Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #30 på: februar 14, 2011, 17:13:52 pm » |
|
Nå vet ikke jeg om det er forskjell på leveringer innenfor EU og til land utenfor EU. Men jeg bor for tiden i Danmark, og har ikke fått noe ekstra regning fra fraktselskaper før når jeg har bestilt varer fra England. Og det både for større og mindre beløp enn dette rattnavet. Når det gjelder støvsuging av bilen, så tror jeg nok, det blir til at jeg kjører bilen til den lokale bensinstasjon på henger og bruker støvsugeren de har der.. Bruker selvfølgelig maske også  Den er kanskje noe kraftigere og har lang slange så det ikke fyker så mye i bilen som garasjestøvsugeren jeg har.. Har jeg flaks så smitter jeg bare noen lokale rånere i riskokerne sine..  De er det jo nok av..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #31 på: mars 01, 2011, 13:57:44 pm » |
|
Fikk en pakke i posten idag også, det går mest i smådeler. Det er et deksel til høyre for speedometeret med plass til instrument. Hadde tenkt meg en 52mm turteller som på linken her; Bus custom http://nhspeedometer.com/vw/1.htmForøvrig MANGE fine turtellere  Men jeg har fått kjøpt en 80mm 6v turteller, så det blir forandring i planene, men dekslet er kjekt å ha om det skulle forandre seg på nytt..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #32 på: mars 01, 2011, 14:02:44 pm » |
|
ved kjøp av varer innad i EU betaler man moms/VAT/tax til det landet man kjøper fra.
Fra eu til norge for man først fradrag for momsen til avsenderlandet men må betale norsk moms
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #33 på: mars 09, 2011, 21:29:40 pm » |
|
Har noen gode dager hjemme for tida, og fikk handla inn litt i går. Ikke noe store greier, men et par hvite knotter til radioen, et EMPI metall emblem og senkespindler. Senkespindlene fant jeg noen slipemerker på, har kontakta forhandler og venter på svar. Vet ikke om det er et svakt punkt der, eller om det ruster mere der. Vil høre hva han sier. Det er vel det du får med billig no-name spindler.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #34 på: mars 09, 2011, 21:40:13 pm » |
|
Trur ikkje dei hakka er noko å vera redd for sjøl om dei burde vore ungått av fabrikanten. men du må behandla spindlane med noko grunning/maling utan so rustar dei uansett. dei er vel i bart stål
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #35 på: mars 11, 2011, 12:41:43 pm » |
|
Fikk en liten pakke i posten i dag også. Var heldig å få tak i et sett med NOS baklysglass, innerglass og pakning. Fikk desværre ikke med orginalforpakningen, men glassa er fine  Trenger de egentlig ikke , men kjekt å ha i reserve dessuten kosta de ikke skjorta.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #36 på: april 18, 2011, 11:31:17 am » |
|
Så blei det handla igjen til bobla. Og som før fortsetter trenden med å starte i "feil" ende. Burde egentlig kjøpt platedeler og motor, men finner stadig noe jeg vil ha. Og nå har fått tak i et horn. Et dobbelt horn av typen Hella 6volt. Det bråker noe sinnsykt, og skal nok skremme en og annen treig fotgjenger eller grønt-lys-bilist. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #37 på: april 26, 2011, 21:52:34 pm » |
|
Da var bakdekk kommet i hus!  i bokstavlig forstand. Det har har vært flyttepåske, og nå er vi på sykehuset for nok en kur. Men det blei også to dekk til bobla, Hoosier quick time dot i str. 175/70-15. De er pent brukt og 6 mm mønster tilbake. Det blir ikke noe race med det første, det øir nok orginal 1200 foreløpig. Og så har jeg bestilt felger, to stk. bredda orginalfelger uten huller. Bestilte i 6" bredde. Fargen blir sannsynligvis sort matt.. Bild kommer når internet er installert og vi er hjemme fra sykehuset.. Espen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
anders.
Supermedlem
    
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg
|
 |
« Svar #38 på: april 26, 2011, 22:38:18 pm » |
|
merkene på spindlele er ikke no og bry seg om . det kommer fra da de har slipt på toppen ved hullet til kingbolten . det ruster jo først der det ikke er lakk . men ikke fortvil , det ruster ikke hull 
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #39 på: april 30, 2011, 12:17:21 pm » |
|
Så kom endelig internet på plass i nytt hus. Ipad`en er grei på sykehuset, men til boble tråden trengs hjemmepc  Her er Hoosier dekka. Forrige eier har malt hvit skrift på sidene, men han har slurva, så jeg lurer på å fjerne det å gjøre det på nytt. Hva kan jeg bruke til å fjerne med? Aceton, rødsprit eller tynner? Noen tips??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #40 på: mai 21, 2011, 21:03:40 pm » |
|
Nye deler på hylla, var å handla hos min lokale vw pusher, og han har masse spennende på lager.
Jeg fant rep.stykker i god tykk kvalitet til nedre dørhengsler. Men ser at de er litt forskjellige fra min –61. Repstykkene har 3 huller til hengsla, mens bilen har 4 huller? Men på det ene rep.stykket er det fester til 4 bolter på innsiden. Noen som vet og det holder med 3 bolter, eller må jeg ”lage et 4 hull” med tilhørende feste bak? Fikk dette billig, og det var bedre enn JP og Veng kvaliteten, så jeg tenkte at det var bare å prøve med disse. Har også sett på VW Heritage at rep.stykkene de selger i ”heavy duty RED” serien også kun har 3 huller. Noen som har noen tanker om dette? Eller kjenner til en bedre leverandør (Hookeys?? Eller har en bil de kan skjære ut av til meg??) Fant også en rep.plate til nedre bakre kvartpanel, i samme god tykke kvalitet, med fals på toppen til og med. Denne er vel ikke noen større hokus pokus med å få sveist på plass regner jeg med. Prisene var også annerledes før, panelet kosta kun 18kr. Arne hadde også noen felger til meg, standard tette 5x205 felger. Disse skal blåses og lakkes sort matt, muligens med rød kant ytterst (felgtape, i tilfelle jeg treger). Disse skal jeg ha foran, bak bliver det bredda felger i 6”.
Etter mye søking fikk jeg kjøpt to sett dørhåndtak med 2 nøkler til hver. Et NOS og et pent brukt. Betalte og venta på pakke, og tror dere f….. meg ikke at bilen til selger blei stjelt med håndtaka i bagasjerommet!!!! Hva pokker skal de lømlene med mine etterlengta dørhåndtak? De går jo sikkert å drømmer om en fucked up kebab slede!! Men som selger og jeg blei enige om, vi gir den noen dager til, så kanskje den dukker opp med håndtak . Man kan jo håpe…
|
|
« Siste redigering: mai 21, 2011, 21:06:02 pm av Kheiron »
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #41 på: mai 21, 2011, 21:44:50 pm » |
|
3 bolts hengsler kom i midten av 62 her er sånn du trenger: http://www.wolfsburgwest.com/cart/DetailsList.cfm?ID=111805351ASer ut som den eine plata der er nos? orginalt stål? Alternativt so bruker du den innvendige hengsleplata frå bilen din + sveiser inn eit sånt hol frå bilen din til dei nye platene.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #42 på: juni 01, 2011, 12:47:42 pm » |
|
Tistlo; det er nok den jeg skal bruke ja, men ser at det var en stiv pris fra wolfsburg. Fant samme beslag fra Hooky`s Panel i England, så jeg bestiller derfra. Kvalitet og passformen fra Steve i Hooky`s skal vist være upåklanderlig.  Er bare i tvil om jeg skal bestille en jig til montering eller om det kan lages sjøl? Noen som har tips. Fikk også henta to av felgene idag fra sandblåsing og pulverlakk. Det så bra ut, men i den dype sprekk, så det ut som det var en masse små bobler, dvs. pulverlakken hadde ikke lagt seg som en tett hinne.Markert med gul pil på bildet. Så han anbefalte å legge en smal fuge med sika eller lignende for å sikre seg helt. Hmm, syntes det var litt merkelig at det ikke blei helt tett. Betalte 600kr for to felger, så det var ikke så galt. Men alikevel litt kjedelig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #43 på: juni 01, 2011, 13:05:18 pm » |
|
Er vel hooky som lager dei så sånnsett er da økonomisk å handla direkte frå dei  Du treng vel ikkje noko jig??? er ikkje so mangen måtar å montera den på. den står nedpå kanalen og treffer stolpen rundt da e jo justeringsmuligheit i hengslo så døra skal nok passa etterpå og 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Wheeler
Supermedlem
    
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold
|
 |
« Svar #44 på: juni 01, 2011, 15:08:06 pm » |
|
Angående boblinga på felgene så er det rester av gammel lakk/skitt som ikke er lett å få bort. De burte ha vært syredyppet i stedet. Jeg har den jiggen fra Hookeys, men den trenger man skjelden eller aldri.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #45 på: juni 06, 2011, 13:27:04 pm » |
|
Så kom bobla på langtur! Det var Hurup-Risør-Hurup på 24 timer! Blei litt trøtt siste biten må jeg innrømme. Den står nå i selskap med en skurtresker på en låve i vestjylland  Tollerne sjekka bilen på kaia, og stressa litt da jeg ikke har noe særlig papir på den, siste eier med vognkort er død, og den har jo ikke hatt skilt siden 1971. Men med håndskrevet salgsmelding m/chassis nr. og registrert på meg i Autosys, så kjøpte han den (tollerens egne ord)  Den skal jo ikke eksporteres, skal stadig være norsk bil. Og når den kommer på veien, så kjører vi den hjem på prøveskilt for visning BT og EU. Ellers fikk jeg henta forstilling med deler fra min bror. Det er en 2" smalna justerbar Puma. Hva slags foringer bør den ha? Den har nålelager. Hva slags foringer bør jeg ha til denne? Urethan eller std? Skal også sette på smørenipler. Hva passer på en Brasiliansk Puma forstilling? (Linkpin) Det neste på lista, er å bestille fra Hooky`s, pulverlakkere dropspindlene, og ringe å purra på bredda felger som er bestilt.. (med forbehold om at Elias er i form..)
 boblehenger.jpg (133.81 KB. 894x426 - vist 369 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #46 på: juni 17, 2011, 21:31:47 pm » |
|
Med små små skritt går det fremover. Har vel egentlig ikke begynt på selve bilen enda, selv om håndtaket er skrudd av for å finne nøkkelnr. Leita jo tykt og tynt etter håndtak med orginalnøkler, men ikke alt som er firkanta passa. Har funnet ut at forskjellen på firkanta dørhåndtak før og etter - 66, er vridningen på nøkkel. Gammel type låser og vrir nøkkel 180 grader. Ny type låser ved 45 grader. Men om man får ut nøkkel ved 45, 90 eller 180 grader vet jeg ikke. Det er egentlig ett fett nå.. For jeg fikk tak i repro-nøkkel med SC profil, og på den lokale låsesmed, tasta de inn nøkkelkoden. Var et flott bilde av nøkkel på dataskjermen, og vips, så var nøkkelen slipt etter mønster fra 1961  Passa som p... i Guri også! Kunne jo spart meg for masse søking og leiting, og bare handla helt nytt håndtak, men vanskelig å få til 50 år med patina..
|
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #47 på: juli 08, 2011, 12:33:39 pm » |
|
Siden jeg ikke helt vet om jeg kan få tak i ny nøkkel til låsen på gearspaken, så har jeg et godt alternativ jeg kan bruke  Det er en Empi Hurst kopi jeg har kjøpt fra Unneberg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #48 på: juli 08, 2011, 13:05:48 pm » |
|
Så kom endelig internet på plass i nytt hus. Ipad`en er grei på sykehuset, men til boble tråden trengs hjemmepc  Her er Hoosier dekka. Forrige eier har malt hvit skrift på sidene, men han har slurva, så jeg lurer på å fjerne det å gjøre det på nytt. Hva kan jeg bruke til å fjerne med? Aceton, rødsprit eller tynner? Noen tips?? Tøffe dekk! Hvilken dimensjon er disse?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #49 på: juli 09, 2011, 21:57:28 pm » |
|
Det er 175/70-15. Skal på 6" bredda orginalfelger.
Noen som vet om de kan brukes uten slange? Det blir ikke bajaskjøring med 1200 orginalmotor.(enn så lenge)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #50 på: juli 09, 2011, 22:06:03 pm » |
|
Det er 175/70-15. Skal på 6" bredda orginalfelger.
Noen som vet om de kan brukes uten slange? Det blir ikke bajaskjøring med 1200 orginalmotor.(enn så lenge)
Kommer an på hvor flink sveiseren var...  På dekket skal det stå tubeless eller tube type.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #51 på: juli 26, 2011, 20:22:31 pm » |
|
Ikke så mye nytt her, venter på bredda felger og har lagt inn et bud på noen 155 Sprint Classic dekk til å ha foran. Vet ikke hvor lenge selger venter på andre bud.
Noe smått holder jeg dog på med, en peilepinne. Har fått laga en "prototype" om man kan kalle det det? De selges jo, men jeg tenkte å lage min egen. Enten få ta i noe fint teaktre fra jobben, syrefast eller alu. Usikker på hvordan lakka teak tåler opp og ned av bensintanken? Men mange andre peilepinner er jo i tre.
Anyway, har fått tak i måla til 1961 modell boble, det er vist forskjell på tanken på tidligere modell, så måla er ikke like. Men de jeg har skal passe. Talla under streken til høyre er antall liter på tanken, og tallet over streken til venstre er antall km man kjøre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #52 på: juli 29, 2011, 00:31:49 am » |
|
nice - har tenkt tanken på å lage pinne selv
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #53 på: august 02, 2011, 13:20:01 pm » |
|
Hans; her er måla om du skal lage pinne sjøl. 5l-65km-4,4cm 10-130-8,3 15-195-11,3 20-260-14 25-325-16 30-390-18,4 35-455-21 40-52023,5 44-570-27 Måla er lest av et bilde på nettet, hvor det lå en tommestokk ved siden av pinnen, så Justervesenet hadde nok ikke godkjent det 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #54 på: august 02, 2011, 13:27:57 pm » |
|
Jeg følger opp med innkjøp som ikke står i stil med fremgangen med prosjektet, men som alltid er det kjekt å ha på hylla  Jeg fikk kjøpt et par 1300dp topper, fine og komplette Blei jo litt inspirert av Dewils 1200 med 40mm gassere på, så nå "kikker" jeg etter det også. Skal høre med Spring her i Århus, om hva han kan "frisere" på disse toppene. Kan man sette større ventiler i disse? Sikkert noen som mener jeg begynner i feil ende her, med en 1200 trim, men hadde vært morro å prøvd litt. Neste er kam av typen "hissig", og effektanlegg (er vel ikke så mye å velge i til en smal 1200 motor)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #55 på: august 21, 2011, 20:41:21 pm » |
|
Man kan montere større ventiler i de toppene. Race-Buggy her på forumet har håret opp en sånn 1200. Mye moro man kan få ut av en gammal 1200... Kult å høre at man inspirerer litt. Det er viktig å mikse og trikse litt selv.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #56 på: september 10, 2011, 21:18:39 pm » |
|
Har fått handla meg forgassere til min 1200 motoren. Det blei et par 36mm Dellorto DRLA. Det fulgte med innsug, så ganske nye og fine ut. Masse å porte på  Mangler stag og filtre, men fikk de rimelig, så det må jeg heller finne seinere.. Nå skal jeg høre med en som kan porte og øke kompresjonen i 1300dp toppene mine om hva han syntes om planen. Hva vil være maks komp? 8-8,5 eller 9?? Det blir en annen kam og eksosanlegg i tillegg. (høy tomgang gjør ikke noe  ) Fikk også henta et par tette 205 felger og levert til bredding i dag. Hadde ellers en avtale med en på djeveløya, men han svarer ikke på sms, telefon eller mail, så han er droppet. Jeg ble tipsa om en kar (opel-kar) som vistnok hadde peil, og dere kan jo bedømme selv; http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=41313 Han tok 1500kr for to 15" felger. Uansett bredde. Det ser jo super bra ut i mine øyne. Tror de er klare om en uke, så leverer jeg de til sandblås og pulverlakk (sammen med drop-spindlene)
|
|
« Siste redigering: september 10, 2011, 21:21:57 pm av Kheiron »
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #57 på: september 11, 2011, 08:10:46 am » |
|
Hvilken type kam går du for? Og kompen kan vel godt komme høyere opp? 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
 |
« Svar #58 på: september 11, 2011, 21:11:06 pm » |
|
Davs Jens! Jeg ved sgu ikke hvad for en knast jeg skal/kan bruge. det er noget jeg må læse eller spør om på forum.jeg ser at en bruger w100 knast, og 10,4:1 i komp. Men om det duer på min motor ved jeg ik'. Tror måske jeg vil have en knast der er villig til at tage omdrejnnger. Og ude at vide så meget om knaste, er mit bud på noget omkring 290grader. Men som sagt det er kun et skud fra hoften, da jeg ikke har kunskaber nok. Topstykkerne vil blive portet og drejet ned så det bliverr minimum 9:1. Måske enda højere. Lige nu ser det ut ti at blive 1,1:1 vippestel, men kigger jo osse på 1,25:1. Er åben for input og komentarer, med måske det skal over i Old Speed tråden min steden for "bil-tråden" her.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #59 på: september 12, 2011, 10:34:38 am » |
|
Scat C45 knasten er vel på 298 grader på standard vippestel. 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
|