Magnus LH
Seniormedlem
   
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand
|
 |
« Svar #60 på: september 30, 2010, 00:18:08 am » |
|
Kjempetøft Rapid!  Ser virkelig ut som et godt utgangspunkt! Hadde vel ikke vært feil med all-terrain dekk på denne også, kanskje?  Gleder meg til å følge med på prosessen! Gledelig med flere synlige splittbusser på forumet!  Ang. bensinvarmeren så kan du nok finne en del informasjon ved å se på manualer for bobla sine, da de vel er stort sett likt bygd opp. f.eks. denne. Min erfaring er at de er litt kresne på bensinmengde og spenning. F.eks. hjelper det bare å ruse motoren for å få litt høyere spenning. M.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
makten1000
|
 |
« Svar #61 på: september 30, 2010, 08:44:37 am » |
|
Feit splitt:) Resultatet etter rubbinga var meget bra..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #62 på: september 30, 2010, 18:05:08 pm » |
|
Kjempebra! Ikke alle ville ha rubbet en slik bil med tanke på den såkalte "patinaen". Men jeg syns den blir enda finere blank!!! 
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #63 på: oktober 05, 2010, 09:42:39 am » |
|
Jaja.. vært en tur på biltilsynet idag med bl.a papirer og salgsmelding... etter å ha gått igjennom så ser jeg at bilen er førstegangsregistrert 20de desember -66 bilen ble avskiltet i forsvaret 12/6-74.. så bilen har ikke stått siden slutten av åttitallet.. men siden midten av 70 tallet...  da er det vel nesten mer imponerende hvor godt den har klart seg egentlig...  nedturen var at bilen IKKE har original motor.. men fikk fabrikkny i 71/72... etter motornr så er det fortsatt en original 1493cm produsert 66-67.. men etter hva jeg har hørt litt nå i morgentimene.. så hadde forsvaret gjerne noen helt nye motorer i bakhånd.. hva menes??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
nime
Supermedlem
    
Innlegg: 1115
Bosted:
|
 |
« Svar #65 på: oktober 05, 2010, 10:11:10 am » |
|
Jeg vil si at du fortsatt har en original motor selv om den er byttet noen år senere. Jeg har akkurat funnet ut at motoren er byttet på Zwitteren vår, men den er fra samme måned som den originale ihht motornummer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
    
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #66 på: oktober 05, 2010, 15:52:12 pm » |
|
En vakker dag blir det mange splittpaneler i Grenlandsområdet. Lykke til med restaurering!
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
cmi
Supermedlem
    
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #67 på: oktober 05, 2010, 19:17:27 pm » |
|
Hva er spesielt med militær biler? Godt holdt eller er det noe mer også? Har en miltær doka 
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! 
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #68 på: oktober 06, 2010, 15:48:00 pm » |
|
Jaja.. vært en tur på biltilsynet idag med bl.a papirer og salgsmelding... etter å ha gått igjennom så ser jeg at bilen er førstegangsregistrert 20de desember -66 bilen ble avskiltet i forsvaret 12/6-74.. så bilen har ikke stått siden slutten av åttitallet.. men siden midten av 70 tallet...  da er det vel nesten mer imponerende hvor godt den har klart seg egentlig...  nedturen var at bilen IKKE har original motor.. men fikk fabrikkny i 71/72... etter motornr så er det fortsatt en original 1493cm produsert 66-67.. men etter hva jeg har hørt litt nå i morgentimene.. så hadde forsvaret gjerne noen helt nye motorer i bakhånd.. hva menes?? Hvilke papirer krevde de for å registrere bilen din?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #69 på: oktober 06, 2010, 21:03:51 pm » |
|
bare de militære registreringskortene og vognkort.. pluss vanlig salgsmelding. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #70 på: oktober 06, 2010, 21:58:09 pm » |
|
OK, da var du heldig som hadde disse da  Har ingenting jeg... må ta det fra starten, men arkivene som visstnok skulle hatt denslags info er det visst ingen i Forsvaret som har peiling på hvor er (ikke noen bombe det...!)  Salgsmeldingen som Ole-Jørn fikk tak i fra forrige eier forsvant også hos Biltilsynet i Drammen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #71 på: oktober 06, 2010, 22:29:14 pm » |
|
mine papirer lå i arkivet på kongsberg trafikkstasjon.. det hadde dem siden 70 tallet. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
cmi
Supermedlem
    
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #72 på: oktober 06, 2010, 23:00:27 pm » |
|
Haha hadde en liten artig episode med kongsberg trafikk stasjon idag, har fått sporet ovalen jeg har tilbake dit, når de fant ut skilt nummer så fant de ut at samtidig som ovalen jeg hadde gikk på veien har det vært en motorsykkel med samme reg nr  Det var vist ikke uvanlig på den tiden at det ble litt "rot" 
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! 
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #73 på: oktober 06, 2010, 23:06:17 pm » |
|
mine papirer lå i arkivet på kongsberg trafikkstasjon.. det hadde dem siden 70 tallet.  Sier du det - det var interessant, siden min gjorde tjeneste på Heistadmoen... da er vel Kongsberg nærmeste? Jeg har bare det gamle militære nummeret, kanskje jeg skal sjekke med dem der da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
cmi
Supermedlem
    
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #74 på: oktober 06, 2010, 23:25:11 pm » |
|
Det hadde jeg gjort, de er utrolig hjelpsomme, de melder seg med engang til og gå igjennom arkivet manuelt, det tar dem max et par dager 
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! 
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #75 på: oktober 07, 2010, 16:22:38 pm » |
|
Dette prosjektet er til stor inspirasjon - har nå sendt en mail til Kongsberg, så krysser jeg fingre. Utrolig kjekt at motoren startet - det er noe eget med gamle VWer som kommer ut av dvalen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #76 på: oktober 07, 2010, 23:31:53 pm » |
|
mine papirer lå i arkivet på kongsberg trafikkstasjon.. det hadde dem siden 70 tallet.  Sier du det - det var interessant, siden min gjorde tjeneste på Heistadmoen... da er vel Kongsberg nærmeste? Jeg har bare det gamle militære nummeret, kanskje jeg skal sjekke med dem der da? ha ha ha min tjenestegjorde også på heistad moen... min hadde militærnr 1415
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ZAR
Supermedlem
    
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
|
 |
« Svar #77 på: oktober 08, 2010, 00:04:07 am » |
|
... min hadde militærnr 1415
Siden vi er inne på dette temaet: Vet noen om militærnummeret var det samme som registreringsnummeret? Min 1961 transporter hadde militærnummer 1705 og lurer på om dette også var reg nummeret f
|
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #78 på: oktober 08, 2010, 00:06:31 am » |
|
det er helt korrekt... regnr var alltid det samme som internnr i forsvaret... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #79 på: oktober 08, 2010, 00:08:44 am » |
|
hvor kom du over denne kjerra da?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #80 på: oktober 08, 2010, 00:19:09 am » |
|
hvor kom du over denne kjerra da?
den befant seg i uvdal.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ZAR
Supermedlem
    
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
|
 |
« Svar #81 på: oktober 08, 2010, 00:44:25 am » |
|
det er helt korrekt... regnr var alltid det samme som internnr i forsvaret...  OK, var det noe system i nummerene? Din er 67 mod med nr 1415, min er 61 mod med 1705 og en militærambulanse i Bergen har 5 siffer i nummeret f
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #82 på: oktober 08, 2010, 01:40:55 am » |
|
det jeg vet ang mitt eget nr er at i -91 ble dette nr tildelt en tilhenger med enten en vannpumpe på eller ett aggregat på... denne hengeren var fremdeles registrert på nr 1415 pr dags dato..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #83 på: oktober 08, 2010, 08:24:56 am » |
|
Hvordan finner man ut militær nummeret?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #84 på: oktober 08, 2010, 09:30:30 am » |
|
Hvordan finner man ut militærnummeret?
Fulgte du ikke med på rekruttskolen? Begge de to militærbussene stod i Nore og Uvdal og gikk på Heistadmoen i sin tid.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
ZAR
Supermedlem
    
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
|
 |
« Svar #85 på: oktober 08, 2010, 11:48:57 am » |
|
Hvordan finner man ut militær nummeret?
På min står det i vognkortet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #86 på: oktober 08, 2010, 12:09:45 pm » |
|
Og på min hang det HELDIGVIS på nøkkelknippet;) ellers kunne det nog blitt litt vanskelig;)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #87 på: oktober 08, 2010, 12:16:45 pm » |
|
Jeg ringte forsvaret i sin tid... men de hadde ikke oversikt... sa Major Dølje.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Dag L
Supermedlem
    
Innlegg: 3481
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #88 på: oktober 08, 2010, 12:35:50 pm » |
|
Jeg ringte forsvaret i sin tid... men de hadde ikke oversikt... sa Major Dølje.
...På Hjerkinn? ...... Eller Dombås?
|
|
|
Loggført
|
59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red 65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green 74' 1300S L31 A Senegal red 74' 1303S L96 M Marathon met. 75’ 1303 L61 H Lofotengrün 86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D 86’ T3 Club Joker wbx Bronze met. 90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D 90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #89 på: oktober 08, 2010, 12:41:42 pm » |
|
Forsvaret har eget kjøretøyregister. Men dokumentlagring finner ikke sted etter 10 år. Men mulighetene finnes ved søk på chassinr fikk jeg beskjed om når jeg snakket med dem;)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|