BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« på: september 04, 2010, 22:01:37 pm » |
|
De skjer store ting i USA denne helgen og konkurransen mellom Red Baron og Lauffers er hard. Igår trakk Lauffers det lengste strået og kjørte utrolige;
8.06 og 302 kmt!!!!
Med sine nye pro mod Hater Maker
Og de har akkurat startet å kjøre igjen.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1 på: september 05, 2010, 20:57:54 pm » |
|
Nå er gutta igang igjen.. blir det en 7`er? Det er varmt og banen er dårlig preppet;
 Lauffer1.jpg (113.17 KB. 720x481 - vist 539 ganger.)
 Lauffer2.jpg (110.22 KB. 720x481 - vist 494 ganger.)
 Lauffer3.jpg (113.96 KB. 720x481 - vist 651 ganger.)
 Lauffer4.jpg (82.27 KB. 720x481 - vist 467 ganger.)
 Lauffer5.jpg (86.79 KB. 720x481 - vist 463 ganger.) Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
|
Dragset'n
Supermedlem
    
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra
tlf 91544358
|
 |
« Svar #3 på: september 05, 2010, 21:02:42 pm » |
|
Galskap! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #4 på: september 05, 2010, 21:40:48 pm » |
|
å du sinnsyke! Er det noen videoer på nett av dette? Dæven kunne tenke meg å se
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #5 på: september 05, 2010, 21:42:08 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #6 på: september 05, 2010, 23:55:46 pm » |
|
Å.. detta er rått!
Hvor lenge skal de kjøre?
|
|
« Siste redigering: september 05, 2010, 23:58:54 pm av Kormi »
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #7 på: september 06, 2010, 10:15:01 am » |
|
Hvor lenge skal de kjøre?
Sånn ca rett rundt 8 sekund! 
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #8 på: september 06, 2010, 12:04:35 pm » |
|
Hvor lenge skal de kjøre?
Sånn ca rett rundt 8 sekund!  Ikke mens jeg så på 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #9 på: september 06, 2010, 12:13:07 pm » |
|
Snakker om generasjons skifte i Pro Mod. Fra 25 biler med lave 9`ere til høye 8`ere i begynnelsen av sesongen til 5 biler til start denne helgen og hvorpå 2 nå kjører høye 7`ere - lave 8`ere og 300 kmt. Alt dette iløpet av en og samme sesong. Som om ikke det er nok så er jammen den ene bilen nybygd også.
Vi snakker 900 - 1000hk for å oppnå noe slikt.
Jeg spår;
- At vi får se Hater Maker kjøre en 7`er før sesongen er over - At Baron kommer til å kjøre en lavere 7`er før sesongen er over - At ingen andre kommer til å være i nærheten før sesongen er over - At Richie kommer til å bli neste som hiver seg på den karusellen og jakte på 7`eren - At metanol er å finne på tanken - At interessen for Pro Mod vil synke pga det som har skjedd.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #10 på: september 06, 2010, 15:19:35 pm » |
|
Fin spådom det der Anng. interessen for ProMod, så er det helt klart at det skal mye tid, penger og ikke minst kunnskap og guts (..og flaks!) til for å hevde seg blandt toppen nå om dagen.. så folk vil nok falle ifra. Litt synd egentlig, siden jeg syns dette er den tøffeste klassen, men igjen.. Hvor FETT er det ikke å kjøre 7'ere?  Blir litt som i V8 miljøet.. Ikke alle kan kjøre TopFuel.. Regner med du sitter på litt inside info, så hold oss informert om prosjektet til Richie! 2010 var i alle fall det året hvor ting gikk jævli fort, så får vi se hvilken vei det tar i 2011.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
   
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
 |
« Svar #11 på: september 07, 2010, 14:43:37 pm » |
|
Hvorfor er det ingen europeere som (etter det jeg vet) kjører med så mye effekt på luftkjølt, 900 hk eller mer?
Er det kunnskap eller kostnader det skorter på?
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #12 på: september 07, 2010, 15:50:42 pm » |
|
Hvorfor er det ingen europeere som (etter det jeg vet) kjører med så mye effekt på luftkjølt, 900 hk eller mer?
Er det kunnskap eller kostnader det skorter på?
Hei Arild, morsomt at du spør. Det er allerede folk i Europa som gjør dette; Leif Nystrøm. Han kjører såvidt jeg vet med Metanol og har et chassi som er temmelig likt det som VWP (Hater Maker) har. Ikke bli overrasket hvis han vil nærme seg verstingene i USA etterhvert. Hvorfor "ingen" andre gjør det tror jeg skyldes; 1) Kostnader, det er "rimelig" å bygge når du bor i USA sammenliknet med i Europa. 2) Kjøremuligheter, en ting er å bygge noe slikt, noe helt annet er å få kjørt. I USA kan man kjøre nesten hver eneste helg/uke og dermed ha langt flere muligheter til å diale inn en slik verstingbil. 3) Kunnskap, det er ikke mange med VW som kjører med Metanol i Europa. 4) Uklare regler, hva er lov, ikke lov osv osv. Se bare på en så enkel ting som tankplassering på noen nybygde biler iløpet av SCC. 5) Interesse. Hva får en egentlig igjen for å bygge noe slikt? Blir man vinner i en "annerkjent" klasse i Europa? 6) Tilgangen på deler. Mange av delene (om ikke alle) er custom greier. Vanskelig å få tak i uten rette kontakter i USA, hvordan er da tilgangen i Europa? Red Baron teamet har hva jeg vil kalle for en high tech approach. De gjør ikke en eneste ting på motoren og bilen uten å sjekke om det har noen virkning på dynobenken. Ingenting er overlat til tilfeldighetene og dermed er dem raskest i verden på 0-402 meter. Litt som Tyskland i fotball om du vil. VWP har en annen approach. De er "klovner" som lager show og som er villige til å ødelegge deler. Bilen er nybygd og dem har allerede satt ny hastighetsrekord eller litt som Brasil i fotball. Les denne race rapporten fra VWP; Well first off we had a stellar weekend,We made 8 pass Friday the first pass off the trailer it went a 9.33 @ 178.95 way loose till third, 2nd pass I bogged it (for got to hook up the clutch control after our dyno KILLING) 8.33 @ 186.53 1.477 60ft,5.565 @ 148.03 in the 1/8th, 3rd was 8.16 @ 180.87, 4th aborted 10.52 @ 93, 5th 8.187 @ 186.278 1.36 60 ft, 5.42 143.88 1/8th, 6th 8.053 @ 183.46 lifting 145.641 mph 1/8th, 7th 8.069 @ 184.519 1.32 60ft, 5.287 @ 149.732 1/8, 8th went every where but straight 8.52 & 169.112, all with the 2535 cc Pro/Mod motor NOT at pra weight but over!
SAT
I decided to put in my street car motor a 2442 with the EFI top end(nothing mached ported) it left like crap & didn't make peak boost in first but It went a 8.06 @ 182.90 on the first hit 5.28 @ 148.22 to the 1/8, I pulled weight out of the car & didn't consider the motor weight difference due to some heaver parts on the TRUE Pro/Mod motor & crossed the scales at 1880lbs when it needed to be 1937lbs it was totally my fault I should have run it over the scales, 2nd pass I tried the left lane & it was a bad idea & just before the 1/8 it dropped out 1 of the 4 crank trigger magnets & shut off to a 8.71 @ 132.64 & the 3rd pass was when we found out the magnet dropped out of the pulley SUNDAY
I launched the car in third so I knew it was not going to count as a qualifying pass I backed up & ran again & it went were it wanted to go. So at this point we put our big tire on & went into first round the car left good it broke the crank before the 1/8th & won with a 9.011 @ 123 luck was on our side not qualifying #1 we got a bye into 2nd round we put the Pro/Mod motor back in just in time but the oil pump got broke when the cam got kicked out of my motor so we staged it on the starter & broke the beams for the win crossing the scales @ 2060 lbs without the fuel pump & oil pump on the car In the finals we did the same thing getting some heat about it staging under its own power which it did the pass before & in the finals I treed Calabriese to runner up We would like to thank all of the people that come to us & express their support form our locals to the great people that come from other contries to see us all do our deal it GREAT we do all of this as a family & for fun!
We KILLED the A/S & A/SX records & have a good base line on my street car motor so it was a good weekend, It sucks that a 1100 crank does 6000 in damage with less than 30 passes on it but any one at this caliber will experience this:
 VWP1.JPG (203.73 KB. 1296x972 - vist 502 ganger.)
 VWP2.JPG (124.38 KB. 1556x972 - vist 483 ganger.) Sjekk burnout`en, hvorfor stå foran og la bilen kjøre over tærne? Fordi det er SHOW: Mvh BB
|
|
« Siste redigering: september 07, 2010, 16:11:53 pm av BeetleBug »
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #13 på: september 07, 2010, 17:34:30 pm » |
|
Video'n er "privat". Kunne du fått publishern til å gjøre den tilgjengelig for alle?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #14 på: september 07, 2010, 20:14:33 pm » |
|
Skulle ikke være noe problem å fikse dette med nok penger i 2010 ? Denne luftkjølte bilen (porsche 917/30) : http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_917 kjørte runde på runde for snart 40 år siden , var ikke bygget for å kjøre drag og klarte alikevel 0-321 km/t på 10,9 sek, men 321km/t var jo bare et stykke på vei til toppfarten på over 420 km/t. Vet det er biler som ikke helt kan sammenlignes, men samtidig beviser det at kruttet ikke er funnet opp på nytt  Lurer litt på hvilke tider denne luftkjølte 40 år gammle vogna hadde klart med en kasse beregnet for drag ? 
|
|
« Siste redigering: september 07, 2010, 20:34:28 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #15 på: september 07, 2010, 21:09:49 pm » |
|
Skulle ikke være noe problem å fikse dette med nok penger i 2010 ?
Du er nok inne på noe. Hva hadde en 917 kostet å bygge i 2010 kroner? Og hva hadde den kostet om du hadde tatt med utviklingskostnadene? 10mill? 20? At krutt ikke er noe ny oppfinnelse har du rett i. Se på Auto Union Type C/D. 560hk/320kmt. I 1937...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #16 på: september 07, 2010, 21:57:57 pm » |
|
Skulle ikke være noe problem å fikse dette med nok penger i 2010 ?
Du er nok inne på noe. Hva hadde en 917 kostet å bygge i 2010 kroner? Og hva hadde den kostet om du hadde tatt med utviklingskostnadene? 10mill? 20? At krutt ikke er noe ny oppfinnelse har du rett i. Se på Auto Union Type C/D. 560hk/320kmt. I 1937... Stemmer jo forsåvidt det du skriver der, men så har det vel vært litt utvikling på de siste 40 årene oxo, har det ikke ?
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #17 på: september 07, 2010, 22:37:34 pm » |
|
Skulle ikke være noe problem å fikse dette med nok penger i 2010 ?
Du er nok inne på noe. Hva hadde en 917 kostet å bygge i 2010 kroner? Og hva hadde den kostet om du hadde tatt med utviklingskostnadene? 10mill? 20? At krutt ikke er noe ny oppfinnelse har du rett i. Se på Auto Union Type C/D. 560hk/320kmt. I 1937... Stemmer jo forsåvidt det du skriver der, men så har det vel vært litt utvikling på de siste 40 årene oxo, har det ikke ? Nettopp. Og siden de absolutt raskeste drag-vw´s neppe koster mer enn 3-400.000kr å bygge er vel spørsmålet ditt besvart? Det kan også nevnes at Red Baron som er nevnt i denne tråden har i følge de som har studert den live ikke finish til å vinne premie på et hvilketsomhelst norsk vw-treff... Mye av dette er bakgårdsmekk av privatpersoner, ikke BMW M-Sport! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #18 på: september 07, 2010, 23:00:46 pm » |
|
Fint å få litt historisk tilbakeblikk Jærva men Porschen blir rene sinken i forhold til disse gutta. Hater Maker kjører 0 til 240 kmt på 5.287 sekund over en distanse på 201 meter.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #19 på: september 08, 2010, 12:36:04 pm » |
|
Video'n er "privat". Kunne du fått publishern til å gjøre den tilgjengelig for alle?
Virker fint for meg. Dere også? Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #20 på: september 08, 2010, 12:42:59 pm » |
|
Video'n er "privat". Kunne du fått publishern til å gjøre den tilgjengelig for alle?
Virker fint for meg. Dere også? Mvh BB Funket her.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #21 på: september 08, 2010, 14:53:51 pm » |
|
Video'n er "privat". Kunne du fått publishern til å gjøre den tilgjengelig for alle?
Virker fint for meg. Dere også? Mvh BB Funket her. Her også 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #22 på: september 08, 2010, 14:54:23 pm » |
|
Nice burnout 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #23 på: september 08, 2010, 15:22:29 pm » |
|
Nice burnout  Mye krutt i den! Flaks fyr'n har tånegler igjen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #24 på: mai 02, 2011, 08:53:31 am » |
|
Fant et bilde fra Team Red Baron og det kan dessverre se ut som om dem blir litt forsinket i år:
 Red Baron.jpg (125.07 KB. 864x1001 - vist 537 ganger.) BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #25 på: mai 02, 2011, 09:02:27 am » |
|
Der har det bokstavelig talt eksplodert ja
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #26 på: mai 02, 2011, 09:22:26 am » |
|
Jeg ser umiddelbart feilen... 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #27 på: mai 02, 2011, 09:50:56 am » |
|
Der har det bokstavelig talt eksplodert ja
Jeg også, alle vet at rullekam ikke funker i våre motorer.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #28 på: mai 02, 2011, 10:30:26 am » |
|
Helt feil... rullekam funker det... det er bare ingen vits... og det var nok det motoren fant ut også...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #29 på: mai 02, 2011, 12:16:33 pm » |
|
Litt araldit og en porsjon tålmodighet så er den fit for fight igjen. Håper de får alt i orden igjen før norgesbesøket kommer  Rart ingen bruker mer penger må OHC...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|