hovdingen
Seniormedlem
   
Innlegg: 411
Bosted: MELBU
|
 |
« på: september 07, 2010, 14:48:46 pm » |
|
Stjal dette bildet et annet sted her på forumet, men i beste mening  Hva er den "durten" som sitter igjenom blokka inn mot baksida av svinghjulet og har ei ledning festet til seg?
|
|
|
Loggført
|
Ola Steimoeggen Villaveien 11 8445 MELBU (o\_/o) 1961 T1 1965 T1 1974 1303S Lillebror 1971 m/fortelt
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1 på: september 07, 2010, 14:57:33 pm » |
|
mener å huske det er ett analyseverktøykoblingsledning  på svinghjulet er det en rekke tagger som fungerer som giver.. mer vet jeg ikke
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
hovdingen
Seniormedlem
   
Innlegg: 411
Bosted: MELBU
|
 |
« Svar #2 på: september 07, 2010, 15:24:04 pm » |
|
Var dette på plass på blokka allerede i 1965? Mener jeg har en sånn plugg på ei blokk med nr som begynner på D.
|
|
|
Loggført
|
Ola Steimoeggen Villaveien 11 8445 MELBU (o\_/o) 1961 T1 1965 T1 1974 1303S Lillebror 1971 m/fortelt
|
|
|
volkswagen1302
Seniormedlem
   
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad
|
 |
« Svar #3 på: september 07, 2010, 19:38:11 pm » |
|
spør du meg så ser det ut som den ledningen ikke er orginal, aldri sett eller hørt om noe sånt før 
|
|
|
Loggført
|
1971 Volkswagen 1302 R.I.P 1969 Volkswagen 1300
jada så sånn e det!!
|
|
|
nime
Supermedlem
    
Innlegg: 1115
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: september 07, 2010, 22:19:16 pm » |
|
Dette er blokka mi, kode AH. Har egentlig ikke sjekket hva denne er til, men skal ta en kikk nå!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
   
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm
|
 |
« Svar #5 på: september 07, 2010, 22:21:58 pm » |
|
Turtalls signal....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #6 på: september 07, 2010, 22:22:33 pm » |
|
En del av det originale diagnose-systemet.
Startet vel i ca 70+1 år kanskje?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nime
Supermedlem
    
Innlegg: 1115
Bosted:
|
 |
« Svar #7 på: september 07, 2010, 22:26:24 pm » |
|
Original plugg med delenr 113 919 113. http://www.ratwell.com/technical/TDCMarker.htmlAH 1973/74 1600cc - 8mm head studs with case savers
|
|
« Siste redigering: september 07, 2010, 22:31:44 pm av nime »
|
Loggført
|
|
|
|
volkswagen1302
Seniormedlem
   
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad
|
 |
« Svar #8 på: september 07, 2010, 22:31:58 pm » |
|
En del av det originale diagnose-systemet.
Startet vel i ca 70+1 år kanskje?
jeg har slikt diagnose system på min 02 men ikke no slikt på motor`n 
|
|
|
Loggført
|
1971 Volkswagen 1302 R.I.P 1969 Volkswagen 1300
jada så sånn e det!!
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #9 på: september 08, 2010, 00:21:38 am » |
|
Har slik på ene blokka jeg har og det var på gamlemotoren min også. Begge AS 41 Lurt litt på hva det var til selv
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #10 på: september 08, 2010, 11:49:33 am » |
|
Det er en induksjonsgiver som da sender ut ett signal/vekselstrømpuls 2 pulser pr omdr.Ett for tdc og ett for tenningspunkt var egentlig for å koble apparat til når du skulle justere tomgang og tenning,veldig enkelt og tidssparende når du hadde service og skulle justere.Men det var ikke alltid denne føleren virket så du kunne stole på det,da var det frem med tenningslampa.På golf hadde vi en løs giver som vi satte i den grønne plastpluggen på girkassen puttet den i der og turtall kunne avleses på apparatet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|