mai 15, 2025, 00:17:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 6 cylinder 3 liter motor selges  (Lest 3546 ganger)
mobecktekniske
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« på: august 09, 2010, 15:01:11 pm »

Subaru EZ30 motor selges. 220 hk orginalt som sugemotor.
91000km 2001 modell.
Passer på VW gearboks med adapter
Denne motoren går 150000 kilometer til med 220hk uten noen problemer.
Kr 15000.-

Hilsen
Ole Mobeck
93008910

Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1 på: august 09, 2010, 15:21:40 pm »

følger adapter med? og ledningsnett?
Loggført
mobecktekniske
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: august 09, 2010, 15:48:02 pm »

Adapter følger ikke med, men det kan jeg hjelpe deg å skaffe, koster ikke mye fra USA.
Ledningsnett er ikke med, men det er vanskelig å koble seg inn på slike orginale ledningsnett. Jeg ville kjørt den med DTA S60 ellerS80 innsprut eller 6 mc gassere eller 2 Porsche Webrer for classisk look. Hvis du kjører med gassere kan du bruke Elektromotive tennings styring å 3 dobbelcoiler.

Så det du trenger i tillegg til motoren er, adapter, svinghjul/clutch, motorstyring ala DTA med spjellhus eller gassere å tenning fra Elektromotive + radiator.

Hilsen
Ole Mobeck
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #3 på: august 09, 2010, 21:35:44 pm »

=   DYYYRt til slutt:)
Loggført
mobecktekniske
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: august 09, 2010, 22:10:17 pm »

Jasså, men da har du en motor som yter over 200 hk, suser på tomgang å er superdriftsikker....
Å vet du hvor mye penger å jobb du må bruke på en type 4 for å få til 200 hk går uanstrengt...
+ at du får 6er lyd
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #5 på: august 09, 2010, 22:44:25 pm »

Passer denne motorene i en T1  Hæ
Loggført
mobecktekniske
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: august 10, 2010, 08:53:43 am »

Hei

Motoren er 73cm bred mellom toppdekslene å 82 cm bred helt ytterst på registerdekselet.
Så er den 45cm lang fra reimhjul til gearboks mont flate.
Å når den står på bunnpanna er det 28 cm opp til veiva å 43cm til toppen av blokka/oljefylling


Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #7 på: august 10, 2010, 11:19:32 am »

Litt OT :

Heftige prosjekter du har her :

http://www.mobeck.com/



Loggført
mobecktekniske
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: august 10, 2010, 13:36:09 pm »

Hei

Jeg kom på at jeg har en Eaton kompressor liggende, den kan du få med. Det ville blitt knall til denne motoren. Kjører du med max 0.4 bar har du fort 280 hk å du kan kjøre med motoren slik den er (std kompresjon)

Hilsen
Ole Mobeck
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: august 10, 2010, 16:22:48 pm »

prøv evt

www.vwbus.no/forum

der er det litt mer vanlig å drømme om subaru boxer konvertering
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mobecktekniske
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: august 11, 2010, 10:02:59 am »

Takk for tipset, men jeg hadde ønsket meg å se denne i ei Boble...
Siste info inntill videre, motoren veier 125 kilo

Jeg tok mål av en T4 motor.

VW er 76cm bred over toppdeksel bøylene, subaru er 73cm
VW er 82cm bred over dobble webrer, subaru er 82cm ytterst på register deksel.
VW er 40cm lang, subaru er 45cm lang
VW er 19cm fra bunnpanne til veivsenter, subaru er 28cm
VW er 56cm høy opp til porsche kjølekappe eller luftfilter topp, subaru er 43cm høy uten manifold.

Så det eneste som gir utfordringer er høyden opp til veiv, men modifiser bunnpanne 5 cm å vinkle opp motor og gear litt så blir det nok bakkeklaring...

I tilfelle noen sitter å lurer.

Hilsen
Ole M
« Siste redigering: august 11, 2010, 12:45:58 pm av mobecktekniske » Loggført
mobecktekniske
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: august 16, 2010, 23:27:32 pm »

Har nå fått tak i innsugsmanifold å ledningsnett til motoren.

Hilsen
Ole M
Loggført
mobecktekniske
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: august 23, 2010, 17:03:58 pm »

Se foreksempel denne



Sånn kan det bli med en slik motor 

100kr pr hk....    Utrimmet.

Hilsen
Ole Mobeck


Loggført
mobecktekniske
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: august 25, 2010, 22:55:42 pm »

Her motoren med manifold, dyser å coiler. ølere å ledningsnett er også på plass



Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #14 på: august 29, 2010, 20:05:48 pm »

Litt mer OT :

http://www.sportsvogn.no/file.axd?fileID=90

Grattis med første plass !

Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #15 på: august 29, 2010, 20:52:04 pm »

Hvor bor du? Hvilken pris ser du for deg?

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
mobecktekniske
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: august 30, 2010, 12:21:23 pm »

Takk for grattis ja,   1950 kilo bil...  bløtt... med barneseter å hele turopplegget, 1. plass,  jeg er fornøyd ja.

Jeg bor i Trondheim, motoren nå med manifold, ledninsnett, dyser å følere kr 15000.-  Kompressor kan diskuteres.

Ole Mobeck
www.mobeck.com
93008910
« Siste redigering: august 30, 2010, 12:33:33 pm av mobecktekniske » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!