mai 05, 2025, 15:58:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oil lekasje fra "Axel Gaitor"  (Lest 1234 ganger)
jayster
Supermedlem

"IN RUST WE TRUST!!!"

Vis profil
« på: juli 24, 2010, 00:49:10 am »

Når eg jekket opp bilen i dag spruk eg "axel gaitor"på boblen min det fosset ut så når er eg usikker hvor mye er igjen på bilen.
Lurte på hvordan eg 1. Bytte det ødelagt "axel gaitor" og 2. hvor sjekke eg hvoe mye girkasse olje er igjen på bilen. takk Glad
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::

Vis profil
« Svar #1 på: juli 24, 2010, 00:56:26 am »

Du kjøper ny axle gaitor/boot som er er delt og monterer ny.
Deretter fyller du olje til det kommer til påfyllingshullet. Dette finner du på venstre side av girkassen din. Stor umbrako sak.

Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017

"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
jayster
Supermedlem

"IN RUST WE TRUST!!!"

Vis profil
« Svar #2 på: juli 24, 2010, 01:10:27 am »

Du kjøper ny axle gaitor/boot som er er delt og monterer ny.
Deretter fyller du olje til det kommer til påfyllingshullet. Dette finner du på venstre side av girkassen din. Stor umbrako sak.

Tusen Takk for hjelpen!!!Hvis det har lekkert det for en stund som det ser ut som det har,ville eg merket ulyd fra motor syn det var en lyd som bli verre og verre på vei hjem fra crusing.selve motor går greit men som saht virker sann det er en lyd som er mer "vibraring" lyd vet ikke hvordan eg skal forklarer det.. Hæ
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::

Vis profil
« Svar #3 på: juli 24, 2010, 01:13:37 am »

Hvis noe lyd skal skyldes dette så er det girkasse, ikke motor.
Kan være du hører mer lyd pga det er lite olje på kassen... Bytt og fyll olje.. så ser du om du fremdeles hører ulyd.. da kan det være greit å ta en nærmere titt
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017

"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
jayster
Supermedlem

"IN RUST WE TRUST!!!"

Vis profil
« Svar #4 på: juli 24, 2010, 01:18:57 am »

Hvis noe lyd skal skyldes dette så er det girkasse, ikke motor.
Kan være du hører mer lyd pga det er lite olje på kassen... Bytt og fyll olje.. så ser du om du fremdeles hører ulyd.. da kan det være greit å ta en nærmere titt
Kjempe bra!! takk skal du ha!! Gliser Hvordan er det lettest å bytte "boot" det må vel bli Horizontalt slik åt "axel er bein som mulig,har ikke tilgang til løftebøk.
Loggført

Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #5 på: juli 25, 2010, 10:45:01 am »

jekk opp bilen og sett paa bukk so jekkar du opp hjulet saann att akslingen vert rett, daa faar du skifta mansjetten utan att den kjem nedi ramma rundt girkassa.

kjoep tysk kvalitet mansjett og smoer pakningslim(biltema har( i skjoeyten daa vert det tett. skru saman med dei smaa skruene men ikkje for hardt. so vrir du mansjetten sann att skjoeyten ligger vanrett(ikkje rett opp og ivertfall ikkje ned, daa kan da renna olja ut) naar den staar rett so skrur du fast med slangeklemmer i endene. bruk gjerne pakningslim i endane og so du faar det heilt tett. so er du ferdig Glad

kjoep 17mm umbrako nykkel og skru ut pluggen paa sida av girkassa og fyll paa meir olja(bruk hageslange stump og ei trakt som du limer paa enden av slangen)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
jayster
Supermedlem

"IN RUST WE TRUST!!!"

Vis profil
« Svar #6 på: juli 25, 2010, 11:45:37 am »

jekk opp bilen og sett paa bukk so jekkar du opp hjulet saann att akslingen vert rett, daa faar du skifta mansjetten utan att den kjem nedi ramma rundt girkassa.

kjoep tysk kvalitet mansjett og smoer pakningslim(biltema har( i skjoeyten daa vert det tett. skru saman med dei smaa skruene men ikkje for hardt. so vrir du mansjetten sann att skjoeyten ligger vanrett(ikkje rett opp og ivertfall ikkje ned, daa kan da renna olja ut) naar den staar rett so skrur du fast med slangeklemmer i endene. bruk gjerne pakningslim i endane og so du faar det heilt tett. so er du ferdig Glad

kjoep 17mm umbrako nykkel og skru ut pluggen paa sida av girkassa og fyll paa meir olja(bruk hageslange stump og ei trakt som du limer paa enden av slangen)
Hva inni garsajen i gaår kveld,jekket opp bilen tok av hjulene og tok ut olje plug,det var bare halv fullt!!! Sjokkert Sjokkert ville eg merket en lyd pga dette? har spurt en del folk å de sier at eg trenger nytt "Transxle"var å kjørt ut på fradag å mrket at lyden bli mer når eg kom hjem.det skjer bare når eg trykke på gasspedal,ta foten av så ingen lyd.
Er dette pga lite olje i gir kassen? mvh jamie
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!