JooV
Seniormedlem
   
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim
|
 |
« på: september 26, 2010, 19:55:03 pm » |
|
Har søkt litt, men kan ikke finne noe om golfmotor i boble her. Noen spørsmål: 1. Hvor mye bygger en golfmotor ut bak, går det bra bare med spacere på bakluka? 2. Er det bedre å bruke en subarumotor, pga plass? 3. Må det gjøres noe mer enn å montere et nytt svinghjul, naturligvis montere radiator og skru på adapterplata? Clutch og starter, beholdes originalt? 4. Hvorfor gjør ikke flere dette, det virker jo mye billigere, enklere og mer driftsikkert enn å drive å borre opp og trimme t1-motorer? 5. Hva gjøres med eksosen? Finnes det noe slangeopplegg som tåler varmen, så jeg slipper å sveise meg ett custom eksosanlegg,
|
|
« Siste redigering: september 26, 2010, 20:25:47 pm av JooV »
|
Loggført
|
1969 T1 V-1915 2001 Chrysler PT Cruiser Limited
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1 på: september 26, 2010, 20:05:55 pm » |
|
Tenk også på varmeapparat, godkjenning og plassering av radiator, og at dette er luftkjolt forum... 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
JooV
Seniormedlem
   
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #2 på: september 26, 2010, 20:17:56 pm » |
|
Haha, godt poeng, glemte at vannkjøltbiten er borte 
|
|
|
Loggført
|
1969 T1 V-1915 2001 Chrysler PT Cruiser Limited
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #3 på: september 26, 2010, 20:26:30 pm » |
|
Den største grunnen til at nesten ingen gjør det er at det ser forferdelig ut. En golf motor passer jo ikke bak der. En wbx derimot er en bedre løsning.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
JooV
Seniormedlem
   
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #4 på: september 26, 2010, 20:28:45 pm » |
|
Du har et poeng. Med spacere på bakluka synes jeg det ser greit ut, men en sånn boks på bakluka er nok til å bli syk av. Fant et eget forum for dette forresten: http://frost.bbboy.net/vwengineconversions
|
|
|
Loggført
|
1969 T1 V-1915 2001 Chrysler PT Cruiser Limited
|
|
|
Del
Medlem
  
Innlegg: 185
Bosted: -
|
 |
« Svar #5 på: september 26, 2010, 20:47:24 pm » |
|
Selv om jeg er gammeldags og foretrekker luft, ser jeg klart at Subaru er best vs Golf. Poteniselt 300 driftsikre orginale japsehester i en flatfire slår hvilken som helst rekke4 golfmotor lett. Skal man først gå over bekken etter vann, vinner øya i øst.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JooV
Seniormedlem
   
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #6 på: september 26, 2010, 23:16:51 pm » |
|
Enig, ser ut som det er subaru som er veien å gå. Så nå blir det en tur til tilsynet for å høre hva det er mulig å få godkjent.
|
|
|
Loggført
|
1969 T1 V-1915 2001 Chrysler PT Cruiser Limited
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #7 på: september 27, 2010, 12:04:52 pm » |
|
Tror du skal begynne med en 1303/02. Bedre hjuloppheng gjør det mer sannsynlig å få godkjent.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #8 på: september 27, 2010, 16:10:09 pm » |
|
WBX er jo også ett alternativ. slipper adapter, rett på kassa. basert på en VW type 1 motor er den også.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
JooV
Seniormedlem
   
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #9 på: september 27, 2010, 19:27:07 pm » |
|
Hvilke biler ble levert med disse?
|
|
|
Loggført
|
1969 T1 V-1915 2001 Chrysler PT Cruiser Limited
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
 |
« Svar #10 på: september 27, 2010, 19:31:47 pm » |
|
Hvilke biler ble levert med disse?
Transporter fra 82? til 91. Altså T3/ T25 Ombyggingsforum: http://www.vwkd.co.uk/bb/index.php
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
hovdingen
Seniormedlem
   
Innlegg: 411
Bosted: MELBU
|
 |
« Svar #11 på: september 27, 2010, 22:02:02 pm » |
|
Hvorfor i allverden sette en 2l subarumotor inn i ei boble! Jeg har en selv ( i en forester), noe treigere enn den skal du lete lenge etter. I eldre turbodiesler snakker en om ketsjup-effekten - du tråkker på gassen - ingenting skjer - etter et par strakser så plutselig ble det nesten for mye "møllers tran". I subaruen er det det samme - med den forskjell at flaska er tom. Eneste grunnen til å prøve må vel være at det er en flat boxer.
Etter å ha lest over innlegget mitt ser jeg at jeg kanskje har vært litt OT og litt slem med subaruen også, men skitt au - jeg skal selge den likevel.
|
|
|
Loggført
|
Ola Steimoeggen Villaveien 11 8445 MELBU (o\_/o) 1961 T1 1965 T1 1974 1303S Lillebror 1971 m/fortelt
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #12 på: september 27, 2010, 22:11:59 pm » |
|
Ta det viktigste først: Skal du ha skilt på denne? Bytte motor for hver EU kontroll? Kjøre løp, eller "bare" ha på gata? Budsjett og tidsplan? Hva slags bil skal det inn i?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
JooV
Seniormedlem
   
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #13 på: september 27, 2010, 23:06:22 pm » |
|
Det skal inn i 69'mod 1500. Jeg har puma nå med originale skiver foran. Planen min nå er å ta med meg skrivet om at TUV i tyskland godkjenner 90-95hk i disse bilene med skiver foran, og se om jeg har flaks og treffer på riktig person som sier at det er ok.
|
|
|
Loggført
|
1969 T1 V-1915 2001 Chrysler PT Cruiser Limited
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #14 på: september 27, 2010, 23:08:52 pm » |
|
det var jo en seriøs tilnærming....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #15 på: september 27, 2010, 23:13:02 pm » |
|
Du skal nok ha litt flaks da ja. Har prøvd jeg, på min 1300S med originalt skivebremser. Har e-post som viser til at jeg må få importør til å gå god for effektøkningen. Har og mail fra møller om at den navngitte personen som fiksa sånne skriv før, ikke jobber der lengre. Så jeg sto fast, men min 1302 er godkjent med toliter, står ingenting om type eller effekt.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #16 på: september 27, 2010, 23:22:58 pm » |
|
Rekkefirere er ikke kult i hekken på en boble...mener jeg. Greit i gammel Renå, NSU og SIMCA 1000, men det er en annen story...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
JooV
Seniormedlem
   
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #17 på: september 27, 2010, 23:30:12 pm » |
|
enig. Skal bort å snakke med BT om 2.1 L (2100 cc) (95 bhp) (Serial # MV), evnt. 2.1 L (2100 cc) (90 bhp) (Serial # SS). Hvis de er i det vanskelige hjørnet så kan jeg prøve en 1.9 L (1913 cc) (89 bhp) (Serial # GW).
|
|
|
Loggført
|
1969 T1 V-1915 2001 Chrysler PT Cruiser Limited
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #18 på: september 27, 2010, 23:39:03 pm » |
|
Jeg leverte nettopp en 1.8 subarumotor til Vikers bildeler i Spydeberg. Uten svinghjul m.m.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|