Golf Country
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #7 på: juli 05, 2010, 23:22:46 pm » |
|
Jeg mener å ha lest her på forum at det lar seg gjøre å bytte girkassefester - som disse egentlig er, da motoren ikke er festa til annet enn girkassa - uten å ta ut girkassa. Men jeg vil anta at det blir ganske kronglete.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #8 på: juli 05, 2010, 23:29:40 pm » |
|
Motor må ut, du treng ikkje ut med girkassa for å skifta dei to bakerste festene, og det fremste er vel nok med å berre trekka kassa lenger bak
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
FooZ
Supermedlem
    
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske
Candy Styled Delicious Bubblelicious
|
 |
« Svar #9 på: juli 07, 2010, 19:13:43 pm » |
|
Jeg har samme problemet, etter at forrige eier byttet til sinter clutch er den vanskelig å starte i 1. giret. Går det greit å kjøre sånn lenge? skal flytte bilen nordover, og vil helst vente med å ta ut motor til den er her oppe. =)
|
|
|
Loggført
|
Bubblelicious & Bubba, getting their filth on 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #10 på: juli 12, 2010, 08:16:52 am » |
|
Her er det helt klart girkassefestene som er slitne, men problemet kan og bli værre av at man har for lite bue i cluchwire hylsen i overgangen fra bunnplate til girkassehuset. Her kan man sette på skiver for å få mer bue i hylsa, rundt 2-3 cm sleng ut i fra ett rett strømpe.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Lövdal
Seniormedlem
   
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen
|
 |
« Svar #11 på: juli 14, 2010, 19:44:50 pm » |
|
Jag håller på tidigare inlägg om wire justering. Det är oftast det som spökar när man har de där problemen.
Gör som JHU förklarade så skall nog problemet vara löst..
/n.
|
|
|
Loggført
|
VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda)) VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo) VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff) KG 1960 (1915cc Megasquirt) Mercedes 320 Carlson tuning. Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
|
|
|
|