mai 06, 2025, 00:41:25 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Snikk-snakk
>
krom/fornikling
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: krom/fornikling (Lest 1806 ganger)
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
krom/fornikling
«
på:
mars 10, 2008, 17:47:57 pm »
noen som har vert borti disse eller liknende. har lyst til å gjøre dette med noen felger men siden de fleste ikke gjør dets iden de ikke får det fint inni kanten mellom bane å senter. så tenkte jeg bare å gjør det med banene. å ha grønt senter
http://www.fornikling.no/index.htm
«
Siste redigering: mars 10, 2008, 20:14:27 pm av Martin T2
»
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
Sv: krom/fornikling
«
Svar #1 på:
mars 11, 2008, 10:44:32 am »
Skal du få til dette så sliper du ut senteret på noen felger og høyglans polerer felgbanen. DA kan du levere bare banen til kromming. Når du får den tilbake så bruker du kjølepasta på banen slik at krommen IKKE blir ødelagt når du sveiser inn et senter igjen.
Det er slik det gjøres på fabrikkene som lager krom felger.
«
Siste redigering: mars 11, 2008, 13:14:50 pm av JHU
»
Loggført
Speed is no substitute for direction
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
Sv: krom/fornikling
«
Svar #2 på:
mars 11, 2008, 12:20:37 pm »
Jeg gjorde en gang en prøve på noe lignende.
Jeg brukte en ny 7x15 kromspoke felg som jeg satte et vw senter i. Siden jeg måtte snu banen dekket vw senteret de merkene som kom etter at jeg slipte bort orginal senteret på kromspoke felgene. Så hadde jeg kjølepasta på og sveiset bak som orginalt. Dette gikk strålende. Ingen tegn til blåfarge. Bare å bore nytt hull til ventilen og sveise igjen det gamle bak. Dette blir strøkent, men for å være helt ærlig ser jeg ikke mye forskjell på dette og en tilsvarende lakkert felg med pene løsringer på banen.
Loggført
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...