mai 06, 2025, 00:41:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: krom/fornikling  (Lest 1806 ganger)
Martin
Supermedlem

Vis profil

« på: mars 10, 2008, 17:47:57 pm »

noen som har vert borti disse eller liknende. har lyst til å gjøre dette med noen felger men siden de fleste ikke gjør dets iden de ikke får det fint inni kanten mellom bane å senter. så tenkte jeg bare å gjør det med banene. å ha grønt senter  Øyerulling http://www.fornikling.no/index.htm
« Siste redigering: mars 10, 2008, 20:14:27 pm av Martin T2 » Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

Vis profil WWW

« Svar #1 på: mars 11, 2008, 10:44:32 am »

Skal du få til dette så sliper du ut senteret på noen felger og høyglans polerer felgbanen. DA kan du levere bare banen til kromming. Når du får den tilbake så bruker du kjølepasta på banen slik at krommen IKKE blir ødelagt når du sveiser inn et senter igjen.
Det er slik det gjøres på fabrikkene som lager krom felger.
« Siste redigering: mars 11, 2008, 13:14:50 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem

Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....

Vis profil
« Svar #2 på: mars 11, 2008, 12:20:37 pm »

Jeg gjorde en gang en prøve på noe lignende.
Jeg brukte en ny 7x15 kromspoke felg som jeg satte et vw senter i. Siden jeg måtte snu banen dekket vw senteret de merkene som kom etter at jeg slipte bort orginal senteret på kromspoke felgene. Så hadde jeg kjølepasta på og sveiset bak som orginalt. Dette gikk strålende. Ingen tegn til blåfarge. Bare å bore nytt hull til ventilen og sveise igjen det gamle bak. Dette blir strøkent, men for å være helt ærlig ser jeg ikke mye forskjell på dette og en tilsvarende lakkert felg med pene løsringer på banen.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!