makten1000
|
 |
« på: august 16, 2010, 21:48:01 pm » |
|
OK.. Drømmen min er meget nær......-> Vurderer denne meget sterkt. har fått prisen ned i 20k Er dette en bra pris? Håper noen kan hjelpe meg som har litt mer enn gjennomsnittet peil:) http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1001948Setter meget pris på raske svar og tips i forhold til import av denne. Takker Martin
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #1 på: august 16, 2010, 21:49:43 pm » |
|
Syntes ikke den prisen er ille. Noe mer kan ikke jeg svare på.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Seven
Supermedlem
    
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund
|
 |
« Svar #2 på: august 16, 2010, 22:00:31 pm » |
|
Er vel en fair pris i forhold til det jeg har sett etter å søkt en del selv over tid. Kanskje noe spesilet med sidedør på "feil side" og SKYVEDØR.... men dette gjør den jo bare mer spesiell. Ser jo strøken ut Import/transport/papirer: http://www.calship.com/ ... har vært anbefalt av andre her inne tidligere. Har selv epostet de i forhold til mulig KG import (ikke blitt noe ennå). MVA påløper både kjøpssum og transportkost. Pluss vrakpantavgift Igjen. herlig fin buss  Bring'em home !! 
|
|
|
Loggført
|
Shift Happens !
|
|
|
makten1000
|
 |
« Svar #3 på: august 16, 2010, 22:26:51 pm » |
|
Enig at det er litt spesielt med skyvedør på "feil" side, men det er jo litt kult også.. Er jo en spesiell buss. Tror du det kommer til å gjøre den mindre attraktiv for salg senere? Kommer til å ha den leeenge, men vil være sikker på at jeg ikke kommer til å tape penger på den hvis jeg plutselig må selge den av en eller annen grunn:)
Takk for svar:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #4 på: august 16, 2010, 22:39:53 pm » |
|
Kommer vel på rett over 170000,- kr på veien her denne hvis du betaler 20 000 dollar for den der borte. med frakt, moms og engangsavgift+ registrering.
Hadde jeg vært i dine sko tror jeg jeg ville vurdert å spandert på meg en tur til USA for å sett på bilen, eller helst sett meg ut 4-5 biler og sett på alle.
Men når det var sagt så så denne bilen veldig pen ut.
|
|
« Siste redigering: august 16, 2010, 22:42:40 pm av Kjetil L »
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
makten1000
|
 |
« Svar #5 på: august 16, 2010, 22:55:19 pm » |
|
Tusen takk for svar.
Jeg ser den, at man burde tatt turen bort og "følt" litt på den og kanskje sett på flere. Valget om å kjøpe blir jo latterlig mye lettere hvis man har sett bilen først og ikke bare på bilder.. Men nå skal det jo sies at denne ser jo ganske ok ut Må nok bruke morgendagen på å bestemme meg ja.
Blir nok en natt med mye søvn detta:) Kanskje jeg vente til våren, kanskje ikke,..,,.,.,.,.,.,.,.....
TAKK:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #7 på: august 17, 2010, 01:20:04 am » |
|
Jeg er Baybuss-mann og kan ikke så mye om splittbusser, men en skyvedørs-splittbuss på venstre side og Westfalia-buss uten hevtak høres spesielt ut? "Jeg selger for en venn" er heller ikke noe som akkurat øker tilliten. (Selgeren er en racer på å restaurere busser, men bruker ikke internett?)
For 170 lapper så har du et budsjett hvor du kan plukke fra øverste hylle. Ta deg tid og vit hva du kjøper. Hvis selger har reparert rust med litt hønsenetting, avispapir og papp og lagt litt penger i en fin lakkjobb, så har du tapt 150 tusen samme sekund du overtar den.
Hvis du ikke selv vil dra over å sjekke, hør på f.eks. thesamba om noen på splittbuss-forumet er villig til å ta en tur og sjekke ut bussen. Den står i California, så burde ikke være noe problem. Betal dem et par tusen for jobben - det kan være en billig forsikring.
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #8 på: august 17, 2010, 08:45:44 am » |
|
Det er en i klubben vår som fikk en erfaren buss mann til å se over en buss han skulle kjøpe. Han ble fremdeles skuffet når bussen kom til norge. Beskrevet tilstand stemte ikke helt. Denne har nå blitt et smykke men eier måtte nok legge ned litt mer arbeid enn planlagt i denne.
Når det er sagt er det jo flere her inne som reiser til california rett som det er og som kanskje kan overtales til å se på busser.
For 170 000,- kan du kjøpe mye gøy også her hjemme på berget.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
71kg
Supermedlem
    
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand
Senkepøbel
|
 |
« Svar #9 på: august 17, 2010, 09:17:53 am » |
|
Hei. Spør om det er brukt mye bondo, kjøpte buss fra USA i fjor og hele forstillinga var full av det. Det er en ustrakt bruk av dette i USA, det blir brukt istedenfor å kappe ut rusten og sveise inn nytt stål. Mange som har kjøpt strøkne biler som har fått seg en overraskelse når de ser nøyere på bilen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Seven
Supermedlem
    
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund
|
 |
« Svar #10 på: august 17, 2010, 09:32:13 am » |
|
Hei. Spør om det er brukt mye bondo, kjøpte buss fra USA i fjor og hele forstillinga var full av det. Det er en ustrakt bruk av dette i USA, det blir brukt istedenfor å kappe ut rusten og sveise inn nytt stål. Mange som har kjøpt strøkne biler som har fått seg en overraskelse når de ser nøyere på bilen.
Bondo på forstillinga  yøzz Du kan jo be om bilder fra lakkjobben/restaureringen..... Smaken er som baken - men jeg ville kanskje vurdert "walkthrough" variant på en camper. Tror dette gir vesentlig bedre plassutnyttelse, og er praktisk på regnfulle sommerturer du har med herligheten.
|
|
|
Loggført
|
Shift Happens !
|
|
|
makten1000
|
 |
« Svar #11 på: august 17, 2010, 10:06:54 am » |
|
Tusen takk for alle svar, setter stor pris på det.
Etter en natt med lite søvn, har jeg kommet frem til at jeg dropper bussen. Blir litt for mye sjansespill å ikke se bilen før kjøp, etter å ha hørt flere historier om fusk med rustproblemer. .. Tur til Usa i år blir nok ikke aktuelt heller.. Også enig med t-2splitt at en walktrough er mer praktisk..
Men hvis dere hører/ser noe om noen som har en pen camper, vet dere at jeg er Camperkåt:)
Takk igjen for deres tid:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #12 på: august 17, 2010, 10:56:47 am » |
|
Du kunne evt. tatt kontakt med Randy Carlson http://www.oldbug.com/general.htm , som vel har sett en god del av luftkjølte som har forlatt California med retning Europa og Japan. Mener å ha lest et sted at han tar på seg "konsulentoppdrag", men det er jo ingen garanti på noen måte. Han har i alle fall peilingen og kan skille. Når bilen har vunnet pris så bør den jo være bra, men du kan jo forsøke å google litt rundt treffet http://www.vwjamboree.com/ for bekreftelse, men jeg vil tippe at dette er "for real".
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #13 på: august 17, 2010, 11:19:42 am » |
|
Forøvrig er det vel ikke urimelig å si at importerte biler som er i det "øvre prisskiktet" ikke alltid er lett å selge til tilsvarende summer her hjemme. Det finnes folk som vil betale anstendige summer, men de aller fleste er nok mest interesserte i å "plukke bilen fra hverandre" og fortelle hvorfor den ikke er verdt det du ønsker. Sannsynligvis større sjans for å få igjen dine utlegg i Tyskland eller England.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hovdingen
Seniormedlem
   
Innlegg: 411
Bosted: MELBU
|
 |
« Svar #14 på: august 22, 2010, 11:43:09 am » |
|
Import er ikke et område som jeg har noe erfaring med, men jeg stusset litt på hvorfor det i vrimmelen av bilder ikke fantes ett eneste av motoren.
|
|
|
Loggført
|
Ola Steimoeggen Villaveien 11 8445 MELBU (o\_/o) 1961 T1 1965 T1 1974 1303S Lillebror 1971 m/fortelt
|
|
|
|