mai 05, 2025, 15:58:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Gjekkfeste sveiset eller skrudd?  (Lest 1423 ganger)
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« på: august 09, 2010, 20:18:40 pm »

Er gjekkfeste på boble sveiset eller skrudd?
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #1 på: august 09, 2010, 20:23:03 pm »

Er gjekkfeste på boble sveiset eller skrudd?

Skal vel være en sveis der ja.  Glad
Loggført
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #2 på: august 10, 2010, 02:14:29 am »

oki Glad Noen som fjernet dette for en mer cleen look? Eller er det liksom et must og ha?
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #3 på: august 10, 2010, 07:51:04 am »

Skal du på død og liv bruke original jekk, er det kjekt.. 
Men ellers kan du jo ta dem vekk, og jekke andre steder, med bedre jekk..  Blunker
Loggført
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #4 på: august 10, 2010, 11:11:44 am »

Var det jeg tenkte også Glad Bare tenkte høre så jeg ikke fjerner noe bæring eller noe, ikke det at det så ut til og være noe bæring, men kjekt og spørre Glad
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #5 på: august 10, 2010, 13:25:07 pm »

 Gliser

Greit å jekke på akselrøra bak, "rett foran bakhjulene" på en måte...
Loggført

1961 T1 - Custom
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 10, 2010, 16:30:54 pm »

De originale jekkfestene er vel kjent som gode rustfangere, som med tiden tar knekken på kanalene om de brukes når rusten har tatt fatt på innsiden. En glimrende løsning med de originale festene og jekkene var i gamle dager da bilene ble brukt i løpssammenheng - det er nemlig da mulig å skifte både fordekk og bakdekk samtidig. Det kunne som regel ikke konkurrentene, og dermed tapte de tid.
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #7 på: august 10, 2010, 23:47:28 pm »

At det er rustfeller er sikkert..
På min var det sveist på nytt jekkfeste på ene siden. Deretter lakkert og tectylert.
Bilen ble som regel brukt i fint vær, og et fåtalls vinterdager og regndager.

Jeg fant ut at jeg skulle fjerne dette, og imellom svisepunktene var det kommet rust..  Tvilende
Så jeg skal fjerne det på andre siden til høsten. Liker bedre å se ut av vinduet enn hull i gulvet Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #8 på: august 11, 2010, 13:07:56 pm »

hehe ok, da er saken klar, noe gjekkfeste kommer aldri på igjen Rekker tunge Syns i grunn det ser mer clean look ut uten!
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!