BKA
Juniormedlem
 
Innlegg: 74
Bosted: Askim
|
 |
« på: mars 13, 2008, 01:08:41 am » |
|
Dette har sikkert vært diskutert før på dette forum. Men jeg legger ut spørsmålet allikevel. Hva skal til for å få godkjent en 1600 motor i en 65 modell 1200. Må man bytte til skivebremser? Hvor skal jeg eventuelt henvende meg for å få den nødvendige informasjon om dette?
|
|
|
Loggført
|
1965 VW T1 1200 1998 Audi A4 Avant 2006 Ford Galaxy(VW) 1.9 TDI Trend
|
|
|
Anders Peder
|
 |
« Svar #1 på: mars 13, 2008, 01:18:02 am » |
|
trenger du å fortelle det til noen da? i første øyekast ser vel motoren lik ut utvendig???
|
|
|
Loggført
|
Vw Boble type 1 1965 Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007
tlf: 90738323
|
|
|
BKA
Juniormedlem
 
Innlegg: 74
Bosted: Askim
|
 |
« Svar #2 på: mars 13, 2008, 01:38:52 am » |
|
Kunne tenkt meg å fått ting inn i vognkortet, sammen med senking og dekk dimensjon. Hadde vært OK at alt stemmer
|
|
|
Loggført
|
1965 VW T1 1200 1998 Audi A4 Avant 2006 Ford Galaxy(VW) 1.9 TDI Trend
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
    
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
 |
« Svar #3 på: mars 13, 2008, 01:43:05 am » |
|
Kunne tenkt meg å fått ting inn i vognkortet, sammen med senking og dekk dimensjon. Hadde vært OK at alt stemmer
Bra holdning! Finnes papirer som godkjenner 66 1300 med 1600 motor. Kanskje et utgangspunkt. Send en pm om du trenger det papiret. mvh LArs
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
.LP
|
 |
« Svar #4 på: mars 13, 2008, 14:36:31 pm » |
|
Papirene...
.LP
|
(44.33 KB - lastet ned 255 ganger.)
|
|
Loggført
|
-65 T1 Panama beige http://tvwk.tripod.com/------------------------------------------------------------- Jeremy Clarkson: “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #5 på: mars 13, 2008, 14:50:26 pm » |
|
I en 65 modell 1200 snurre skal det jo være 34 hk. 34 + 15 = 49. Med litt forståelse fra bilsakkyndig skal det vel gå an å få 50 slitne hk fra en dp1600 inn i vognkortet skulle jeg tru.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #6 på: mars 13, 2008, 14:52:29 pm » |
|
trenger du å fortelle det til noen da? i første øyekast ser vel motoren lik ut utvendig???
Husk at alle motorer har kode, og dette er vel de fleste BT meget opplyste om
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #7 på: mars 13, 2008, 15:49:29 pm » |
|
For ikke å snakke om at de rette myndigheter av og til snuser innom forum som her for å se hva folk skriver om nettopp ting som dette...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BKA
Juniormedlem
 
Innlegg: 74
Bosted: Askim
|
 |
« Svar #8 på: mars 13, 2008, 16:16:38 pm » |
|
I en 65 modell 1200 snurre skal det jo være 34 hk. 34 + 15 = 49. Med litt forståelse fra bilsakkyndig skal det vel gå an å få 50 slitne hk fra en dp1600 inn i vognkortet skulle jeg tru.
Det er vel en tanke som har slått meg også. Det står " en økning utover dette burde vurderes spesielt". Skulle tro at den en hesten kan skli gjennom.
|
|
|
Loggført
|
1965 VW T1 1200 1998 Audi A4 Avant 2006 Ford Galaxy(VW) 1.9 TDI Trend
|
|
|
gnmfr
Nybegynner

Innlegg: 19
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #9 på: mars 13, 2008, 22:33:56 pm » |
|
Har ihvertfall 1600 i min 1300 som er fra 69. Veit at det er litt forskjell på bilane våre, men min har ihvertfall skivebremser  Har ingen aning om hva som er gjort for no mer med den, siden jeg kjøpte den sånn 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #10 på: mars 13, 2008, 23:02:18 pm » |
|
Kan godt hende at din 1300 hadde skivebremser fra fabrikk - mener dette kom som ekstrautstyr på 1300 rundt den tida.
Alle Bobler som ble laget for markedet i USA hadde trommelbremser på alle fire hjul, så kombinasjonen 1600 og tromler burde ikke være noe stort problem.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #11 på: mars 20, 2008, 00:13:39 am » |
|
Bare en liten tanke som streifet meg ang. 1600 motor vs. 12/13/1500. Selv om en ny 1300/1302/1303S kunne skilte med forbløffende 50HK Din mot 34 eller 44 dengang de var nye, så er det slett ikke sikkert at det samme gjelder for den motoren du setter inn... Finnes godt med eksempler på at en sprek dobbelport 1300/44 er raskere enn en sleten 1600/50. Det er ikke store forskjellen i dette segmentet! Men ære være deg for at du vil være en lovlydig borger, selv om samvittigheten din ikke behøver å gnage deg i stykker for denne endringen. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|