66 Cab
Supermedlem
    
Innlegg: 619
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos
|
 |
« på: august 17, 2010, 21:31:24 pm » |
|
Hadde meg en tur på ca 1,5 time nå, tenkte å se om alt er klart for ferden til SCC til lørdag... Når jeg kom hjem merket jeg at hjulkapselen på fører siden foran var grisevarm....Tok den av, små røyk litt og luktet svidd...
Hva er galt? Må jo ordne dette raskt.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #1 på: august 17, 2010, 21:33:40 pm » |
|
Holder vel en knapp på at det er bremsebånd som ligger på... prøv å juster unna littegrann.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #2 på: august 17, 2010, 21:54:07 pm » |
|
Hvis dette har skjedd plutselig uten at du har justert bremsene (som Kjetil sier over her) er det nesten garantert defekt hjulsylinder/bremsesylinder. Når de er trege og ikke slipper løs bremsebandene litt når du slipper pedalen skjer dette.
Bremsebanda og trommelen din er sansynligvis også ødelagt/glassert på grunn av varmen.
Akkurat det samme skjedde med min 62 modell på vei hjem fra scc i fjor. Trommel ble så varm at hjulboltene smelta lakken på felgene. Et under at ikke den gamle bremseveska mi kokte og at vi mista bremsene.
Kjøp ny hjulsylinder og ring en venn som kan hjelpe å lufte bremsene etterpå. Trommel/bremseband sår du jo se over først.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #3 på: august 17, 2010, 22:18:34 pm » |
|
og kontroller hjullager. gamle bremseslanger kan også virke som en enveisventil å holde på trykket i hjulsylinder slik att bremser henger
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
66 Cab
Supermedlem
    
Innlegg: 619
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos
|
 |
« Svar #4 på: august 18, 2010, 07:38:26 am » |
|
Skal få sett litt på det i dag, var litt for varmt og sent i går. Det er nok, bremsebånd eller hjullager tenker jeg....Begge deler ble strammet litt forrige måned i forbindelse med at den skulle på EU. Men har bare kjørt korte turer siden det.... Fikk litt hetta når det var så varmt foran der.... Skiftet slanger foran i fjor, sylinderen har heller ikke gått så langt......
Greit å vite at alt fungerer greit føre man hiver seg ut på 20 mil med 3 mannfolk og bagasje i bilen....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fredrik S.
Medlem
  
Innlegg: 220
Bosted: Mogreina
|
 |
« Svar #5 på: august 18, 2010, 07:51:38 am » |
|
Har du husket å fylle kjølevæske på kapselen da?
|
|
|
Loggført
|
Mvh Fredrik Sørlie
"If it doesn't take me to heaven - I'll drive it straight to hell!"
|
|
|
Lid
Supermedlem
    
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund
|
 |
« Svar #6 på: august 18, 2010, 08:52:48 am » |
|
Hadde samme problem og da var det bremseslangen som var tett.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #7 på: august 18, 2010, 09:33:04 am » |
|
Hadde samme problem og da var det bremseslangen som var tett.
samme her..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #8 på: august 18, 2010, 13:00:12 pm » |
|
Hadde samme problem og da var det bremseslangen som var tett.
samme her.. Har hatt dette jeg også, men han byttet de i fjor, de bør holde litt lengre.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Wheeler
Supermedlem
    
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold
|
 |
« Svar #9 på: august 18, 2010, 16:59:35 pm » |
|
Lett å skjekke om det er br.slangen. Skru opp lufteskruen hvis det spruter ut så er det br.slangen. Eller jekk opp bilen og løsne lufteskruen ,hvis hjulet går lett rundt ,da er det slangen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
66 Cab
Supermedlem
    
Innlegg: 619
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos
|
 |
« Svar #10 på: august 18, 2010, 19:45:21 pm » |
|
Da tenker jeg at problemet er funnet..... Så nå på bilen, jeg skiftet ikke bremseslanger foran i fjor...Jeg skiftet bak  Den så ursliten ut på utsiden, så den er nok sliten innvendig også.... Hjulet gikk fin rundt  Så har ringt litt rundt etter slanger, men må nok ta en runde på de lokale delesjappene i morgen....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
    
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #11 på: august 19, 2010, 15:32:50 pm » |
|
Håper du har fått tak i bremseslanger. Hvis ikke bør du reise til Romnes. De hadde breseslanger til min 1952 modell.
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
66 Cab
Supermedlem
    
Innlegg: 619
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos
|
 |
« Svar #12 på: august 19, 2010, 18:51:15 pm » |
|
Håper du har fått tak i bremseslanger. Hvis ikke bør du reise til Romnes. De hadde breseslanger til min 1952 modell.
Stoppet på Bilextra på vei til Romnes, de hadde så da ble det handel der.... Slanger er skiftet nå i dag  Siden det er innvendig de blir slitt, kappet jeg de gamle for å se inne i de..... Det skal en si, siden hvor det ble så varmt var skremmende...Åpningen var som en knappenål  Rart det gikk bremse væske der i det hele tatt.... Fornøyd med at det er i orden nå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #13 på: august 19, 2010, 19:06:50 pm » |
|
godt og høre. jeg skal komme bort til BKA campen på lørdag og hilsepå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|