Planen er å montere sammen en 1600 med engle W110 cam,porta topper og over the top eksosanlegg fra ISP.
Da tenkte jeg å bruke de orginale Type 3 forgasserne.
Kanskje det har noe for seg å montere venturi og dyser fra 32/34pdsit?
Tja... Ulempen (eller rettere sagt, en av de...) med disse gasserne er jo at spjeldakselen er opplagret i huset, og når motoren har tuslet og gått i mange år blir det etterhvert mye klaring mellom spjeldaksel og hus, med falskluftproblematikk og upresise gassere som resultat. Du får det jo til å gå, og med større halsringer (venturi) og større/oppbrotsjede dyser får du mer luft og bensin gjennom, men det blir iike bra sammenliknet med et par doble Dellorto DRLA36/Weber 36IDF. Men det blir selvsagt i en annen prisklasse også... Det er jo bare å prøve seg fram og evt ta steget til bedre gassere når du vil satse litt mer
