JooV
Seniormedlem
   
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim
|
 |
« på: september 23, 2010, 22:39:39 pm » |
|
Hvor stor motor trenger man for å hjulløfte med ei boble egentlig? Og går det med originalt drivverk eller knekker alt?
|
|
|
Loggført
|
1969 T1 V-1915 2001 Chrysler PT Cruiser Limited
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2 på: september 24, 2010, 06:56:59 am » |
|
Har hørt at det er mulig med godt grep(scc trackbite) med 150hk. EBB har ca.230hk? i sin buggy med slicks, men har aldri sett den på bakhjula.. Men artig tråd.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #3 på: september 24, 2010, 09:54:53 am » |
|
Men en grisestor motor, som en Scania V8 vil den vel ha hjulløft selv når den står stille tenker jeg.
Er mye mer enn bare motoreffekt som spiller inn. Klutsj er en viktig faktor.. Skulle vel klart å vippe hjulene av bakken med 100 hester. tungt svinghjul, 8000 rpm og raskt gripende klutsj.
Det som er det vanskelige er å holde hjulene i lufta... og da vil jeg si det kreves 300hk eller over 300Nm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #4 på: september 24, 2010, 10:00:37 am » |
|
Men en grisestor motor, som en Scania V8 vil den vel ha hjulløft selv når den står stille tenker jeg.
Er mye mer enn bare motoreffekt som spiller inn. Klutsj er en viktig faktor.. Skulle vel klart å vippe hjulene av bakken med 100 hester. tungt svinghjul, 8000 rpm og raskt gripende klutsj.
Det som er det vanskelige er å holde hjulene i lufta... og da vil jeg si det kreves 300hk eller over 300Nm
By the way.... Hvor stor motor har du? (Observert med 4 hjul i lufta...) 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T-1
Supermedlem
    
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...
Praise the lowered...
|
 |
« Svar #5 på: september 24, 2010, 10:03:46 am » |
|
artig tråd  det er jo drømmen det og dra på to hjul ifra start linja. 
|
|
|
Loggført
|
In case of fire, do not use elevator. Use water!
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2890
Bosted:
|
 |
« Svar #6 på: september 24, 2010, 10:15:52 am » |
|
Men en grisestor motor, som en Scania V8 vil den vel ha hjulløft selv når den står stille tenker jeg.
Er mye mer enn bare motoreffekt som spiller inn. Klutsj er en viktig faktor.. Skulle vel klart å vippe hjulene av bakken med 100 hester. tungt svinghjul, 8000 rpm og raskt gripende klutsj.
Det som er det vanskelige er å holde hjulene i lufta... og da vil jeg si det kreves 300hk eller over 300Nm
By the way.... Hvor stor motor har du? (Observert med 4 hjul i lufta...)  Her er ikke str på motor vi snakker om som Kjetil, men det ligger mer i hjemmemekka bensin i det lokale verksted på Jessheim av merke Gengurubensin.. Vidundermiddelet inneholder 1 del flybensin (han jobber på flyplassen  ) 1 del høyoktan bensin og til sist litt hjemmemekk og vips så flyr Erik bortover stripa..
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #7 på: september 24, 2010, 10:26:58 am » |
|
til sist litt hjemmemekk
Misstenker at den hemmelige ingrediensen er fiiis... det pleier det å være 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #8 på: september 24, 2010, 13:00:24 pm » |
|
 Fiis..er et lettantennelig, flyktig og høyeksplosivt komponent. Som dessverre ikke er luktfritt. ...Men kan med letthet blandes i 99 oktan fra Shell. Jeg har en 2275 med 199,8 hestekrefter på svinghjulet. Grunnen til hjul-vippene mine er at bilen er satt opp for det. I kombinasjon alt for mye klutsj og startturtall. Taper tid som rakkern nedover stripa. Men veldig moro  Finn Erik... Å jobbe på flyplassen gir meg ingen andre goder ett at jeg er i Vegas På Bugorama neste helg  og det holder det for meg!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #9 på: september 24, 2010, 16:02:18 pm » |
|
Som dessverre ikke er luktfritt.
men du kjenner den når du opner kjøre dressen etterpå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2890
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: september 24, 2010, 20:33:50 pm » |
|
Finn Erik... Å jobbe på flyplassen gir meg ingen andre goder ett at jeg er i Vegas På Bugorama neste helg  og det holder det for meg!! Hehe du kan tro jeg er misunnelig på deg.. neida  Kos dere på tur.
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
JooV
Seniormedlem
   
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #11 på: september 25, 2010, 00:14:38 am » |
|
Tøft! Det er fullt lovlig å poste videoer også, og gjerne med info om oppsett.
|
|
|
Loggført
|
1969 T1 V-1915 2001 Chrysler PT Cruiser Limited
|
|
|
JooV
Seniormedlem
   
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #12 på: september 25, 2010, 16:24:44 pm » |
|
Det hender tydeligvis at man må ofre forstillinga.
|
|
|
Loggført
|
1969 T1 V-1915 2001 Chrysler PT Cruiser Limited
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #13 på: september 25, 2010, 16:31:29 pm » |
|
Det er ikke noe problem å få til med en original 1600 heller. Det er bare å rygge fort, sette bilen i første, slure opp slakken og sleppe clutchen. Er du heldig så drar den opp, er du uheldig river du akselen inn i gearkassa i filler...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem
    
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland
Praise the Lowered
|
 |
« Svar #14 på: september 25, 2010, 18:09:38 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #15 på: september 25, 2010, 18:38:30 pm » |
|
*liker* hehe. Syns jeg ser det der. Går nok lett på bakhjula den komboen der... hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #16 på: september 25, 2010, 19:31:32 pm » |
|
Hvis målet ditt er hjulløft, så er vel kanskje forbildet ditt her (selvfølgelig like idiotisk som det er amerikansk)  :
|
|
« Siste redigering: september 25, 2010, 19:39:41 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #17 på: september 25, 2010, 19:57:06 pm » |
|
Jeg har klart hjulløft med org 1300... Rygga som faan, smelte den i 1.gir og ga full gass. Hjula løfta og jeg var fornøyd med at utstyret holdt.... Men tørte ikke flere ganger 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
|