mobecktekniske
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted:
|
 |
« på: august 09, 2010, 15:01:11 pm » |
|
Subaru EZ30 motor selges. 220 hk orginalt som sugemotor. 91000km 2001 modell. Passer på VW gearboks med adapter Denne motoren går 150000 kilometer til med 220hk uten noen problemer. Kr 15000.-
Hilsen Ole Mobeck 93008910
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #1 på: august 09, 2010, 15:21:40 pm » |
|
følger adapter med? og ledningsnett?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mobecktekniske
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted:
|
 |
« Svar #2 på: august 09, 2010, 15:48:02 pm » |
|
Adapter følger ikke med, men det kan jeg hjelpe deg å skaffe, koster ikke mye fra USA. Ledningsnett er ikke med, men det er vanskelig å koble seg inn på slike orginale ledningsnett. Jeg ville kjørt den med DTA S60 ellerS80 innsprut eller 6 mc gassere eller 2 Porsche Webrer for classisk look. Hvis du kjører med gassere kan du bruke Elektromotive tennings styring å 3 dobbelcoiler.
Så det du trenger i tillegg til motoren er, adapter, svinghjul/clutch, motorstyring ala DTA med spjellhus eller gassere å tenning fra Elektromotive + radiator.
Hilsen Ole Mobeck
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #3 på: august 09, 2010, 21:35:44 pm » |
|
= DYYYRt til slutt:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mobecktekniske
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: august 09, 2010, 22:10:17 pm » |
|
Jasså, men da har du en motor som yter over 200 hk, suser på tomgang å er superdriftsikker.... Å vet du hvor mye penger å jobb du må bruke på en type 4 for å få til 200 hk går uanstrengt... + at du får 6er lyd
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #5 på: august 09, 2010, 22:44:25 pm » |
|
Passer denne motorene i en T1 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mobecktekniske
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted:
|
 |
« Svar #6 på: august 10, 2010, 08:53:43 am » |
|
Hei Motoren er 73cm bred mellom toppdekslene å 82 cm bred helt ytterst på registerdekselet. Så er den 45cm lang fra reimhjul til gearboks mont flate. Å når den står på bunnpanna er det 28 cm opp til veiva å 43cm til toppen av blokka/oljefylling 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #7 på: august 10, 2010, 11:19:32 am » |
|
Litt OT : Heftige prosjekter du har her : http://www.mobeck.com/
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mobecktekniske
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: august 10, 2010, 13:36:09 pm » |
|
Hei
Jeg kom på at jeg har en Eaton kompressor liggende, den kan du få med. Det ville blitt knall til denne motoren. Kjører du med max 0.4 bar har du fort 280 hk å du kan kjøre med motoren slik den er (std kompresjon)
Hilsen Ole Mobeck
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #9 på: august 10, 2010, 16:22:48 pm » |
|
prøv evt www.vwbus.no/forumder er det litt mer vanlig å drømme om subaru boxer konvertering
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
mobecktekniske
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: august 11, 2010, 10:02:59 am » |
|
Takk for tipset, men jeg hadde ønsket meg å se denne i ei Boble... Siste info inntill videre, motoren veier 125 kilo
Jeg tok mål av en T4 motor.
VW er 76cm bred over toppdeksel bøylene, subaru er 73cm VW er 82cm bred over dobble webrer, subaru er 82cm ytterst på register deksel. VW er 40cm lang, subaru er 45cm lang VW er 19cm fra bunnpanne til veivsenter, subaru er 28cm VW er 56cm høy opp til porsche kjølekappe eller luftfilter topp, subaru er 43cm høy uten manifold.
Så det eneste som gir utfordringer er høyden opp til veiv, men modifiser bunnpanne 5 cm å vinkle opp motor og gear litt så blir det nok bakkeklaring...
I tilfelle noen sitter å lurer.
Hilsen Ole M
|
|
« Siste redigering: august 11, 2010, 12:45:58 pm av mobecktekniske »
|
Loggført
|
|
|
|
mobecktekniske
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted:
|
 |
« Svar #11 på: august 16, 2010, 23:27:32 pm » |
|
Har nå fått tak i innsugsmanifold å ledningsnett til motoren.
Hilsen Ole M
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mobecktekniske
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted:
|
 |
« Svar #12 på: august 23, 2010, 17:03:58 pm » |
|
Se foreksempel denne  Sånn kan det bli med en slik motor 100kr pr hk.... Utrimmet. Hilsen Ole Mobeck
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mobecktekniske
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted:
|
 |
« Svar #13 på: august 25, 2010, 22:55:42 pm » |
|
Her motoren med manifold, dyser å coiler. ølere å ledningsnett er også på plass  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #14 på: august 29, 2010, 20:05:48 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #15 på: august 29, 2010, 20:52:04 pm » |
|
Hvor bor du? Hvilken pris ser du for deg?
Mvh Marius
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
mobecktekniske
Nybegynner

Innlegg: 10
Bosted:
|
 |
« Svar #16 på: august 30, 2010, 12:21:23 pm » |
|
Takk for grattis ja, 1950 kilo bil... bløtt... med barneseter å hele turopplegget, 1. plass, jeg er fornøyd ja. Jeg bor i Trondheim, motoren nå med manifold, ledninsnett, dyser å følere kr 15000.- Kompressor kan diskuteres. Ole Mobeck www.mobeck.com93008910
|
|
« Siste redigering: august 30, 2010, 12:33:33 pm av mobecktekniske »
|
Loggført
|
|
|
|
|