mai 04, 2025, 23:09:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvor mye senking med PUMA og std. kontra droppa spindler??  (Lest 1402 ganger)
Kheiron
Supermedlem

Vis profil
« på: september 12, 2010, 20:30:12 pm »

Hvor mye vil en 2" smal PUMA senke med orginale spindler senke i forhold til senkespindler??
Det er ikke TUV papir på spindlene jeg vil ha, så jeg er i tvil om jeg skal gå all the way eller bare moderat senk?
Spindlene senker vel en 65mm, men hvor mye kan en PUMA alene klare og hvordan blir kjøreegenskapene?
Det er -61 modell, med orginal felger og dekk (foreløpig Blunker)

Loggført
RZR-Andy
Supermedlem

www.regenstadt.com

Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 14, 2010, 18:21:24 pm »

Det finnes vel to typer "puma", en med utgangspunkt i original høyde og en som justeres lavere. Lurer på om det ikke er snakk om grønn og gul merking, husker ikke hva som er hva men dette kan sikkert andre svare på. Når den er kortet blir den i utgangspunktet litt stivere siden torsjonsfjærene blir kortere, så hvor lavt du vil justere blir vel litt etter hvordan du tuner deg inn med bl.a. støtdempere også. Drar du den godt ned må du kompensere med "caster shims". Er du ute etter kjøreegenskaper er det bra artikkel her: http://www.aircooled.net/gnrlsite/resource/articles/handling.htm

Loggført
-Marius-
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: september 14, 2010, 19:01:22 pm »

Senkespindler senker ca 5 cm. Puma ca 10-15 cm
Loggført

Mvh

Marius
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem

stæsj hore og hard barket senkepøbel

Vis profil
« Svar #3 på: september 15, 2010, 09:15:50 am »

gul merking er for lite til moderat senking
grønn merking er for moderat til panscrapers senking

har selv puma med grønn merking justert 2/3 ned + dropspindler og bilen min er ubrukelig lav, har i tillegg sveiset fast driten, så her er det lavt og fint. det er 5,4cm klaring mellom bakken og nederste forstillingsrør

senker jeg den i bunn på puma har jeg forhjulene i lufta og bilen ligger på forstillingen  Gliser
Loggført

Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!