mai 04, 2025, 22:27:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stroboskoplampe og 6-volt?  (Lest 3810 ganger)
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« på: august 01, 2010, 23:43:10 pm »

Lurte på å kjøpe en tenningslampe (strobe). Er det noen anbefalinger på lamper som går både på 6 og 12 volt?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 01, 2010, 23:47:38 pm »

Bruker en slik fra Biltema beregnet på 12 volt, funker fint på 6 volt også
Tror blinket blir litt svakere....
Loggført

 
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: august 01, 2010, 23:58:00 pm »

Utan so får du taki eit 12 batteri som du har laust og koblar lampen på. batteriet treng ikkje vera bilen sitt
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 01, 2010, 23:58:38 pm »

Ok! Stiller ZAR tenningen på sine biler ved tomgang eller 30-32 grader ved ca 3000 omdr.?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 02, 2010, 00:00:53 am »

Stiller alltid ved tomgang
Loggført

 
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 02, 2010, 00:07:18 am »

Utan so får du taki eit 12 batteri som du har laust og koblar lampen på. batteriet treng ikkje vera bilen sitt
Har tenkt den tanken ja...og har 2 stk 6 volt batteri jeg kan koble sammen...og noen 12 voltere også tror jeg...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: august 02, 2010, 00:32:05 am »

Er vel lettast å bruka eit 12 volt då

Men utan so går da jo endå enklare ved å justera tenninga med prøvelampe ogso ta ein fin justering ved å vri fordelaren heilt til motoren går finast, mens du aksar opp turtalet
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 02, 2010, 00:42:33 am »

Tistlo! Jeg har hatt luftkjølte VW's i over 25 år...og alltid justert selv gassere, ventiler og tenning selv...og det har faktisk fungert meget bra..."Roadtest" i slakke lange motbakker er desidert den beste måten å justere fortenningen på. Kan du denne metoden?
« Siste redigering: august 02, 2010, 00:46:04 am av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: august 02, 2010, 00:44:22 am »

Ja eg seier ikkje att du ikkje kan dette her, for da kan du mykje meir enn meg! men eg lurar berre på kvifor du vil bruka strobelys når det går vel so fint å justera med prøvelampe eller berre på frihånd..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #9 på: august 02, 2010, 00:56:26 am »

Hadde tenkt å file opp ett hakk på 30 grader fortenning på kjølevifta mi og male det hvitt. Bare for å sjekke hvordan jeg ligger i fortenning på 2800-3200 omdreiinger... Tistlo må snart kjøpe seg en type 3 synes jeg...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: august 02, 2010, 01:02:10 am »

Oja type 3 ja.. då vert da ikkje alltid lika lett å få det til å gå fint nei, so langt tilseier min erfaring med dei bilane ivertfall Øyerulling

Beklaga missforståinga, og kjøyr på med diskolys Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #11 på: august 02, 2010, 01:12:50 am »

Type 3 er identisk med Type 1 når man stiller tenningen. Jeg har alltid brukt din metode og skal fortsette med det ("no disco"), men justerer litt tilbake om en opplever tenningsbank på høye gir og lave/midlere turtall ved litt belastning...Men mange Type 3's kjører rundt med slitte og usynkroniserte forgassere. Det er ikke moro...
« Siste redigering: august 02, 2010, 01:17:20 am av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!