mai 04, 2025, 21:17:09 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
lakke motorblokka
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: lakke motorblokka (Lest 1301 ganger)
Frode
Supermedlem
Innlegg: 973
Bosted: Ås
lakke motorblokka
«
på:
oktober 15, 2010, 17:27:08 pm »
Hva bør gjøres hvis jeg skal lakke motorblokka?
eller kanskje jeg ikke burde lakke den???
tips og triks tas i mot....
Loggført
Boerge
Seniormedlem
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige
Sv: lakke motorblokka
«
Svar #1 på:
oktober 15, 2010, 20:30:25 pm »
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20266.0.html
Loggført
Cowboys from Hell
Frode
Supermedlem
Innlegg: 973
Bosted: Ås
Sv: lakke motorblokka
«
Svar #2 på:
oktober 15, 2010, 20:49:24 pm »
ok.....sånn jeg forstår da..............så er lakk bedre en rust på sylinderne..........og helt greit å lakke blokka.......hva med toppene da?
Loggført
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: lakke motorblokka
«
Svar #3 på:
oktober 15, 2010, 20:50:29 pm »
Matt svart lakk (tynt lag) øker kjøleevnen med opptil 30%. Forkromming reduserer kjøleevnen. Beholde original kjøeutrustning
med
termostat og alle blikk og pakninger er vel enkleste måte å sørge for god avkjøling.
Loggført
Frode
Supermedlem
Innlegg: 973
Bosted: Ås
Sv: lakke motorblokka
«
Svar #4 på:
oktober 15, 2010, 20:54:28 pm »
er det noe påeng med termostat på en motor som bare skal kjøres om sommeren??................ tenkte jeg skulle ha full vifte blås ned på sylindrene hele tiden jeg
Loggført
Pan
Supermedlem
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
Sv: lakke motorblokka
«
Svar #5 på:
oktober 15, 2010, 21:04:20 pm »
Ingen termostat gjør at motoren bruker lenger tid på å nå driftstemperatur = større slitasje.
Loggført
Frode
Supermedlem
Innlegg: 973
Bosted: Ås
Sv: lakke motorblokka
«
Svar #6 på:
oktober 15, 2010, 21:11:22 pm »
ok...da så
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...