mai 04, 2025, 13:28:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bremser . Fra trommel til skivebremser  (Lest 1265 ganger)
sandvik996tt
Gjest
« på: juni 28, 2010, 16:31:11 pm »

Har oppgradert fra trommel til skivebrems. Er usikker på hva som må gjøres med hovedsylinder  Hæ

Må jeg ha dette settet :

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=80286602625&rub1=Wheels%20%2F%20Brakes&rub2=Master%20Cylinder%2CMounting%20Adapter&artnr=20208a&pn=0&sort=0&all=
Loggført
Einic
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: juni 28, 2010, 20:20:07 pm »

Hvis hovedpumpa var ok før du byttet fra tromler til skiver skal du bare bruke den som den er. Ser av bildet at du ikke har "resttrykkventiler" så dette er ok. Når du trykker inn pedalen dytter du først på hjulsylindrene bak til de møter trommelen, da blir det trykk mellom stemplene (tokrets) og caliperene foran dyttes mot skiva. Bremsekraften er bestemt av arealet på stemplene foran og bak, samt arealet på bremseklosser/band.
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #2 på: august 27, 2010, 14:30:22 pm »

Da har jeg kjøpt ny hovedsylinder og monteringssett.

I følge denne siden : http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&techtip=hbzinfo&wkid=10029528894

Noen som vet om adapterring må maskineres for å passe over hovedsylinder.
Loggført
Larsen
Nybegynner
*

Såpeboble!

Vis profil
« Svar #3 på: august 27, 2010, 14:49:11 pm »

Hvis hovedpumpa var ok før du byttet fra tromler til skiver skal du bare bruke den som den er. Ser av bildet at du ikke har "resttrykkventiler" så dette er ok. Når du trykker inn pedalen dytter du først på hjulsylindrene bak til de møter trommelen, da blir det trykk mellom stemplene (tokrets) og caliperene foran dyttes mot skiva. Bremsekraften er bestemt av arealet på stemplene foran og bak, samt arealet på bremseklosser/band.

Du har vel ikke tilfeldigvis bilder av disse resttrykksventilene? Jeg sitter med et sett skivebremser for å oppgradere men vil ikke begynne å skru før alle delene er på stell.
Da kan jeg i så fall se på bildene hva som ligner mest på mine deler.
Loggført

Matt grønn, matt svart. Trenger i grunn ikke flere farger...
                            Low & Slow
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!