mai 03, 2025, 18:49:01 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Snikk-snakk
>
Smalnet forstilling og EU-kontroll
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Smalnet forstilling og EU-kontroll (Lest 1541 ganger)
Oval 54
Medlem
Innlegg: 136
Bosted: Skien
Smalnet forstilling og EU-kontroll
«
på:
august 27, 2010, 16:13:52 pm »
Hvilke erfaringer finnes rundt dette? Blir det godkjent eller varierer d mye?
Loggført
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle
Senkepøbel
Sv: Smalnet forstilling og EU-kontroll
«
Svar #1 på:
august 27, 2010, 19:55:36 pm »
Tror ikke det er lett og trikse det igjennom på EU, folk med litt innsikt ang bil skjønner at det ikke skal være sånn tror jeg hehe, det er høy kulhetsfaktor da men ikke lovlig
Loggført
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 - T1 RatLooker med snurre
H-MEK
Supermedlem
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
Sv: Smalnet forstilling og EU-kontroll
«
Svar #2 på:
august 27, 2010, 21:41:49 pm »
Spørs litt på hvor mye den er smalnet. Er den smalnet 2" og med standard dempertårn, så kan du nok heller bekymre deg mer for høyden.
Loggført
Henning
Tlf 408 26 388
bugwelder
Nybegynner
Innlegg: 20
Bosted: Storsteinnes.
Sv: Smalnet forstilling og EU-kontroll
«
Svar #3 på:
august 28, 2010, 23:13:52 pm »
Hva vet jeg, men med litt enkel mattematikk blir det mye mindre dramatisk. Korter du feks 101,6mm eller 4" som de tøffe liker å si så kommer hjula 50,8mm lengere inn pr side. Setter du på senkespindler (de pleier å bygge ca 12,5mm) blir det bare 38,3 mm. Hvis du nå monterer på et sett sjelløse repro felger så har du snart orginal sporvidde igjen. Denne bilen kan jo feks vises med moderat senk hele veien rundt, reprofelger og orginaldekk. Orginalt står bakhjula litt lengere inn i buene enn foran mens det nå trolig blir ganske likt.
Tror ikke de som skal se på bilen din måler om sporvidden er korekt. Tror heller de kommer til å sjekke bærekuler/ leddbolter/ kingbolter, foringer, styring osv. Så hvis innkortingsjobben er pent utført, og sluttfinishen er noe som kan se ut som det har forlatt en fabrikk tror jeg dette blir udramatisk. Finishen på det som er gjort blir avgjørende. For finnes det kontrolører idag som husker spesifikt hvordan et støtdempertårn på ei gammel boble ser ut? Mener også å ha sett bilder i en prosjekttråd her et sted om ei boble med luftfjæring og balljoint forstilling som har blitt kortet inn ganske mye. Mener denne hadde orginale dempertårn og at det bare ble minimalt med karoserijobb for å få dette til å passe. Har inntrykk av at det er mere jobb hvis det er en linkpin skal kortes mye.
«
Siste redigering: august 28, 2010, 23:16:40 pm av bugwelder
»
Loggført
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2112
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
Sv: Smalnet forstilling og EU-kontroll
«
Svar #4 på:
august 28, 2010, 23:24:45 pm »
Og hvis trådstarter kjører 54 modell så er vel ikke eu kontroll noe problem...
Loggført
1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia
1957 Type 111 (T111)
1964 Type 311
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that Type 3............RULE!\\\\\\\"
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...