Malvin
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy
|
 |
« på: juli 19, 2010, 22:05:28 pm » |
|
Må vel lage en garasje her til racing bobla!!       Bilen var litt vel lav så nå er det heving på gang. tipper jeg går for ett knepp opp foran og to bak. da får man sett de deilige bakhjula skikkelig  Bestilte meg også ny eksos idag  blir denne typen: http://www.unneberg-bil.no/i?i=22483&p=skjøpte samtidig noen poly foringer og litt rep sett til gasseren. er det forresten noen som vet hva slags motor jeg har? motor nr er: AR004329 blir spennende å se om det kommer noe i posten til meg i morgen..
|
|
« Siste redigering: juni 07, 2012, 23:33:56 pm av Malvin »
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem
    
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland
Praise the Lowered
|
 |
« Svar #1 på: juli 19, 2010, 22:08:15 pm » |
|
helstøpt front..eller er det bare synsbedrag på bildet ? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Malvin
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy
|
 |
« Svar #2 på: juli 19, 2010, 22:09:21 pm » |
|
Det er helstøpt glassfiber flipp front ja.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #3 på: juli 19, 2010, 22:10:34 pm » |
|
motornummeret er vel ikke AB?
da er det isåfall en 1300 fra 1970-1971
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Malvin
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy
|
 |
« Svar #4 på: juli 19, 2010, 22:13:13 pm » |
|
det står ar under dynamofeste.. men jeg finner ingen motornr. som begynner med ar.. merkelig.. kanskje det er trykk feil?? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #5 på: juli 19, 2010, 22:14:10 pm » |
|
kunne ikke finne noe ar i registeret skjønner du
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Malvin
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy
|
 |
« Svar #6 på: juli 19, 2010, 22:21:47 pm » |
|
ikke jeg heller. dobbelsjekka nå og det står AR
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haug57
Supermedlem
    
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #7 på: juli 19, 2010, 22:22:56 pm » |
|
Mener det er en 1600. AR ble brukt i US. Er ikke 100%, men mener og ha lest det en plass
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Malvin
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy
|
 |
« Svar #8 på: juli 19, 2010, 22:25:19 pm » |
|
hmmm kan man ha så flaks da? står 34 pict gasser på den også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TEH
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
 |
« Svar #9 på: juli 19, 2010, 22:28:32 pm » |
|
Codes beginning Engine size Single or Twin port D 1200cc S/P F 1300cc S/P AB, AR * 1300cc T/P H, L 1500cc S/P B 1600cc S/P AD, AE, AF, AH, AJ, AK, AS 1600cc T/P * 1300cc engines with 'AR' engine codes have an unusual configuration of pre-heat pipes, with two pipes per side instead of one. If you have one of these 'twin hot spot' engines you must fit a 'twin hot spot' exhaust or else swap to a 'single hot spot' inlet manifold.
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
Malvin
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy
|
 |
« Svar #10 på: juli 19, 2010, 22:37:57 pm » |
|
se der ja.. her får man svar ja.. men betyr det kanskje at det eksosanlegget jeg har kjøpt ikke passer på min motor da?? uten å bytte til "singel hot spot" manifold?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TEH
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
 |
« Svar #11 på: juli 19, 2010, 22:44:25 pm » |
|
Se om innsuget du har om det er to eller ett forvarmingsrør på hver side. Kan jo være skiftet fra før. Ev ta et bilde.
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
Malvin
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy
|
 |
« Svar #12 på: juli 19, 2010, 22:48:35 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Malvin
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy
|
 |
« Svar #13 på: juli 19, 2010, 22:53:16 pm » |
|
det ser faktisk ut som at jeg har Twin Port Manifold With Single Hotspots 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #14 på: juli 19, 2010, 23:09:38 pm » |
|
Detta var ei tøff bobla!  Og nokon sjukt breie bakhjul du har!!! 8" ? Du har heilt normalt innsug, og eksosen din passer på motoren. Hugs att på eksosen du kjøper så er det nok ikkje opna opp for den forvarminga uansett. det er sikkert sveist på flens men du må nok borra hol nedi der for å opna den opp. Men er bilen godkjent utan motorluka?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Malvin
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy
|
 |
« Svar #15 på: juli 19, 2010, 23:19:01 pm » |
|
takk for det. bakdekkene er 295/50 15 og felgene er 9,5"!! jeg har motorluke til også..bare ikke satt på på bildene... men må vise den for å få innskrevet flippfronten og puma forstillingen i vognkortet. men det skal vel ikke være noe problem tror jeg... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Malvin
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy
|
 |
« Svar #16 på: juli 19, 2010, 23:34:43 pm » |
|
må man ha denne preheatingen fra eksosen? bilen skal bare brukes på varme sommerdager.. sliter litt med for varm motor nå, så da vil det vel hjelpe uten pre heat? eller? og vikle eksosbandasje rundt eksosen.?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #17 på: juli 19, 2010, 23:41:32 pm » |
|
9,5! Da e MYKJE på ei bobla!  Ja du bør ha forvarming utan so vil forgassaren isa, og det trur eg den gjer heilt ned på 10 grader om det ikkje er forvarming som funkar(pass på att den ikkje er tett av eksos sot/kol og drit.. Att motoren vert for varm kan jo komma av att du ikkje har tett mellom kald og varm del av motoren.. under kjøleblekket er det varmt pga eksos, den varmen vil stiga opp i kjølelufta til motoren som vil gje varmare motor. få på pakningen rundt motoren. Eksosbandasje vil hjelpa
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Lassen
Supermedlem
    
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland
Praise the Lowered
|
 |
« Svar #18 på: juli 19, 2010, 23:47:58 pm » |
|
takk for det. bakdekkene er 295/50 15 og felgene er 9,5"!! jeg har motorluke til også..bare ikke satt på på bildene... men må vise den for å få innskrevet flippfronten og puma forstillingen i vognkortet. men det skal vel ikke være noe problem tror jeg...  Etter det jeg har hørt om puma, så skal den være i en høyde som blir godkjent av BT å så skal den sveises fast der.. og så må du godkjenningspapirer på pumaen..men det har du kanskje ? Tar jeg heilt feil nå folkens...? correct me if i am wrong 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Malvin
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy
|
 |
« Svar #19 på: juli 19, 2010, 23:54:20 pm » |
|
jeg fikk med papirer fra møller em anbefaling av godkjenning på puma og flippfronten. men vet ikke om det er nok.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem
    
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland
Praise the Lowered
|
 |
« Svar #20 på: juli 19, 2010, 23:58:05 pm » |
|
jeg fikk med papirer fra møller em anbefaling av godkjenning på puma og flippfronten. men vet ikke om det er nok.
Var det møller skrivet jeg mente ja, men flipfront kjenner jeg ikke til hvordan det er å få godkjent...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Malvin
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy
|
 |
« Svar #21 på: juli 20, 2010, 00:03:46 am » |
|
jeg må bare prøve så får vi se hva som må til... godkjent skal den bli.. om jeg så må flytte til sverige.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #22 på: juli 20, 2010, 00:13:53 am » |
|
Kan vera ein ide å senda søknad til dei før du skal ha kontroll..
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Malvin
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy
|
 |
« Svar #23 på: juli 20, 2010, 00:34:33 am » |
|
jeg får gjøre det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #24 på: juli 20, 2010, 10:03:14 am » |
|
Dødsheftig denne vogna Malvin! Håper å få se den flere ganger i Moss :-)
|
|
« Siste redigering: juli 20, 2010, 10:07:34 am av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #25 på: juli 20, 2010, 10:09:47 am » |
|
Tøff bil med herlig farge  Stå på 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #26 på: juli 20, 2010, 10:22:40 am » |
|
 Den er så rå!!!! Dødsrå, Dødsrå!!!  klar for mere cruising jeg altså! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #27 på: juli 20, 2010, 10:51:00 am » |
|
 Den er så rå!!!! Dødsrå, Dødsrå!!!  klar for mere cruising jeg altså!  Vi sees vel i morgen til middag på Ka-Fru-To. Jeg tar med picknickbord.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Malvin
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy
|
 |
« Svar #28 på: juli 21, 2010, 00:52:56 am » |
|
fikk pakka med delene idag..  så nå har jeg fått på eksosbandasje på grenrøra og festet resten av eksosen. måtte modde litt på eksosen da den ikke gikk under skjermene mine??? men det ble dødsbra!!! har også fått renset forgasseren og satt sammen med nye pakninger og deler. så i mårra blir det justering av forgasser, ventiler og tenning. pluss ett lite oljeskift. fikk også hevet det ene torsjonstaget idag andre må tas i mårra.. jeg tok ingen bilder i dag men det gjorde alexander så han kan jo kanskje legge de inn???  satser på å bli ferdig til treffet i morgen.... får se. ser dere en boble som kommer sånn litt på skakke så er det bare meg som ikke rakk å heve andre siden!! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
    
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
 |
« Svar #29 på: juli 22, 2010, 08:25:00 am » |
|
up, up....and away!!! tror du har funnet akkurat passe høyde bak på bilen nå  bare en liten justering/fiks av fronten nå, så blir det jo helt strøkent! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|