juni 16, 2024, 10:35:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hk/moment for hjulløft?  (Lest 2567 ganger)
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: september 23, 2010, 21:39:39 pm »

Hvor stor motor trenger man for å hjulløfte med ei boble egentlig? Og går det med originalt drivverk eller knekker alt?
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7170
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: september 23, 2010, 21:56:45 pm »

går fint med originalmotor, bare å ta av demperne foran, så jukker du litt på gassen i takt med gynginga, så vips har du hjulløft Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: september 24, 2010, 05:56:59 am »

Har hørt at det er mulig med godt grep(scc trackbite) med 150hk.
EBB har ca.230hk? i sin buggy med slicks, men har aldri sett den på bakhjula.. Men artig tråd.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 24, 2010, 08:54:53 am »

Men en grisestor motor, som en Scania V8 vil den vel ha hjulløft selv når den står stille tenker jeg.

Er mye mer enn bare motoreffekt som spiller inn. Klutsj er en viktig faktor.. Skulle vel klart å vippe hjulene av bakken med 100 hester. tungt svinghjul, 8000 rpm og raskt gripende klutsj.

Det som er det vanskelige er å holde hjulene i lufta... og da vil jeg si det kreves 300hk eller over 300Nm
Loggført

Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #4 på: september 24, 2010, 09:00:37 am »

Men en grisestor motor, som en Scania V8 vil den vel ha hjulløft selv når den står stille tenker jeg.

Er mye mer enn bare motoreffekt som spiller inn. Klutsj er en viktig faktor.. Skulle vel klart å vippe hjulene av bakken med 100 hester. tungt svinghjul, 8000 rpm og raskt gripende klutsj.

Det som er det vanskelige er å holde hjulene i lufta... og da vil jeg si det kreves 300hk eller over 300Nm


By the way.... Hvor stor motor har du?  (Observert med 4 hjul i lufta...)  Gliser
Loggført
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #5 på: september 24, 2010, 09:03:46 am »

artig tråd Glad det er jo drømmen det og dra på to hjul ifra start linja.  Gliser
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: september 24, 2010, 09:15:52 am »

Men en grisestor motor, som en Scania V8 vil den vel ha hjulløft selv når den står stille tenker jeg.

Er mye mer enn bare motoreffekt som spiller inn. Klutsj er en viktig faktor.. Skulle vel klart å vippe hjulene av bakken med 100 hester. tungt svinghjul, 8000 rpm og raskt gripende klutsj.

Det som er det vanskelige er å holde hjulene i lufta... og da vil jeg si det kreves 300hk eller over 300Nm


By the way.... Hvor stor motor har du?  (Observert med 4 hjul i lufta...)  Gliser


Her er ikke str på motor vi snakker om som Kjetil, men det ligger mer i hjemmemekka bensin i det lokale verksted på Jessheim av merke Gengurubensin..  Vidundermiddelet inneholder 1 del flybensin (han jobber på flyplassen  Blunker) 1 del høyoktan bensin og til sist litt hjemmemekk og vips så flyr Erik bortover stripa..  Gliser
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: september 24, 2010, 09:26:58 am »

til sist litt hjemmemekk

Misstenker at den hemmelige ingrediensen er fiiis... det pleier det å være Gliser

Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 24, 2010, 12:00:24 pm »

 Osteaktig Fiis..er et lettantennelig, flyktig og høyeksplosivt komponent. Som dessverre ikke er luktfritt. ...Men kan med letthet blandes i 99 oktan fra Shell.

Jeg har en 2275 med 199,8 hestekrefter på svinghjulet. Grunnen til hjul-vippene mine er at bilen er satt opp for det. I kombinasjon alt for mye klutsj og startturtall. Taper tid som rakkern nedover stripa. Men veldig moro  Øyerulling

Finn Erik... Å jobbe på flyplassen gir meg ingen andre goder ett at jeg er i Vegas På Bugorama neste helg  Gliser   og det holder det for meg!!

Loggført

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #9 på: september 24, 2010, 15:02:18 pm »

Som dessverre ikke er luktfritt.

men du kjenner den når du opner kjøre dressen etterpå  Osteaktig
Loggført
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #10 på: september 24, 2010, 19:33:50 pm »


Finn Erik... Å jobbe på flyplassen gir meg ingen andre goder ett at jeg er i Vegas På Bugorama neste helg  Gliser   og det holder det for meg!!



Hehe du kan tro jeg er misunnelig på deg.. neida  Øyerulling  Kos dere på tur.  Blunker
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #11 på: september 24, 2010, 23:14:38 pm »

Tøft! Det er fullt lovlig å poste videoer også, og gjerne med info om oppsett.
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #12 på: september 25, 2010, 15:24:44 pm »



Det hender tydeligvis at man må ofre forstillinga.
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #13 på: september 25, 2010, 15:31:29 pm »

Det er ikke noe problem å få til med en original 1600 heller. Det er bare å rygge fort, sette bilen i første, slure opp slakken og sleppe clutchen. Er du heldig så drar den opp, er du uheldig river du akselen inn i gearkassa i filler...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #14 på: september 25, 2010, 17:09:38 pm »

denne kombinasjonen gir garantert hjulløft ...hehe  Gliser Gliser Gliser



* 898693_hc208c412f58ba9ea6998_v1243617795_647x.jpg (136.16 KB. 647x486 - vist 133 ganger.)

* dino-lift-210xt.jpg (88.29 KB. 640x480 - vist 145 ganger.)

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #15 på: september 25, 2010, 17:38:30 pm »

*liker* hehe. Syns jeg ser det der. Går nok lett på bakhjula den komboen der... hehe
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #16 på: september 25, 2010, 18:31:32 pm »

Hvis målet ditt er hjulløft, så er vel kanskje forbildet ditt her (selvfølgelig like idiotisk som det er amerikansk)  Øyerulling :



« Siste redigering: september 25, 2010, 18:39:41 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #17 på: september 25, 2010, 18:57:06 pm »

Jeg har klart hjulløft med org 1300... Rygga som faan, smelte den i 1.gir og ga full gass.

Hjula løfta og jeg var fornøyd med at utstyret holdt.... Men tørte ikke flere ganger  Gliser Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!