nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« på: juli 28, 2010, 22:46:13 pm » |
|
hvilke feller er det jeg kan gå i ved en sånn konvertering? sporviddedifferanse? drivaksler? innfesting av girkassa? takknemlig for innspill rundt dette emmnet 
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
T-1
Supermedlem
    
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...
Praise the lowered...
|
 |
« Svar #1 på: juli 28, 2010, 22:49:52 pm » |
|
Solan her på forum har gjort den jobben. kanskje noen tips her? http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=214.0
|
|
|
Loggført
|
In case of fire, do not use elevator. Use water!
|
|
|
jaru
Supermedlem
    
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
 |
« Svar #2 på: juli 28, 2010, 23:35:07 pm » |
|
Har planlagt å gjøre dette på vedbua mi. Skal bruke girkasse fra en 1303, hubber og bremser fra earlybay, drivaksler med boble drivknute mot kassa og bay-knute mot hub. Har kjøpt inn IRS chassis arms som sveises til torsjonsrøret (de originale girkassearmene må kappes av) og rear shock mounts fra Autocraft. Har tro på at dette kan bli en grei løsning på å slippe å kjøre med reduksjonsbokser. Man vil vel da også kunne ha original høyde uten positiv camber noe som ikke er så enkelt med feks. straight axle-kit. http://www.autocrafteng.co.uk/products.asp?id=173&mnu=mnu10
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #3 på: juli 29, 2010, 00:22:10 am » |
|
lurte litt på hvordan det var å ta hele torsjonsrøret og armer og pakka samlet fra en earlybay, å sette rett på splittbuss... hva vil ikke funke, og hva kan gjøres..?? litt dumme spm sikkert, men hvis det ikke går så er det lettere å få beskjed nå, enn å finne det ut halvveis i prosessen selv 
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #4 på: juli 29, 2010, 00:38:16 am » |
|
evt bruke bakstilling fra Type 3 de er jo løse. har brukt en svingaksel type 3 bakstilling med innsveisa IRS fester på bussen min , siden type 1 og 3 bruker samme IRS deler, passer jo alt av IRS type 1 / 3 girkasser,fester , bærearmer etc også 924/944 deler kan brukes. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #5 på: juli 29, 2010, 00:42:45 am » |
|
noen bilder da jeg prøvemonterte early bay bakstilling på bussen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #6 på: juli 29, 2010, 00:53:08 am » |
|
tilpassing av type 3 bakstillinga
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #7 på: august 02, 2010, 15:48:44 pm » |
|
har ei bay 68 bakstilling med drivaksler liggende, så prøver nok med den tenker jeg, lurer da på om det går å bruke baykasse fra 76-77 mot de drivakslene? evt om drivakslene må bygges om? jeg vet at indre del av drivleddene på granada passer inn i ytre ringen på bayaksel, i tilfelle de er kortere. jeg mener og å ha lest at earlybay har samme splines på torsjonstavene som splitt 66-67.. 
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #8 på: august 02, 2010, 16:39:19 pm » |
|
flenser til drivaksler og "bredden" på diffen/kassa skal være lik på de modellene. så nesten sikker på att det er bolt on med 2.0 kasse.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|